معجزات امام زمان پس از ظهورمعجزات امام زمان پس از ظهور

معجزات امام زمان پس از ظهورمعجزات امام زمان پس از ظهور
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

معجزات امام زمان پس از ظهور

معجزات امام زمان پس از ظهور

امام زمان (عج)معجزات فراوانی را چه در دوران غیبت و چه پس از غیبت انجام می دهند.در کتاب ها و منابع بسیاری نیز به کارهای این بزرگوار پس از فرج اشاره شده است که به آنها اشاره می نماییم…

مصطفی لعل شاطری: از امام صادق (ع) نقل شده است که ایشان فرموده اند، پس از آنکه قائم آل محمد (عج) ظهور می کند و رجعت معصومین انجام می شود، آن حضرت در حالی که پیراهن خونین پیامبر (ص) در روز شکسته شدن پیشانی و دندان مبارک پیامبر (ص) را بر تن دارد، به حضور پیامبر (ص) می رسد و عرضه می دارد:

ای جد بزرگوار! تو وصف مرا بیان کردی و مردم را برای شناختن من راهنمایی کردی و نام و نسب و کینه ام را برای آنان بیان کردی اما امت شما مرا انکار کردند و از فرمانم سرپیچی نمودند.. اما من نظاره گر این مسایل بودم و صبر کردم تا این که خداوند اجازه ی ظهورم را عنایت کرد و اکنون ازآن همه نافرمانی به حضورت شکایت می آورم.

جالب است بدانید که حضرت مهدی (عج) پس از شکایت از امت ناسپاس پیامبر (ص) به ایشان در بدو ظهور خود نیز دارای معجزاتی خواندنی می باشد به طوری که در کمال الدین جلد ۲ تفسیر برهان جلد ۲ آمده است که ابان بن تغلب از امام صادق (ع) نقل می کند: اولین کسی که با قائم ما (عج) بیعت می کند جبرئیل است او به صورت پرنده ی سفیدی نازل می شود و بیعت می نماید و آنگاه یک پایش را در بیت الحرام و یک پایش را در بیت المقدس می گذارد و با صدای رسا فریاد می کند، به نحوی که تمام موجودات می شنوند و می گوید: «اتی امر الله فلا تستعجلو» آمد امر خدا پس شتاب نکنید.

ابری بالای سر حضرت
و در کتاب روزگار رهایی جلد ۱ از امام باقر نقل شده است که « درآخر الزمان حضرت مهدی (عج) ظهور می نماید درحالی که ابر سفیدی بالای سر مبارکشان حرکت می کند و در برابر خورشید به وجود مقدس ایشان سایه می افکند و از میان آن ابر فرشته با صدای بلند فریاد می زند: «هذا المهدی فاتبعوه؛ این مهدی است از او متابعت کنید.

اعتراف جوانمرد هاشمی حسنی، به برحق بودن حضرت!
در قسمتی از خطبه ی «بیان» امیرالمؤمنین علی (ع) در باب معجزات حضرت بقیه الله الاعظم (عج) در زمان ظهور آمده است که فرمودند: در زمان ظهور مردی از فرزندان امام حسن (ع) با دوازده هزار نفر مجهز به دانش و ایمان و سلاح به حضرت مهدی (عج) می پیوندند و می گوید: عموزاده ی گرانقدر؛ شاید من از شما برای برانداختن ستم و بیداد و برقراری حق و عدالت شایسته تو باشم، چرا که از فرزندان حسن (ع) هستم و شما از فرزندان حسین (ع) و حسن (ع) بزرگتر است و امام زمان پاسخ می دهند: من همان مهدی موعود هستم من را نمی شناسی؟ و او پاسخ می دهد: آیا معجزه ای برای سخنان خود داری؟

و در آن لحظه حضرت به پرنده ای که در هوا در حال پرواز است و پرنده به اشاره ی حضرت بر روی کف دست آن گرامی فرود می آید و به قدرت خداوند به امامت حضرت مهدی (عج) گواهی می دهد و پس از آن آنگاه آن حضرت چوب خشکی را در گوشه ای از زمین خشک فرو می کند و فوراً سبز و پرطراوت می شود و به برگ می نشیند و حضرت تخته سنگی را از صخره ای بر می دارد و آن را با دست خویش فشار می دهند و پودرش می سازند و از آن خمیری فراهم می کنند که مانند شمع نرم است و هنگامی که جوانمرد «هاشمی حسنی» این معجزات را می بیند به پا می خیزد و می گوید: به درستی که پیشوایی و کاروان سالاری امت و نجات تمدن و جامعه بشری در توان شما و زیبنده ی شما می باشد و آنگاه تمامی امکاناتش را تسلیم حضرت مهدی (عج) می کند و سپاه خویش را تحت فرماندهی حضرت قرار می دهد.

کمک فرشتگان به حضرت در بدو ظهور
در کتاب روزگار رهایی نوشته ی کامل سلیمان جلد ۱ از امام باقر (ع) نقل شده است که ایشان فرموده اند: هنگامی که قائم آل محمد (عج) خروج نماید خداوند آن حضرت را به وسیله ی ملائکه معصومین، مردفین، منزلین و کروبین کمک و یاری می فرماید، به نحوی که جبرئیل در پیشاپیش آن ها حرکت می کند و میکاییل از پشت سر آن ها و اسرافیل از طرف چپ آن ها و ملائکه ابهت، رعب و وحشت از جلو، عقب و چپ و راست آنها می تازد و فرشتگان مغرب خداوند، خدمتگزاران ایشان هستند و نخستین گروهی که با آن حضرت بیعت می کنند شیعیان محمد و علی (ع) هستند و به خدا سوگند؛ آن شمشیر برنده ی خدا، حضرت مهدی (عج) خواهد آمد و به خواست و امر خداوند؛ روم، چین، ترک، هند و کابل و خزر را او فتح خواهد نمود.

منابع:
۱ـ صدوق، محمد بن علی. کمال الدین و تمام النعمه، به تحقیق علی اکبر غفاری، قم: نشر اسلامی، ۱۳۸۲، جلد ۲٫
۲ـ جزائری، سیدنعمت الله . الانوار النعمانیه، بی جا، بی تا جلد ۲٫
۳ـ متوسل، احمد قطره ای از معجزات چهارده معصوم، قم: طوبای محبت، ۱۳۹۰٫
۴ـ رحمتی شهر رضا، محمد. احمدی قمی، حسین. گوهرهای ناب در کلام امام زمان (عج)، قم: مسجد جمکران، ۱۳۸۶ .

  • بدون دیدگاه
  • 2013-04-05
https://www.rahafun.com/?p=9189
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا