تحقیق راجع به شهر اصفهان | جدید 1402

تحقیق راجع به شهر اصفهان | جدید 1402
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

شهر اصفهان یکی از کلان شهر های ایران است که هر ایرانی باید انرا بشناسد و جاهای دیدنی این شهر را بداند و همچنین برای هر ایرانی واجب است تاریخچه ی شهر اصفهان را بداند و مطالعه ی کافی داشته باشد در رابطه با این کلان شهر.
خیلی کم هستند ایرانی هایی که تاریخچه این شهر را میدانند و یا حتی از زیبایی های این شهر دیدن کردند.

شهر اصفهان

 

آب وهوای شهر اصفهان نیمه خشک معتدل است، به طوری که متوسط درجه حرارت سالانه این شهر ۱۶ درجه سانتیگراد می باشد. در حالی که حداکثر مطلق درجه حرارت تا ۴۱ درجه سانتیگراد و حداقل مطلق منهای ۱۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است. متوسط بارندگی سالانه شهر اصفهان در حدود ۱۳ میلیمتر و معدل تعداد روزهای یخبندان در طول سال در حدود ۶۸ است. فرودگاه بین المللی اصفهان در شمال شرقی شهر در فاصله ۳۵ کیلومتری مرکز شهر واقع شده است. از این فرودگاه روزانه و هفتگی پروازهایی به شهرهای مختلف ایران و جهان صورت می گیرد.

این شهر مهد هنرهای زیبایی مانند سیم کشی، زر کشی، زربافی، گلابتون دوزی، پولک دوزی، سکمه دوزی و زنجیر بافی از صنایع دستی محلی آن است. در حال حاضر زربافی و سکمه دوزی همچنان رواج دارد. همچنین  اصفهان در صنایع خاتم کاری، کاشی کاری، قلم زنی، مینیاتور، مینا کاری، زرگری نقره و طلا در دنیا شهرت دارد.محصولات کشاورزی و میوه های منحصر به فردی مانند سیب ، گلابی ، سیب گلاب ، پیاز کوهی و کرفس اصفهان مشهور هستند.

اصفهان (پارسی میانه: اسپاهان)  شهری باستانی توریستی در مرکز ایران است. به لحاظ جمعیت بعد از تهران و مشهد، سومین شهر بزرگ ایران و یکصد و شصت و سومین شهر پر جمعیت دنیا محسوب می شود. هتل های متنوعی در این شهر وجود دارد که از گردشگران داخلی و خارجی پذیرایی می کنند.

 

شهر اصفهان جز بهترین شهر را محسوب میشود

  • بدون دیدگاه
  • 2019-03-17
https://www.rahafun.com/?p=88262
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا