راه های تضمینی جلوگیری از سفیدی مو

راه های تضمینی جلوگیری از سفیدی مو
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

راه های تضمینی جلوگیری از سفیدی مو

راه های تضمینی جلوگیری از سفیدی مو

همیشه یک سۆال برای من وجود دارد که چرا خیلی از ما از حالت و جنس موهایمان راضی نیستیم! یکی را می‌بینید که موهای لختی دارد اما دربه‌در دنبال فر کردن است، آن دیگر موهای فر دارد همیشه شاکی است و می‌خواهد موهایش را صاف کند. یکی موهایش پرکلاغی است و همیشه دنبال رنگ مو است و یکی دیگر می‌خواهد موهایش را مشکی کند. احتمالاً الآن هم در کوچه و خیابان دیده باشید که برخی از جوان‌ها اسپری رنگ سفید را روی موهایشان خالی می‌کنند تا قسمت‌هایی از موهایشان را سفید کنند. این یکی دیگر از آن کارهاست! چون هر کسی که موهایش سفید می‌شود اولین کاری که انجام می‌دهد رنگ کردن موهاست اما بعضی‌ها برعکس عمل می‌کنند.

موی سالم و زیبا یک زینت طبیعی برای صورت است. اگر شما هم جزو افرادی هستید که بر عکس این جوان‌ها نمی‌خواهید به این زودی‌ها موهایتان سفید شود باید به فکر مراقبت از آن‌ها باشید. برخی از مواد غذایی، گیاهان و ویتامین‌ها می‌توانند با سفیدی زودهنگام موها مقابله کنند. در این مقاله 6 توصیه داریم که جوانی را به موهایتان بر می‌گرداند. با ما همراه باشید…

.

.

.

.
 
ژل آلوئه‌ورا برای مقابله با سفیدی موها
درست است که سفید شدن موها عوامل مختلفی دارد (مثل وراثت، استرس، فشارهای روزمره و غیره) اما با این حال می‌توان با استفاده از برخی گیاهان جلوی سفیدی زودهنگام آن‌ها را گرفت. یکی از این گیاهان موثر آلوئه‌ورا است. ژل گیاه آلوورا حاوی ویتامین‌ها، اسیدهای آمینه و مواد معدنی متعددی است برای همین هم مانند یک آنتی‌اکسیدان عمل کرده و باعث تقویت بدن می‌شود. باید بدانید که این ژل نمی‌گذارد که به این زودی‌ها چین و چروک روی پوستتان عرض اندام کند و علاوه بر این از پیری موها نیز پیشگیری می‌کند.
برای بهره‌مندی از خواص این گیاه مفید توصیه می‌کنیم که یک قاشق غذاخوری ژل آلوورا را در مقدار آب حل کرده و به مدت یک ماه هر روز سه مرتبه از این ترکیب میل کنید. سپس به مدت سه ماه و هر ماه بیست روز این کار را تکرار کنید. توصیه می‌کنیم از ژل‌هایی استفاده کنید که معتبر بوده و دارای مهر استاندارد باشد.
 
مواد غذایی ضد پیری را دریابید
با گذشت زمان موهای سفید لابه‌لای موها خودنمایی می‌کنند. برای اینکه با پیری فیزیولوژیک موها مقابله کنید به تغذیه‌ی تان اهمیت بیشتری بدهید. برای این کار ویتامین‌های زیر را دریابید:

ویتامین E : روغن‌های گیاهی، روغن زیتون یا روغن کنجد و غیره
سبزیجات سرشار از بتاکاروتن : میوه‌ها و سبزیجات زرد، نارنجی و سبز تیره
گیاهان سرشار از زینک یا همان روی : جوانه‌ی گندم، لوبیاها، توفو و غیره
منیزیم : میوه و سبزیجات، میوه‌های خشک، مغزها و آجیل و غیره
کلسیم : سبزیجات برگ سبز تیره، بادام، آجیل‌ها، انگور فرنگی و غیره
پتاسیم : گوجه‌فرنگی، هویج، لوبیا
آهن : آجیل‌ها، میوه و سبزیجات خشک، گوشت، جلبک‌های دریایی

.

.

.

دمنوش گیاه جینکو میل کنید
چند نفر را می‌شناسید که موهایش خیلی زود سفید شده و وقتی علت را جویا می‌شوید آه از نهادش بلند می‌شود و افسوس می‌خورد؟ سفید شدن موها یک حالت نگرانی و استرس ایجاد می‌کند. و وقتی هم که استرس بیشتر می‌شود پیری و سفیدی موها شتاب بیشتری می‌گیرد. باید بدانید که بر گ‌های گیاه جینکو یک درمان طبیعی برای مقابله با استرس اکسیداتیو محسوب می‌شوند این گیاه باعث گردش خون بهتر می‌شود و از مشکلاتی مانند پیری فیزیولوژی موها پیشگیری می‌کند. برای بهره‌مندی از خواص این گیاه توصیه می‌کنیم که 40 گرم برگ خشک گیاه جینکو را در یک ظرف حاوی یک لیتر آب ریخته و به مدت یک ساعت بجوشانید. محلول را صاف کرده و بعد از هر وعده‌ی غذایی (یعنی سه مرتبه در روز) میل کنید.

.

.

.
 
کلاه بگذارید
تابستان فصلی است که سلامت موها به خصوص موهای رنگ شده را به خطر می‌اندازد. می‌پرسید چرا؟ به خاطر اینکه خورشید بی‌امان می‌تابد و اشعه‌های ماورای بنفش به فولیکول‌های موها آسیب زده و آن‌ها را حساس تر و شکننده‌تر می‌کند. از آنجایی هم که موها نمی‌توانند نور خورشید را منعکس کنند کدر شده و سفید می‌شوند.

.

.

.

استرس را از خود دور کنید
باید بدانید که موها مستقیماً از طریق خون تغذیه می‌شوند و استرس و نگرانی هم باعث کند شدن جریان خون می‌شود. برای همین هم استرس تعادل موها را برهم زده و باعث سفید شدن موها می‌شود. برای پیشگیری از استرس تا جایی که می‌توانید مواد غذایی ضداسترس میل کنید. آرامشتان را حفظ کنید. ورزش‌هایی مانند پیاده‌روی و یوگا را دریابید. خواهید دید که روزبه‌روز وضعیت موهایتان بهتر شده و جوانی‌شان را بازمی‌یابند.
 

.

.

.

.
در انتخاب رنگ مو دقت کنید
زمانی که موها خیلی سفید شده باشند چاره ای‌ جز رنگ کردن باقی نمی‌ماند. در این صورت لازم است که هر ماه موها رنگ شوند تا ریشه‌ی سفید آن‌ها خیلی معلوم نشود. اما حواستان باشد. نتایج پژوهشی که در سال 2001 انجام شد نشان می‌دهد که آمونیاک برای بدن خطرناک است. برای همین هم توصیه می‌کنیم از رنگ موهایی استفاده کنید که فاقد این ترکیب شیمیایی باشند. توصیه می‌کنیم رنگ‌هایی را انتخاب کنید که به رنگ موی اصلی‌تان نزدیک تر باشد.

 

  • بدون دیدگاه
  • 2013-08-19
https://www.rahafun.com/?p=20064
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا