نشانه های آمادگی برای ازدواج

نشانه های آمادگی برای ازدواج
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

نشانه های آمادگی برای ازدواج

wedding-flower-

فهمیدن این که چه زمانی وقت ازدواج شماست کار ساده ای است: هر وقت از تنهایی خسته شدید و آمادگی پیدا کردید. اما این که بدانید انگیزه ازدواج تان واقعی است یا صرفا به خاطر فشار دیگران یا رودربایستی ازدواج می کنید، مساله مهمی است.

خودتان را تنها نمی بینید

وقتی به سال‌های آینده زندگی‌تان فکر می‌کنید و برای آینده‌تان برنامه می‌ریزید، در رویاهایی که می‌سازید مرد/ زن زندگی‌تان را هم کنار خودتان تصور می‌کنید. برای شمایی که آماده ازدواج هستید، همه چیز در سایه کسی که قرار است در کنارتان باشد، تعریف می‌شود و برنامه‌ریزی بدون در نظر گرفتن خواسته‌ها و محدودیت‌های او، معنایی ندارد.

 

از تنهایی تان می گذرید

برای شمایی که حالا بیشتر از همیشه آماده ساختن زندگی مشترک هستید، تلاش برای تنها بودن و خلوت کردن با خود، جایش را به میل کنار کسی بودن می‌دهد. اگر هنوز برای ازدواج کردن آماده نباشید، تنهایی برای‌تان حتی از بودن با او هم ارزشمندتر خواهد شد و به بهانه اینکه به فرصتی برای خلوت کردن با خود نیاز دارید، از بودن در کنار او طفره خواهید رفت.

 

پرونده های گذشته را بسته اید

شاید سابقه شکست‌های عاشقانه‌ای را در کارنامه داشته باشید اما اگر بی‌آنکه متوجه شده باشید، چند وقتی است به‌خاطر شکست‌های قدیمی‌تان عذاب نمی‌کشید، یعنی برای شروع یک رابطه جدید آماده اید.

زمانی که قدرت اعتماد کردن به دیگران را پیدا کرده‌اید، یعنی آماده ازدواج هستید و دوست دارید به کسی اعتماد و اتکا داشته باشید

می خواهید بهتر از همیشه باشید

ساختن یک زندگی خوب به شما برای تغییر انگیزه می‌دهد و از شما آدم بهتری می‌سازد. اگر آماده ازدواج باشید، با تمام توان‌تان برای برطرف کردن ضعف‌های‌تان تلاش خواهید کرد و حتی برای ساختن زندگی‌ای آرام‌تر و مرفه‌تر بیشتر از همیشه انرژی خواهید گذاشت. حتی اگر مال دنیا برای‌تان چندان ارزشی نداشته باشد، برای یک شروع بهتر بیشتر از همیشه کار خواهید کرد و از خواسته‌هایی که پیش از این به‌راحتی برآورده‌شان می‌کردید، خواهید گذشت تا به‌اندازه کافی برای ساختن زندگی تازه پس‌انداز داشته باشید. کار کردن بیشتر دیگر شما را عذاب نخواهد داد و به پس‌انداز نه به چشم محروم کردن خود از خواسته‌های‌تان، بلکه به عنوان تلاش برای هموار کردن جاده‌ای که با همسر آینده‌تان قرار است از آن بگذرید، نگاه خواهید کرد.

 

می خواهید مادر/ پدر شوید

مهم نیست که تا امروز به بچه‌دار شدن علاقه داشته‌اید یا نه و مهم نیست اگر تا امروز حتی یک نوزاد را هم در آغوش نگرفته باشید. اگر فکر ازدواج در ذهن‌تان حک شده باشد، از امروز بیشتر از قبل به مادر/ پدر شدن فکر خواهید کرد.

 

می توانید اعتماد کنید

زمانی که قدرت اعتماد کردن به دیگران را پیدا کرده‌اید، یعنی آماده ازدواج هستید و دوست دارید به کسی اعتماد و اتکا داشته باشید.

 

نمی ترسید

شما می‌دانید ساختن یک زندگی تازه کار آسانی نیست و قطعا چالش‌ها و سختی‌های زیادی را همراه می‌آورد، با این وجود آنقدر برای ساختن یک زندگی مشترک دلیل دارید که از سختی‌ها نترسید و آینده را مبهم و حتی وحشت‌آور تصور نکنید. این به معنای آن نیست که نگرانی نسبت به آینده ندارید. حتی گرفتن تصمیمی که به درست بودنش ایمان دارید هم می‌تواند نگران‌کننده باشد.

منبع: تبیان

  • بدون دیدگاه
  • 2015-03-07
https://www.rahafun.com/?p=49022
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا