با موهای گره خورده ام چکار کنم؟بهترین راه درمان | جدید 1402

با موهای گره خورده ام چکار کنم؟بهترین راه درمان | جدید 1402
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

موهای گره خورده و درهم تنیده موضوعی است که شاید خیلی از خانم هارا عصبی کند و یا شاید برای شما هم پیش امده باشد که وقتی از خواب بیدار میشوید و با موهای گره خورده خود مواجه میشوید با این روش ها خیالتان از گره خوردن موها و یا  در هم تنیده شدن انها راحت باشد و میتوانید موهای مرتبی داشته باشید حتی وقتی از خواب بیدار میشوید و یا از حمام بیرون میایید .

 

موهای گره خورده

 

درمان های خانگی موهای گره خورده

روزانه، موهایتان به دلیل تغییرات آب و هوایی یا فعالیت های روزمره تحت تاثیر قرار می گیرد. پایان روز، متوجه گره خوردگی و شوریده گی موهایتان خواهید شد. برای کاهش گره خوردگی مو هایتان، داروهای خانگی پیشنهادی ما را امتحان کنید. با مجله رها فان همراه باشید.

 

علل رایج موهای گره خورده و درهم تنیده شده

موهایتان می تواند به موانعی حساس باشد که منجر به پیچ خوردگی مو می شود. کودک گستاخی که آدامسی را در موهایتان می اندازد و یا گیر کردن موها در زیپ لباس و بسیاری عوامل دیگر می تواند در گره خوردگی موهایتان نقش داشته باشد. علل رایج عبارتند از:

  1. مو بسیار خشک
  2. شدت باد
  3. استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی مو
  4. دکلره کردن، شینیون و پیرایش دائم
  5. اصطکاک بین مو و بالش
  6. عادت های بد هنگام شستشوی مو
  7. برخی بیماری ها و شرایط خاص
  8. موخوره گرفتن مو

 

مراقبت از مو های درهم تنیده و گره خورده

برای کاهش در هم تنیدگی مو روش های زیر موثر خواهند بود:

 

۱٫ موهای دم اسبی

هنگام سفر با ماشین یا هنگام سفر با شرایط آب و هوایی بادی و طوفانی، موهایتان را دم اسبی ببندید یا ببافید تا از در هم ریختگی آن جلوگیری کنید

 

۲٫ سرکه سیب

با شستوی موها با کمک سرکه سیب می توانید از شر موهای وز شده و پیچ خورده خلاص شوید. یک قاشق غذاخوری سرکه را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید. بعد از اینکه موهایتان را کاملا مرطوب کردید، سرکه سیب را روی موی سر بمالید. این کار تضمین می کند که سرکه می تواند به موهایتان نفوذ کند. سپس موهایتان را شستشو کنید و از کاندیشنر (نرم کننده) استفاده کنید.

 

۳٫ روغن برای درمان موهای گره خورده

اگر از خشکی مو رنج می برید حداقل یک تا دو بار در هفته، ، روغن های طبیعی به موهای خود بمالید. قبل قبل از ماساژ روغن روی گیسوان ، روغن باید مقداری گرم شود. اجازه دهید روغن تمام طول شب روی موهایتان باقی بماند تا فرایند ترمیم زودتر انجام شود. یک کلاه پلاستیکی برای حفظ روغن روی سرتان بپوشانید. هنگام صبح موهایتان را بشویید

 

۴٫ روغن زیتون در درمان موهای در هم تنیده

اگر آدامسی به موهایتان چسبید و در هم گره خورد، روغن زیتون را سرتاسر موهایتان بمالید تا ناحیه مورد نظر نرم شود.

 

۵٫ جوش شیرین

اگر رطوبت موهایتان را تامین کنید، می توانید از در هم تنیدگی و گره خوردگی مو جلوگیری کنید. یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را به سه قاشق غذاخوری نرم کننده معمولی خود اضافه کنید. مخلوط را به یک ظرف پلاستیکی انتقال دهید و قبل از استفاده، کاملا با هم مواد را مخلوط کنید. این مخلوط را به کل سر خود اعمال کنید؛ با استفاده از روش بخش بندی موهای سرتان، آن را به موهایتان بمالید. به آرامی پوست خود را ماساژ دهید، و سپس سر خود را با کلاه پلاستیکی بپوشانید. اجازه دهید مخلوط به مدت حداقل ۴۵ دقیقه روی سر باقی بماند تا تاثیر سحرانگیز خود را بگذارد. سپس موهایتان را با آب گرم بشویید.

 

۶٫ ماساژ مو در درمان خانگی موهای گره خورده

پس از شستشو و خشک کردن مو با حوله ، کمی نرم کننده در کف دستتان بریزید و انتهای موها را ماساژ دهید، و سپس پوست سرتان را ماساژ دهید.

 

۷٫ اسپری نرم کننده مو

اگر موهایتان خشک و درهم و برهم می شود، حدود ۱/۴ فنجان از نرم کننده مورد دلخواهتان و ۲/۱ فنجان آب را در یک بطری بریزید. مواد را کاملا مخلوط کنید. پس از خشک کردن مو هایتان با حوله، به آرامی محتویات بطری را روی موهایتان اسپری کنید و سپس شانه بزنید.

 

۸٫ کاور بالش

احتمالا هرگز در موردش فکر نکرده اید، اما اصطکاک بین بالش و مو می تواند در گره خوردگی و در هم تنیدگی مو نقش داشته باشد. از بالش هایی با روکش اطلس و ساتن استفاده کنید تا از در هم پیچیدگی مو در امان بمانید. الیاف به کار گرفته شده در این جنس پارچه ها، می توانند سبب لطافت موهای مجعد شما شوند

 

۹٫ روغن بچه

شما می توانید روغن بچه را در مرطوب کننده دلخواهتان بریزید تا موهای درهم پیچیده را درمان کنید. همچنین می توانید با استفاده از انگشتان خود و یا یک شانه ای با دندان های بزرگ و پهن، مقدار کمی از روغن بچه را سرتاسر موهایتان بگسترانید.

 

۱۰٫ عسل در درمان موهای گره خورده

می توانید ۵ قاشق غذا خوری عسل را برای افزایش رطوبت موهای در هم گره خورده روی سرتان بمالید. سپس۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید و بعد موهایتان را بشویید.

 

  • بدون دیدگاه
  • 2019-02-18
https://www.rahafun.com/?p=86663
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا