ورزش هایی که به زانو آسیب می زنند

ورزش هایی که به زانو آسیب می زنند
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

ورزش هایی که به زانو آسیب می زنند

زانو

 

ورزش هایی که می توانند برای زانو مضر باشند
شمار زیادی از ورزش ها میباشند که میتوانند برای زانوها زیان آور باشند و در صورت تمرینات چندان ممکن هست زانوها مریض شوند. بررسی‌ها نشان داده هست که ورزشکاران برخی رشته‌های ورزشی اکثر در ناحیه زانو دچار دشوار میشوند و راههایی برای کمتر شدن صدمه‌ها وجود دارد.

مطالعات گوناگون نشان داده هست که دویدن اگر با رعایت نکات خاصی انجام شود باعث کاهش تورم در ناحیه زانو میشود. با این حال دوندگان حرفه‌ای نمی توانند از خطرات و صدمه‌هایی که به علت دویدن برای زانوهای آن ها پیش می آید در امان بمانند. دویدن بر روی زمین برای زانو بهتر از دویدن بر روی تردمیل هست.

فوتبالیست‌های حرفه‌ای، دوندگان مقاومت، وزنه‌برداران المپیکی و کشتی‌گیران سه تا هفت برابر اکثر از دیگر ورزشکاران احتمال ابتلا به آرتروز زانو دارند.به طور کلی ۴۵ درصد ورزشکاران حرفه‌ای در معرض آرتروز زانو میباشند که ریسک این مریضی در صورت وجود صدمه‌دیدگی‌ زانو به ۵۷ درصد میرسد و در ورزشکارانی که بعد از ورزش دچار چاقی مفرط میشوند به ۶۱ درصد افزایش مییابد.

احتمال آرتزوز با شدت ورزش در رابطه هست. ورزش‌هایی هم چون دویدن و وزنه‌برداری فشار زیادی به زانو وارد میکنند. در ورزش‌های فوتبال و کشتی چرخش مفصل زانو در شرایطی که زیر فشار هست باعث ایجاد صدمه می شود.

پنج پیشنهاد برای کمتر شدن صدمه دویدن:
– اگر عضلات خود را پرورش دهید کمتر فشار به زانوهای شما وارد می شود.

– ورزش‌هایی برای جلوگیری از صدمه و قدرتمندتر کردن زانو وجود دارند که بهتر هست انها را در برنامه خود قرار دهید.

– اگر زانوی شما صدا می داد یا درد می کرد از فوم رولر در ناحیه زانو بهره گیری کنید.

– اکثر گذشته از ورزش بدن را گرم کنید.

– انعطاف پذیری همسترینگ و عضلات چهار سر را افزایش دهید.

  • بدون دیدگاه
  • 2017-09-14
https://www.rahafun.com/?p=69576
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا