عوارض مصرف قرص های ضد بارداری اورژانسی 

عوارض مصرف قرص های ضد بارداری اورژانسی 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

عوارض مصرف قرص های ضد بارداری اورژانسی

ضد بارداری

 

هرگز توصیه نمیشود که قرص های ضد بارداری اورژانسی را به صورت مداوا مصرف کنید چون این دارو ها عوارض جدی به همراه دارند.

در گفتگویی که دکتر ملیحه حسن زاده متخصص زنان و زایمان با رها فان داشته می گوید: بسیاری از زنان به جای استفاده از روش های جلوگیری از بارداری مطمئن استفاده کنند از قرص اورژانسی مصرف می کنند که با عوارض ان از جمله حالت تهوع، سردرد، و خونریزی نامنظم (اصلی ترین عارضه مصرف این دارو ها) مواجه می شوند.

وی در مورد نحوه ی مصرف این دارو ها می گوید: قرص های OCP از نوع LD باید هر ۱۲ ساعت دو عدد مصرف شود و نو HD که میزان هورمون انها بالاتر است هر ۱۲ ساعت یک عدد مصرف شود. درصد جلوگیری از بارداری این قرص ها ۹۰ درصد میباشد و باید حتما همان ۷۲ ساعت اول مصرف شوند.

دکتر حسن زاده در ادامه میگوید که توصیه میشود که قبل از خوردن این دارو ها حتما قرص ضد تهوع مصرف شود چون این قرص ها ایجاد حالت تهوع می کنند و در صورت استفراغ تا ۱ ساعت پس از مصرف ان باعٍ از بین رفتن تاثیر انها می شود و باید دوره را از سرگرفت.

 

ضد بارداری

 

وی می گوید نوع دیگری از این دارو ها فراورده های پروژسترونی است که ۲ قرص می باشد که بسته به تحمل فرد میتواند با هم مصرف شوند.

 

دکتر حسن زاده در ادامه به IUD های مسی اشاره می کند که ۵ روز پس از برقراری رابطه جنسی می تواند از بارداری جلوگیری کند و می گوید توصیه می شود که استفاده از ان حتما تحت نظر پزشک صورت گیرد.

وی می گوید با این که ۱۱ روش برای جلوگیری از بارداری وجود دارد اما حدود ۱۷ درصد از بارداری ها بصورت ناخواسته صورت می گیرد و تلاش متولیان بهداشت کشور این است که ذوج ایرانی بتواند آزادانه، آگاهانه و مسئولانه صاحب فرزند شود.

  • بدون دیدگاه
  • 2017-08-09
https://www.rahafun.com/?p=68895
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا