رابطه جنسی بعد از زایمان به چه صورت است

رابطه جنسی بعد از زایمان به چه صورت است
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

رابطه جنسی بعد از زایمان به چه صورت است

رابطه جنسی بعد از زایمان به چه صورت است

 

رابطه جنسی بعد از زایمان به چه صورت است

پس از زایمان تا چند روز نباید ارتباط جنسی داشته باشیم و محدودیت رابطه جنسی چگونه است؛باورها و عقاید مختلف در این زمینه وجود دارد با ما همراه باشید.
متعجب خواهید شد اگر بفهمید که محدودیت در تجدید و دوباره از سرگیری رابطه ی جنسی پس از زایمان تا حد زیادی از روی مصلحت مردمی بوده است. هیچگونه تحقیق علمی در این زمینه صورت نگرفته است تا زمان وقفه ی معینی را پس از زایمان توصیه کند. این مسئله به عهده ی خود زن است تا هر زمان پس از زایمان خود را قادر به انجام رابطه زناشویی  دید، آن را از سر گیرد.

 

اما تجربه نشان داده است که تقریباً شش هفته طول می کشد تا بعد از زایمان مهبلی، رحم دوباره به اندازه ی نرمال خود برگردد. به همین دلیل از قدیم صلاح بر این دیده شده است که حداقل شش هفته فرد صبر کند.
اما چیزی که در واقع به تجربه مشاهده می شود این است که بعضی زن ها چه از نظر احساسی و چه فیزیکی بسیار زودتر برای دوباره از سرگیری رابطه ی جنسی آماده می شوند. در هر زنی این مسئله کاملاً متفاوت است. به خود شما بستگی دارد که چه زمانی برای تجدید رابطه ی جنسی آمادگی لازم را پیدا می کنید. پس اگر زایمانی کاملاً طبیعی داشته اید و خونریزیتان هم دیگر قرمز نیست و به رنگ صورتی درآمده است، فکر میکنم پس از دو هفته توانایی برقراری رابطه ی جنسی را به دست آورده باشید. اما به خاطر داشته باشید که برای جلوگیری از حاملگی دوباره حتماً از یکی از راه های جلوگیری استفاده کنید.

 

 از دلایل تاخیر برقراری رابطه جنسی پس از زایمان خونریزی و ترشحات مهبلی است

 

اگر تب و ترشحات بدبو و خونریزی داشتید، هنوز باید صبر کنید و آمادگی لازم برای دوباره از سر گیری رابطه ی جنسی را ندارید. گفتنی است که در بعضی از خانم ها این زمان از شش هفته هم بیشتر طول میکشد تا آنها دوباره قابلیت و آمادگی برقراری رابطه ی جنسی را پس از زایمانشان به دست آورند.
در مقاله ای که در مجله ی “تمرین خانواده” با عنوان “رابطه ی جنسی در طی و یک سال پس از حاملگی” در سال ۱۹۹۸ چاپ شده بود چنین گزارش شده بود که برای میزان وقفه در رابطه ی جنسی پس از زایمان توافقی وجود ندارد. در این مقاله نوشته شده بود که پس از ۵ تا ۷ هفته پس از زایمان، فقط %۵۰ از زنان توانایی از سرگیری رابطه ی جنسی را داشته اند. دلایل زیادی برای تاخیر برقراری رابطه ی جنسی مهبلی آورده شده است. مهمترین این عوامل درد ناشی از اِپیزوتومی، خونریزی و ترشحات مهبلی، خستگی و ناراحتی ناشی از روغنکاری مهبل به خاطر کمبود استروژن می باشد.
زنانی که زایمانی پر مشکل و غیر نرمال داشته اند، معمولاً  علاقه ای به از سر گیری رابطه ی جنسی ( سکس) قبل از گذشت ۸ تا ۱۲ هفته نشان نداده و نباید نشان دهند. و آن دسته از زنانی هم که اِپیزوتومی شده اند نیز حتی ماه ها پس از گذشت زایمان آمادگی لازم برای از سر گیری رابطه ی جنسی را به دست نمی آورند.

  • ۲ دیدگاه
  • 2015-04-27
https://www.rahafun.com/?p=50035
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها
  1. نیما گفت:

    خیلی اطلاعات خوبی از این سایت به دست آوردم که مهمترینشون همین بود که الان خوندم.واقعا دستتون درد نکنه

  2. س.س گفت:

    والا چى بگم من هنوز مجردم ولى براى آينده مفيده اصرار نکنيد قصد ازدواج ندارم اصلأ اى بابا……………..!!!!!!!!!!………..: ) (بخدا اين حرف ها شوخى هستش )

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا