علت اعتیاد به فیلمهای پورنوگرافی و راه های درمان

علت اعتیاد به فیلمهای پورنوگرافی و راه های درمان
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

علت اعتیاد به فیلمهای پورنوگرافی و راه های درمان

 

اعتیاد به فیلم های پورنو

 

اعتیاد به فیلمهای پورنو هم در بین مردان و هم بین زنان وجود دارد که درصد مردانی که به این فیلمها اعتیاد دارند بیشتر است در مطالب قبلی رها فان به اشتهای سیری ناپذیری خودارضایی اشاره کرده بودیم این موضوع در مورد این نوع فیلمها هم وجود دارد.

قبل از اینکه مقاله کامل جام جم در این خصوص را برای شما قرار بدهیم به زبان ساده در مورد انگیزه برخی مردان متاهل از دیدن فیلمهای پورنو چند نکته را ذکر می کنیم.

شاید برای مجردهایی که این مقاله را میخوانند سوال پیش آید که آنها به خاطر اینکه شریک جنسی ندارند این فیلمها را نگاه می کنند و به نوعی خود را ارضا می کنند اما کسانی که متاهل هستند چرا این کار را انجام می دهند. به گزارش رهافان باید بدانید که روابط زن و شوهر همیشه گرم و صمیمی نیست ضمن اینکه بندرت زمانی پیش می آید که همزمان هر دو نفر بخواهند رابطه جنسی داشته باشند.

مردان همیشه حاضر نیستند  برای ایجاد رابطه جنسی با همسرشان پیش قدم شوند یا منت بکشند اما دیدن فیلمها و ارضا کردن خودشان با تخیلات به این تدارکات نیازی ندارد ضمنا نوعی اعتیاد هم در دیدن تصاویر محرک جنسی وجود دارد که نباید از آن غافل شد

در ادامه مقاله زیر را از جام جم بشنوید به قلم نسرین  صفری مشاور خانواده (در جاهایی که لازم بود توضیحاتی به زبان ساده به آن اضافه کردیم تا مطلب را بهتر درک کنید):

سوال از مشاور

چند وقتی بود که احساس می‌کردم فکرش جای دیگری است، مثل قبل‌ترها به من اهمیت نمی‌داد، انگار من در زندگی‌اش نبودم. مرا نمی‌دید و نمی‌شنید. بی‌توجهی‌های او به قدری بود که مرا دلخور و ناراحت می‌کرد. در این میان، رابطه‌مان نیز روز به روز سرد و سردتر می‌شد.

اگر چه به او اطمینان کامل داشتم، او مرد سر به زیر و متینی است، اما گاهی فکر می‌کردم شاید پای زن دیگری در میان باشد.
بتازگی کمی تنبل هم شده بود و بموقع سرکارش حاضر نمی‌شد. می‌ترسیدم تاخیرها و مرخصی‌های بی‌موردش از کار بیکارش کند. مدام در گوشه‌ای از اتاق کز می‌کرد و با تلفن‌همراه و لپ تاپش سرگرم می‌شد؛ هر بار که از او انتقاد می‌کردم، عصبانی می‌شد و پرخاش می‌کرد.

چند باری جیب‌هایش را گشتم و تلفن همراه و رایانه‌اش را هم چک کردم، اما به چیز مشکوکی برخورد نکرده بودم تا این‌که چند روز پیش متوجه پسورد یکی از فایل‌های شخصی‌اش شدم. از سر کنجکاوی منتظر فرصتی بودم که وارد آن فایل‌ها شوم. دیروز زمانی که در حمام بود این کار را کردم، متاسفانه در کمال ناباوری با صحنه‌هایی مواجه شدم که …

تصاویر اغواگرانه زنان و فیلم‌های مستهجن همچون پتکی بر سرم بود که مرا از خواب بیدار کرد. حالا دست همسرم رو شده و فهمیده‌ام ماجرا از چه قرار بوده است.

از سادگی خودم و اطمینان بسیار به همسرم دلگیرم، دیگر او را نمی‌شناسم، حس می‌کنم سال‌های جوانی‌ام با این مرد هدر رفته و زندگی‌ام بر فناست. هیچ وقت فکر نمی‌کردم همسرم به من خیانت کند و به پای تماشای چنین فیلم‌ها و تصاویر بنشیند. حالا متوجه می‌شوم که چرا همسرم روز به روز از من دورتر می‌شود!

* * *

 

پاسخ مشاور: در سال‌های اخیر، به واسطه پیشرفت فناوری و ورود بسیاری از اسباب تصویری و ارتباطی، برخی از افراد بویژه جوانان به تماشای تصاویر و فیلم‌های پورنوگراف گرایش پیدا کرده‌اند. جذابیت‌های دیداری هوسناک پورنوگراف با توجه به تنوع اسباب عرضه آن (عکس، فیلم، کتاب و…) براحتی در دست همگان قرار می‌گیرد و به آثار سوئی منجر می‌شود که گاه برخی از افراد متاهل را که تعهد به همسر از جمله وظایف زناشویی‌شان است، وسوسه کرده و در مرداب متعفن خود چنان غرق می‌کند که لذات مجازی، موقت و بی‌هدف با شرکای جنسی خیالی را بر ارتباط مشروع و بحق زناشویی ترجیح می‌دهند و در مسیری که ره به جایی ندارد و ویرانی خود و خانواده از کمترین آثار آن است، سوق می‌دهد.

متاسفانه این رخداد مرد و زن نمی‌شناسد، آلودگی هر دو جنس امکان‌پذیر است، هر چند ‌ داده‌های تجربی و بالینی نشان داده است مردان بیش از زنان در معرض پورنوگراف قرار دارند؛ اما روان‌شناسان معتقدند نتیجه این رفتار مخرب یکی از زوجین بر بنیان خانواده بیش از توزیع جنسی این مساله مهم است؛ زیرا هیچ یک از اعضای خانواده (همسر، فرزندان) از آثار سوء آن در امان نبوده و هر یک به نحوی متضرر خواهند شد.

گاهی فقط کنجکاوی مطرح است who watch porn

 

شرایط شما کاملا قابل درک است! شما، همسرتان را در حال مشاهده پورنو دیده‌اید، فکرتان مغشوش شده و هزاران فکر ناخوشایند به ذهنتان راه یافته و همچنان هم افکاری مشوش در سر می‌پرورانید و بابت آنها احساس یاس و نومیدی می‌کنید. مدام گمان می‌کنید زندگی‌تان دچار بحران شده و دیر یا زود از هم خواهد پاشید.

گاهی مشاهده تصاویر پورنو کنجکاوی ساده یا تفریحی موقت است که بعد از فروکش کردن حس کنجکاوی، در مدت زمانی بسیار کوتاه برای همیشه متوقف شده و تکرار نخواهد شد. هرچند ‌ این احتمال هم هست که کنجکاوی شکل عادت به خود گیرد و ترجیح فرد بر تجربه لذت طبیعی رابطه زناشویی شود، که بحران پورنو در همین نقطه اتفاق می‌افتد.

همسر معتاد را شناسایی کنید

شما زمانی مجاز هستید همسرتان را به اعتیاد پورنو متهم کنید که همچون دیگر اعتیادها، دریابید وابستگی شدیدی به این موضوع پیدا کرده و امکان رهایی از آن ندارد. شدت این وابستگی حائز اهمیت است. اگر وابستگی تا به آنجاست که همسرتان حاضر می‌شود زمان کمتری را برای بودن با خانواده سَر کند و بی‌هیچ توجهی به کار و زندگی، شما و فرزندتان ساعت‌های زیادی از شبانه‌روز را بدون خستگی، صرف تماشای تصاویر پورنو کند، از برقراری رابطه جنسی با شما امتناع می‌کند یا تعداد دفعات آن نسبت به گذشته کاهش شدیدی یافته است، یا آن که درخواست‌های ناموجهی از شما دارد که منافات بسیاری با رابطه جنسی طبیعی دارد و گاه حتی ممکن است برای به دست آوردن اسباب مورد نیاز، رفتارهای پرخطر، بی‌مبالات و آسیب‌رسانی همچون پرداخت مبالغ هنگفت، درگیر شدن با مراجع غیرقانونی و… متوسل شود این نشانه‌ها می‌تواند شما را به این اطمینان سوق دهد که احتمالا همسرتان معتاد به پورنو شده است.

اگر همسرمان به فیلمهای پورنو اعتیاد پیدا کرده چه کنیم؟

 

پاتوق ۲۰۰۰ – بصورت ساده و خلاصه بهتون میگیم اگر شما رابطه خود و همسرتان را تقویت کنید و سعی کنید هر زمان احساس کردید او به نزدیکی نیاز دارد با او باشید مطمئن باشید سکس واقعی جایگزین سکس تخیلی برای همسر شما می شود شاید در ابتدا لازم باشد شما پیشقدم شوید و تعداد دفعات رابطه جنسی را بالا ببرید(این توصیه مجله پاتوق ۲۰۰۰ را بخاطر داشته باشید)

نکته: درست است که پورنو می‌تواند به سردی روابط زناشویی و کمرنگ شدن عاطفه مثبت بین زوجین منجر شود، اما ممکن است سردی میان شما به دلایل دیگری ایجاد شده باشد که با گفت‌وگو با یک مشاور می‌توانید مشکل اصلی را پیدا کنید، شاید مقصر این فاصله خود شما هم باشید.

عوامل کاهش‌دهنده رفتار را بشناسید. مثلا خلوت شبانه یا روزانه او را با حضور خود پر کنید، اوقات فراغت شادی را برای او فراهم کنید، در جمع‌های خانوادگی و دوستانه بسیار شرکت کنید، رابطه عاطفی خود و همسر را تقویت کنید، او را تشویق به کار کنید و…

عواقب این اعتیاد را برای همسرتان روشن کنید. به او گوشزد کنید که این رفتار چه پیامدهای ناگواری دارد و می‌تواند آسیب جدی برای او، شما و فرزندانتان داشته باشد و در نهایت به او بگویید در صورت ادامه این رفتار، او را ترک خواهید کرد و هرگز باز نخواهید گشت.

* نقش مذهب را برای او پررنگ کنید. یکی از مهم‌ترین عوامل در پیشگیری یا توقف استفاده از ابزارهای پورنو، گرایش‌های اخلاقی و معنوی است. هر اندازه اعتقاد به ارزش‌های اخلاقی و مذهبی در یک فرد بالا باشد احتمال گرایش به این رفتار کاهش می‌یابد و حتی عاملی برای کاهش انگیزه ارتکاب مجدد (تماشای پورنو) نیز می‌شود

امیدواریم این مطلب برای شما چه مجرد و چه متاهل مفید بوده باشد

  • ۶ دیدگاه
  • 2015-04-19
https://www.rahafun.com/?p=49977
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها
  1. مری گفت:

    من از هیچ لحاظ برای همسرم کم نذاشتم، هیچ وقت بهش نه نگفتم، هرجور که بگین ارضاش کردم، ولی اون عاشق این فیلمهاست، میگه این جزو علایق شخصی و حریم خصوصی منه و تو حق دخالت نداری، واقعاً نا امید و خسته ام، مخصوصا همجنس بازی زنها رو خیلی دوست داره، و چند وقتی هم اصرار داشت زن دیگه ای وارد رابطه مون کنیم که به فانتزی آقا جامه عمل بپوشانیم، از این جهت خیالش راحت کردم که هیچوقت به خواسته اش نمیرسه.
    ولی ردپای کثیف این فیلمها از زندگیمون پاک نمیشه
    دیگه نمیدونم چه کار کنم، هیچ عشق بازی تو رابطه مون وجود نداره البته از طرف اون، فقط اصل مطلب میخواد و بس.
    اگه کسی میتونه لطفا کمکم کنه

    • سعید گفت:

      با سلام و عرض ادب
      این مورد که فرمودید یک نوع اعتیاد به پورنوگرافی است که پیشنهاد میکنم برای حل مشکل با یک روانشناس مشورت نمایید تا راه تخصصی را برای حل مشکل به شما عرضه کنند

  2. هانیه گفت:

    سلام، خیلی ممنون میشم اگر راهنمایی کنید،من ۲۹ سالمه، ۴ ساله ازدواج کردم که دو ساله خونه خودم رفتم، هر دو مذهبی هستیم و نماز خون،خودم هیچ وقت نگاه نکردم،اما همسرم از همان دوران عقد میگفتند بیا با هم نگاه کنیم. برای آشنایی و به قصد آموزش چند بار نگاه کردم ولی بعد که متوجه شدم نگاه کردن حتی با این قصد هم درست نیست، دیگه نگاه نکردم، از همسرم هم خواستم ترک کنند، اما ایشون قول میده،قسم میخوره ولی چندین بار دیدم که داره نگاه میکنه، چه در ماهواره و چه در گوشی، چند بار ماهواره رو جمع کردم، قول دادن و… با گوشی چکار کنم!!!دیگه خسته شدم، خدایی واسش هیچی کم نمی زارم. الانم سه ماهه باردارم، حتی با این شرایط کم نزاشتم، غصه شده واسم. چکار کنم؟

    • سعید گفت:

      با سلام و عرض ادب
      این نوع اعتیاد ذهنی و روانیست و ترک آن بسیار سخت میباشد و راه صحیح آن مراجعه به متخصص است , البته از راه مذهب و دین میشود به شدت کاهشش داد که کاهش ان نیز بسیار مفید است
      در کل سعی کنید از نظر روحی تامینش کنید تا ذهنش نیز ارامش بگیرد , البته بابت این موضوع نیاز به نگرانی و غضه خوردن نیست با توکل بر خدا به شدت کاهشش دهید تا به ترک کامل بیانجامد

  3. ط گفت:

    ولی اکثرا برای یادگیری استایل میبینن

    • admin گفت:

      با سلام
      استایل های منطقی و طبق آموزش های تایید شده وزرات بهداشت هیچ مشکلی ندارد ولی فیلم های پورنو به شدت مخرب

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا