روش های فوق العاده برای روشن شدن پوست صورت چیست؟ | جدید 1402

روش های فوق العاده برای روشن شدن پوست صورت چیست؟ | جدید 1402
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

 

امروزه خیلی ها برای روشن شدن پوست صورت از داروهای گران قیمیتی استفاده میکنند و از روش های خانگی غافل هستند و نمیدانند همین روش های خانگی میتواند برای روشن کردن پوست صورت معجزه کند !

 

روشن شدن پوست صورت

روش های خانگی برای روشن شدن رنگ پوست

۱- جوش شیرین

یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با مقدار کمی آب مخلوط کنید تا خمیر شود. خمیر بدست آمده را روی لکه های تیره رنگ پوست قرار دهید و چند دقیقه صبر کنید و سپس با آب معمولی شستشو دهید. این کار را تکرار کنید ، تا زمانی که خاصیت قلیایی جوش شیرین بیشتر سلول های مرده را از روی پوستتان حذف کند.

 

۲- آب لیمو برای روشن شدن رنگ پوست

برای تغییر رنگ پوست قبل از خواب لیمو را برش دهید و قسمت آبدار لیمو را بر روی قسمت های تغییر رنگ یافته پوستتان بمالید. اگر روی پوستتان احساس سوزش دارید، آب لیمو را با کمی آب رقیق کنید. اجازه دهید در طول شب روی پوستتان بماند و خشک شود و سپس صبح با آب آشامیدنی معمولی بشوید.

 

۳- پوست پرتقال و شیر

پوست پرتقال خشک شده را به پودر تبدیل کنید. با یک فنجان شیر مخلوط کنید. خمیر را روی صورتتان بمالید و اجازه دهید به مدت ۳۰ دقیقه بماند و خشک کنید. سپس صورتتان را با آب بشویید.

 

۴- شیر ترش برای سفید شدن پوست

برای تغییر رنگ پوست قبل از خواب، شیر ترش را مستقیما به ناحیه تیره شده و تغییر رنگ یافته پوستتان بمالید. اجازه دهید تمام شب روی صورتتان باشد تا سلول های مرده پوست را از بین ببرد. بعد از بیدار شدن هنگام صبح، صورتتان را با آب ساده بشویید.

 

۵- سیب زمینی

سیب زمینی خاصیت روشن کنندگی طبیعی پوست را دارد. سیب زمینی را رنده کنید و بعد کمی آب آن را بگیرید تا سیب زمینی حالتی خمیری پیدا کند. می توانید آب لیمو هم اضافه کنید. سیب زمینی به طور طبیعی پوست تیره رنگ را روشن می کند. اجازه دهید سیب زمینی در طول شب روی صورتتان بماند. بعد از بیدار شدن هنگام صبح، صورتتان را با آب معمولی بشویید. اگر این روش را به طور مرتب انجام دهید نقاط تیره رنگ پوست به صورت چشمگیری روشن خواهد شد.

 

۶- مخلوط جو دوسر، آب گوجه فرنگی و کشک(شیر بسته شده)

با ترکیب مواد بالا یک خمیر درست کنید. مخلوط را روی صورت بمالید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی صورت بماند سپس با آب سرد بشویید.

 

۷- بادام و عسل برای روشن شدن رنگ پوست

بادام را آسیاب کنید و کمی عسل اضافه کنید باهم مخلوط کنید. سپس روی قسمت های آسیب دیده و تیره رنگ پوستتان قرار دهید. اجازه دهید روی صورتتان خشک شد و بعد با آب معمولی بشویید.

 

۸- مخلوط پودر چوب صندل، لیمو، گوجه فرنگی و خیار

پودر چوب صندل را با مقدار مساوی آب لیمو، گوجه فرنگی و خیار مخلوط کنید. برای روشن شدن رنگ پوست، خمیر را روی نقاط آسیب دیده بمالید. سپس اجازه دهید روی صورت خشک شود.

 

۹- آرد نخود

دو قاشق غذا خوری آرد نخودچی، اندکی زردچوبه، چند قطره آب لیمو و خامه شیر را با هم مخلوط کنید تا خمیری درست شود. روی صورت بمالید اجازه دهید روی صورت خشک شود. سپس صورت را بشویید. این کار را روزانه برای روشن شدن رنگ پوست تکرار کنید .

 

۱۰- ماسک توت فرنگی

½ فنجان توت فرنگی خرد شده، ترجیحا تازه، و یک قاشق غذاخوری ماست ساده و یا خامه ترش را با هم مخلوط کنید. مقداری از آن را روی صورت بمالید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه بماند. سپس صورتتان را بشویید. باقیمانده آن را برای استفاده مجدد در یخچال قرار دهید.

 

۱۱- گیاه قاصدک

برگ های قاصدک تازه را ریز ریز کنید. ¼ فنجان قاصدک خرد شده را با دو قاشق غذاخوری از روغن کرچک و روغن آفتابگردان ترکیب کنید. مخلوط را گرم کنید، دقت کنید به جوش نیاید. اجازه دهید مخلوط خنک شود. سپس داخل یک ظرف تمیز بریزید. روزانه این ترکیب را در نقاط آسیب دیده پوست بمالید تا سفید شدن رنگ پوست شما به صورت طبیعی درمان شود.

 

  • بدون دیدگاه
  • 2019-02-23
https://www.rahafun.com/?p=83753
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا