بهترین روش ها برای کنترل تیروئید پرکار 

بهترین روش ها برای کنترل تیروئید پرکار 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

بهترین روش ها برای کنترل تیروئید پرکار 

تیروئید پرکار 

 

معرفی برترین روشها برای بازرسی تیروئید پرکار
تیروئید پرکار می تواند منجر به کاهش وزن شدید و بی خوابی های شبانه شود همین طور تعریق چندان بدن از نشانه های آن هست.پرکاری تیروئید در اثر فعالیت بیش از اندازه این غده رخ می دهد به عبارتی ساخت بیش از حد هورمونهای T3 ،،، T4 منجربه پرکاری تیروئید می شود. پرکاری تیروئید در زنان شایع‌تر هست. در این عارضه علائمی از مریضی از جمله تپش قلب کاهش وزن تعریق عدم تحمل گرما لرزش و بیقراری نمایان میشود.

علائم اصلی پرکاری تیروئید
۱٫اضطراب
۲٫کج خلقی
۳٫افزایش حس بویایی
۴٫سندروم روده تحریک پذیر
۵٫نازک شدن مو
۶٫ ضربان نامنظم قلب
۷٫ تغییرات در وزن
علل اصلی پرکارشدن تیروئید
۱٫مریضی گریوز
۲٫ گواتر
۳٫ مصرف بیش از حد هورمون‌های تیروئید
۴٫ ترشح غیرطبیعی هورمون TSH (هورمون تحریک کننده تیروئید)
۵٫ تیروئیدیت (التهاب غده تیروئید)
۶٫ – مصرف بیش از اندازه ید

حال در این جا برترین راه های طبیعی برای درمان پرکاری تیروئید بیان شده هست.رژیم خوراکی مناسب برای پرکاری تیروئید یکی از برترین روشها محسوب میشود. آب میوه‌های سبز مثل کلم، اسفناج، اسپیرولینا می تواند به فراهم سازی مواد مغذی بدنتان کمک شایانی کند.

عدم مصرف غذا های فراوری شده یکی از مهم ترین مسائل در این خصوص تلقی می شود.مصرف گیاهانی که خاصیت ضدالتهابی دارند مثل ریحان، رزماری و پونه کوهی بسیار در بهبود عملکرد تیروئد موثر هست.زنجبیل ، یک گیاه ضد التهاب هست که می تواند در راس تمامی گیاهان با این خاصیت قرار گیرد اضافه بر آن به شدت برای تقویت سیستم ایمنی بدن موثر هست.

چند نکته طلایی
یک رژیم خوراکی فاقد گلوتن برای افراد مبتلا به مشکلات تیروئیدی خوب هست.بهره گیری از لبنیات کم چرب برای بیماران برترین گزینش هست.از مصرف طعم دهنده‌ها و یا رنگ های مصنوعی به شدت اجتناب کنید چرا که این مواد تیروئیدتان را هدف می گیرند.
حذف شکر ار برنامه غذاییتان مهم ترین کاری هست که میتوانید برای تیروئید پرکارتان انجام دهید.

غذا های نیمه آماده و کنسروی را از رژیم خوراکی‌تان حذف کنید لذا سیستم ایمنی بدنتان به شدت کاهش می‌یابد.هرروز ۳ تا ۴ لیترآب مصرف کنید.مصرف کلیه غذاها و نوشیدنی‌های تحریک‌کننده مثل شکلات و نوشیدنی‌های کافئین‌دار مثل چای، قهوه، کولا و همین طور کشیدن سیگار باید در این بیماران محدود شود.

۴ راه طبیعی برای درمان و بازرسی تیروئید پرکار
لیمو ( هرروز ۲میلی لیتر)
ب کمپلکس (هرروز ۵۰ میلیگرم)

خصوصاً ویتامین‌های B1 ، B2 ، و B12 همراه رژیم خوراکی بسیار خوب هست. به طور کلی بهره گیری از مولتی ویتامین و مولتی مینرال پیشنهاد میشود.

استرول‌های گیاهی
به گزارش پارس ناز استرول های گیاهی در روغن سویا، روغن ذرت، آجیل، حبوبات، غلات سبوس دار، میوه ها و سبزیجات و حتی شکلات تیره موجود هست. مطالعات اخیر نشان می دهد که هرروز مصرف ۲ گرم استرول میتواند خطر کلسترول ال دی ال را به میزان ۶ تا ۱۴ درصد کاهش دهد همین طور برای نظارت تیروئید پرکار از برترین انتخاب محسوب میشود.

ال کارنیتین هرروز ۱۰۰۰میلی گرم در گوشت، گوشت طیور ماهی آواکادو و بعضی از فراورده‌های لبنی وجود دارد. کارنیتین نوعی مکمل خوراکی هست.

  • بدون دیدگاه
  • 2017-09-20
https://www.rahafun.com/?p=69709
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا