بهترین راه های مراقبت از مو چیست ؟ | جدید 1402

بهترین راه های مراقبت از مو چیست ؟ | جدید 1402
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

مراقبت از مو و روش های جلوگیری از ریزش مو در هر فردی دلایل مختلفی دارد که باید ریشه یابی شود که علت ان چیست  اما شاید بتوانید با روش های خانگی موهای خودرا تقویت کنید و روش های خانگی را جایگزین داروهای گران قیمت کنید به موهایتان اهمیت دهید و برای مراقبت از ان هرچه زودتر اقدام کنید چون نیمی از زیبایی شما وابسته ی موهای شماست!

 

تقویت مو

روش های خانگی مراقبت از مو

صاف کردن مو بخصوص موهای فرفری با یک بار استفاده از سس مایونز میسر نمی شود، اما با استفاده منظم می تواند به طور موثر وز موها را بگیرد و آن را نرم و صاف تر کند. بنابراین ، اگر سس مایونز را برای اولین بار استفاده می کنید و احساس کردید تاثیر نداشت، تصور نکنید که سس مایونز برای مراقبت از مو در خانه بی تاثیر و بی فایده است. گاهی اوقات، کوچکترین اشتباه می تواند همه چیز را خراب کند. بنابراین در انجام درمان های خانگی همیشه دقت لازم را داشته باشید تا بتوانید به نتیجه مطلوب برسید.

 

تاثیر سس مایونز در درمان موهای آسیب دیده و در مراقبت از مو توسط بسیاری از افراد تست شده و ثابت شده است، از این رو در این مقاله سعی داریم درمان های خانگی مراقبت از مو توسط سس مایونز و همچنین سایر درمان های خانگی ترکیبی را توضیح دهیم. با مجله رها فان همراه شوید.

 

 

راهکارهای خانگی برای مراقبت از مو

۱- کاندیشنر مو (نرم کننده )

برای استفاده از سس مایونز به عنوان نرم کننده ، نصف فنجان سس مایونز روی مو ماساژ دهید و حداقل ۱۵ دقیقه صبر کنید، موهای خود را با شامپو بشویید. اگر بوی سس مایونز هنوز روی موهایتان وجود داشته باشد، می توانید موهای خود را دوباره شستشو کنید. گاهی اوقات لازم است چندین شامپو برای رفع عطر و بوی کامل آن استفاده کنید.

 

۲- اثرات تخم مرغ

سس مایونز مملو از تخم‌مرغ، سرکه، آب‌لیمو و روغن زیتون است که در صاف و ترمیم کردن دوباره موها بسیار موثر هستند. علاوه براین از خود تخم مرغ و یا به صورت ترکیب با سایر مواد می توانید برای مراقبت از مو استفاده کنید. سفیده تخم مرغ دارای پروتئین زیادی است و زرده تخم مرغ دارای مقدار زیادی ویتامین مانند ویتامین D می باشد که می تواند رشد مو را افزایش دهد. اسیدهای چرب موجود در زرده تخم مرغ باعث کاهش پراکندگی و نامرتب بودن مو می شود و به مو حالت داده و ظاهر مو را درخشان می کند. زرده ی تخم مرغ موجود در سس مایونز حاوی ماده ی لسیتین است که به رشد موها کمک می کند.

 

۳- روغن زیتون و سس مایونز

از این مخلوط برای موهای آسیب دیده، زبر و خشک استفاده نمایید.در یک کاسه ۲/۱ شیشه ی سس مایونز را بریزید و سپس یک قاشق سوپخوری روغن زیتون به آن اضافه کنید و منظم هم بزنید. سپس یک زرده تخم مرغ ویک قاشق سوپخوری آبلیمو به آن اضافه کنید.( اگر موهای روشن و بلوند دارید از آبلیمو و اگر موی تیره و یا قرمز دارید از آب سیب استفاده کنید.) همه مواد را باهم مخلوط کنید و آن را بر روی موهای مرطوب خود بمالید. سرتان را بمدت نیمساعت با کلاه بپوشانید و سپس با آب سرد بشویید.

 

۴- خامه ترش در تقویت مو

نصف فنجان خامه ترش یا ماست ساده را روی موهای خیس خود بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه باقی بماند. موهایتان را با آب گرم بشویید سپس مجددا با آب سرد بشویید پس از آن موهایتان را با شامپو به طور معمول شستشو دهید. این روش را هر یک هفته در میان انجام دهید.

 

۵-مراقبت از مو با آبجو

منافعی که آبجو برای موها دارد به تقویت موها محدود نمی‌شود. آبجو موجب درخشان شدن موها نیز می شود. همان‌طور که پروتیئن‌های آن به کوتیکول مو می‌چسبد موجب نرم‌تر و صاف‌تر شدن مو می‌شود و در نتیجه نور بهتر بازتاب می‌شود. این بدین معنی است که موها درخشان‌تر می‌شوند. الکل موجود در آبجود می‌تواند بر درخشانی موها نیز بیافزاید. آبجو را به نرم کننده مورد دلخواهتان اضافه کنید، به منظور کاهش فرایند کربناته آن را برای چند ساعت به حال خود ترک کنید یا اینکه نصف فنجان آبجو را با یک قاشق چای خوری روغن آفتابگردان یا روغن کالونا و یک تخم مرغ خام ترکیب کنید.

آن را روی موی تمیز و مرطوب خود ماساژ دهید و بگذارید برای ۱۵ دقیقه روی موهایتان باقی بماند پس از آن با آب سرد شستشو دهید. شما همچنین می توانید آبجو را داخل یک بطری بریزید و بر روی مو خشک خود اسپری کنید.

 

۶- مراقبت از مو با سرکه سیب

سس مایونز مملو از تخم‌مرغ، سرکه، آب‌لیمو و روغن زیتون است که در صاف و ترمیم کردن دوباره موها بسیار موثر هستند درمان های خانگی برای مراقبت از مو با استفاده از سس مایونز تنها ترفندی نیست که می توانید انجام دهید. علاوه بر خواص عالی خود مایونز برای مو، ترکیب کردن آن با چند ماده طبیعی دیگر مانند تخم‌مرغ یا سرکه سیب هم می‌تواند بسیار پرفایده باشد.سرکه برای مو نیز خوب است. سرکه سیب را تا آنجا که ممکن است استفاده کنید. سرکه سیب را با آب مخلوط کنید و روی موها بمالید تا موهای براق و ابریشمی داشته باشید.

 

۷- رژیم غذایی سالم

همیشه آب آشامیدنی را برای جلوگیری از کم آبی بدن بنوشید، زیرا مو برای سلامتی به آب نیاز دارد. خوردن سبزیجات و میوه خام؛ نیز در داشتن موهای سالم موثر است

 

۸- آرام شانه زدن مو

موهای خود به آرامی شانه بزنید؛ محکم و به شدت شانه کردن مو می تواند باعث ریزش مو شود. هرگز موهای خود را به سوی جهت مخالف شانه نزنید. این یکی دیگر از دلایل ریزش مو است. مو را هنگامی که خیس است شانه نزنید. همیشه سعی کنید موهای مرطوب خود را ابتدا با یک حوله خشک کنید. پس از آن، کمی روغن طبیعی یا نرم کننده به آرامی روی موهایتان ماساژ دهید.

 

۹- آلوئه ورا و شامپو

مقدار مساوی از شامپو و ژل آلوئه ورا را ترکیب کنید و یک قاشق غذاخوری آب لیمو اضافه کنید. همچنین اگر از آن دسته افرادی هستید که موهای چرب دارید، سبزیجاتی با برگ سبز بخورید.

 

  • بدون دیدگاه
  • 2019-02-18
https://www.rahafun.com/?p=86669
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا