بیماری پیرونی یکی از مشکلات جنسی آقایان

بیماری پیرونی یکی از مشکلات جنسی آقایان
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

بیماری پیرونی یکی از مشکلات جنسی آقایان

hhw719

نکاتی درباره بیماری پیرونی (کج شدن آلت تناسلی مردان)
بیماری پیرونی (Peyronie’s disease) یک بیماری فوق العاده خطیری است که بسرعت می تواند در سنین پائین سبب کجی آلت تناسلی و ناتوانی جنسی در مردان شود. علت اصلی این بیماری وارد شدن ضربه به آلت تناسلی در حالت نعوظ است، بنابراین مردها باید حداکثر تلاش خود را بکنند تا از هرگونه ضربه به آلت تناسلی در حالت نعوظ اجتناب شود.

 

بیماری پیرونی دارای سه مرحله است و مراجعه در مرحله زودرس شانس درمان را خیلی زیاد می کند. در مرحله دیررس پلاک در سطح آلت تناسلی تشکیل و سبب کجی آلت تناسلی و ناتوانی جنسی می شود. شاه علامت بیماری پیرونی در مرحله ابتدائی درد در هنگام نعوظ است. بدنبال هر گونه ضربه به آلت تناسلی باید حتما با پزشک متخصص مشورت کرد.

 

۱- بیماری پیرونی یک بیماری خطرناک است که اگر به موقع درمان نشود سیر آن بطرف ناتوانی جنسی خواهد بود.
۲- بیماری پیرونی بیشتر از دهه پنجم زندگی به بعد دیده می شود، ولی متاسفانه در کشور ما اکثر بیماران مبتلا زیر ۵۰ سال و بیشتر در دهه سوم و چهارم زندگی هستند. یکی از دلایل آن تا کردن آلت تناسلی در حالت نعوظ برای از بین بردن نعوظ می باشد. عده ای به این عمل “تقاندن” می گویند.

 

۳- علت اصلی بیماری پیرونی هنوز ناشناخته است ولی بیشتر دانشمندان معتقد هستند که وارد شدن ضربه به آلت تناسلی در حالت نعوظ سبب ایجاد این بیماری می شود.
۴- برای پیشگیری از ابتلا به بیماری پیرونی باید از هرگونه ضربه به آلت تناسلی جلوگیری کرد.

۵- انواعی از وضعیت برقراری رابطه زناشوئی مرد را مستعد وارد شدن ضربه به آلت تناسلی می کند و نباید از آنها استفاده کرد.

 

۶- پس از وارد شدن هر نوع آسیب و ضربه به آلت تناسلی بخصوص اگر همراه با کبودی و خونمردگی باشد به پزشک متخصص مراجعه نمائید.
۷- بیماری پیرونی دارای سه مرحله است: مرحله زودرس – مرحله میانی و مرحله دیررس. بهترین موقع برای درمان این بیماری مرحله زودرس است.

۸- شاه علامت مرحله زودرس بیماری پیرونی درد در هنگام نعوظ است که اکثر مردان آنرا یا بی اهمیت تلقی کرده و یا اینکه بعلت خجالت به پزشک مراجعه نمی کنند.

 

۹- یکی از علائم مهم بیماری پیرونی، کجی آلت تناسلی است. در هر قسمتی از آلت تناسلی که پلاک تشکیل شود، سبب انحراف آلت تناسلی بطرف خودش می شود. بنابراین اگر مردی اخیرا دچار کجی آلت تناسلی شده است، یکی از علل مهم آن بیماری پیرونی است.
۱۰- بیماری پیرونی، اگر در مرحله زودرس درمان نشود، در اکثر موارد کم کم پشرفت می کند و وارد مراحل بعدی می شود.

 

۱۱- بهترین روش تشخیص پلاک و رسوب کلسیم در آن سونوگرافی مخصوص از آلت تناسلی است که باید توسط افراد خبره در این سونوگرافی انجام شود.

۱۲- از خصوصیات مرحله دیررس بیماری پیرونی ایجاد یک سفتی در پوشش آلت تناسلی بنام پلاک می باشد. پلاکها یک نقاط کاملا سفت مثل سکه هستند که به راحتی با دست قابل لمس هستند. اندازه آنها از چند میلی متر تا چند سانتیمتر می تواند متفاوت باشد و تعداد آنها ممکن است یک یا چند عدد باشد. فقط حدود ۲۰ درصد بیماران در این مرحله قابل درمان هستند.

 

۱۳- مرحله دیررس خودش به دو مرحله جداگانه تقسیم می شود: مرحله ابتدائی و مرحله نهائی. در مرحله ابتدائی فقط پلاک تشکیل شده است و اگر در روی پلاک کلسیم رسوب کند در اصطلاح می گویند که پلاک کلسفیه شده است و این مرحله دیررس نهائی است و بیماری تقریبا در این مرحله غیر قابل درمان است.

 

۱۴- بیماری پیرونی رفته رفته سبب اختلال نعوظ یا ناتوانی جنسی در مردان می شود. علت آن ایجاد نشت وریدی توسط پلاک می باشد. اختلال نعوظ ناشی از نشت وریدی بدترین نوع اختلال نعوظ است.
۱۵٫در مرحله ابتدائی این بیماری باید حداکثر تلاش را کرد تا بیماری بطرف تشکیل پلاک پیشرفت نکند و اگر پلاک قبلا تشکیل شده است، باید حداکثر تلاش را کرد تا کلسیم در آن رسوب نکند.

 

۱۵- در مرجله ای که پلاک تشکیل شده است ولی هنوز کلسیم در آن رسوب نکرده است در ۳۰-۲۰ درصد موارد می توان با تجویز دارو سبب از بین رفتن پلاک و اصلاح کجی آلت تناسلی شد و یا حداقل از پیشرفت آن به مرحله رسوب کلسیم جلوگیری کرد.

۱۶- این بیماری درمان قطعی ندارد. عده ای از پزشکان داروهای بخصوصی را در داخل پلاک تزریق می کنند ولی این روش درمانی موثر نیست.

 

۱۷- کجی آلت تناسلی را می توان با جراحی اصلاح کرد ولی خود بیماری قابل اصلاح با جراحی نیست.
۱۸- چون با پیشرفت بیماری کجی آلت تناسلی نیز زیاد می شود، در عمل جراحی نباید عجله کرد و باید صبر نمود تا بیماری به پایان خود برسد و بعد کجی آلت تنالی با جراحی اصلاح شود.

۱۹- درمانهای داروئی اختصاصی در مرحله زودرس می توانند در بسیاری از موارد از پیشرفت بیماری جلوگیری کنند.

  • یک دیدگاه
  • 2015-09-21
https://www.rahafun.com/?p=52736
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها
  1. سعید گفت:

    ممنون از گذاشتن وقتتون برای مطالب پر بار سایتتون

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا