تاریخچه شهر اصفهان و ناگفته های این شهر | جدید 1402

تاریخچه شهر اصفهان و ناگفته های این شهر | جدید 1402
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

تاریخچه شهر اصفهان موضوعی است که هر ایرانی باید بدانند و باید بشناسند که کلان شهر وطنشان را بشناسند و جاهای دیدنی شهر اصفهان را بدانند و تاریخچه ی ان را مطالعه کنند تا بتوانند بیشتر از این شهر دیدن کنند و لذت ببرند چون خیلی از جاهای مختلف در اصفهان هست که شاید خیلی از ایرانی ها ندانند و یا حتی نشناسند.

تاریخچه شهر اصفهان

تاریخچه شهر اصفهان و جاهای دیدنی شهر اصفهان

اصفهان با این میراث کهن, حق بزرگی بر گردن ایران, مقبولیت مذهب تشیع و انقلاب اسلامی دارد. اصفهان را باید رکن رکین انقلاب اسلامی دانست. اصفهان را باید یکی از حلقه‌های اصلی زنجیره اربعین انقلاب دانست که از قم و تبریز آغاز و به اصفهان و یزد متصل شد.
در دوران جنگ تحمیلی نقش اصفهان در دفاع از ارزشها و میراث انقلابی ملت بزرگ ایران غیر قابل انکار است. در توصیف اصفهان و منزلت اصفهان همین قدر بس که بدانیم, اصفهان بیشترین تعداد شهدای جنگ تحمیلی را نثار درخت تنومند ایران اسلامی نموده است. در کنار این همه باید به نقش اصفهان در بالندگی اقتصاد ایران اشاره نمود. اصفهان در کنار جاذبه‌های مهم گردشگری, کشاورزی, صنعت و تجارت, نبض اقتصاد ملی را در دست دارد. وجود کارخانه‌ها و مجتمع‌های بزرگ ذوب آهن, فولاد مبارکه, پتروشیمی, پالایشگاه, نیروگاه, راه آهن, شبکه گسترده و دو خطه فیبر نوری, توان تکنولوژیکی, تربیت نیروی انسانی, دانشگاههای اصفهان, صنعتی و علوم پزشکی در کنار معادن غنی از جمله طلا در موته در کنار مردمی باهوش, مقتصد و سخت کوش آن را به مثابه بهشتی برای خلایق بدل ساخته است. هر چند از این امر نیز نباید غافل شد که این مزیتها , آسیبهای فراوانی را نیز بر پیکره فرهنگی, اجتماعی و زیست محیطی اصفهان وارد کرده است.
تغییرات گسترده صنعتی در کنار رشد روز افزون شهرنشینی و خاصیت مهاجر پذیری این خطه, سبب بروز آسیبها و بحرانهای اجتماعی گوناگون در استان اصفهان شده است .
سعی کنید مطالعه های بیشتری در رابطه با تاریخچه شهر اصفهان بخوانید

  • بدون دیدگاه
  • 2019-03-15
https://www.rahafun.com/?p=88259
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا