ازدواج عاشقانه بهتر است یا ازدواج عاقلانه؟

ازدواج عاشقانه بهتر است یا ازدواج عاقلانه؟
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

ازدواج عاشقانه بهتر است یا ازدواج عاقلانه؟

ازدواج عاشقانه بهتر است یا ازدواج عاقلانه؟

ازدواج یکی از مهم ترین مراحل در زندگی هر شخصی است. برای یک ازدواج موفق باید عاقلانه تصمیم بگیرید. اگر شما هم در شرایطی قرار گرفته اید که پسر مورد علاقه تان از ازدواج با شما منصرف شده است ممکن است به یکی از دلایل زیر باشد.

برخی از دختران مجردی که می‌خواهند خانه و زندگی خودشان را تشکیل دهند و با مردی که دوستش دارند زیر یک سقف زندگی کنند، می‌گویند مردها از ازدواج فراری‌اند. برای ازدواج با مرد مورد علاقه‌تان باید ببینید چه چیزی در مغزش می‌گذرد؟

مسایل و مشکلات مالی، مشکل بیکاری یا برخوردار نبودن از امنیت شغلی، شرایط نامناسب مسکن و ترس از هماهنگ نشدن با شرایط مالی همسر آینده به عنوان آخرین و کم اهمیت ترین دلایل بالا رفتن سن ازدواج پسران مطرح می شود. ما در اینجا برخی از مهم‌ترین دلایلی را که یک مرد را از ازدواج می‌ترساند با شما در میان می‌گذاریم و به شما می‌گوییم که انجام چه اشتباهاتی می‌تواند خیال به دست کردن حلقه ازدواج را از سر مردی که مقابل‌تان ایستاده بیرون کند.

عشق قبلی اش را هنوز فراموش نکرده است
عشق اول یا حتی عشق سابق می‌تواند سد جدی برای رسیدن شما به یکدیگر باشد. اگر خواستگارتان هنوز تجربه عاطفی قبلی‌اش را پشت سر نگذاشته و داغ شکست قبلی برایش تازه است، بعید است که برای رسیدن به شما هم تلاشی کند. اگر او هنوز به رسیدن به فردی که در سال‌های گذشته دوستش داشته امید‌وار است، احتمالا مدتی رابطه‌اش با شما را در حالت تعلیق نگه می‌دارد و به‌خاطر این امید نامزدی اش را طولانی می کند یا از زیر بار خواستگاری در می رود.

خواستگاری برای فرار از فشار خانواده
شاید خواستگار شما برای فرار از فشار خانواده اش سراغ شما آمده اما در درون خود برای ازدواج آمادگی ندارد. چنین افرادی احتمالا از طریق واسطه با شما آشنا می شوند یا در محیط کار شما را می بینند و خیلی زود از ازدواج حرف می زنند. هدف آنها از خواستگاری آمدن این است که خانواده شان را قانع کنند که بیکار ننشسته اند و به فکر ازدواج هستند اما در عمل مایل نیستند راهی را که شروع کرده اند ادامه دهند. این است که یکهو ناپدید می شوند و دیگر خبری از آنها به دست نمی آورید.

 

برای یک ازدواج موفق باید عاقلانه تصمیم بگیرید.

 

نگران پشت کردن به علایقش است
مردها می‌ترسند که بعد از ازدواج آنقدر غرق مناسبات به خیال خودشان کلیشه‌ای زندگی مشترک شوند که مجالی برای رسیدگی به علایق قدیمی یا پیگیری اهداف‌شان باقی نماند. مردی که می‌خواهد به تحصیل ادامه دهد، می‌ترسد فشار زندگی مشترک او را از این راه بازگرداند و مردی که عاشق رفتن به کمپ‌های کوهنوردی و ماجراجویی است، می‌ترسد به‌خاطر همسرش مجبور به کنار گذاشتن این علایق شود. البته چنین فکری چندان هم بیراه نیست و انتخاب اشتباه شریک زندگی، واقعا می‌تواند چنین پیامد‌هایی را همراه داشته باشد و مسیر زندگی او را عوض کند.

 

پسری که منتظر گزینه‌های بهتر است
شاید آقای خواستگار به شما دل‌بسته باشد اما پس ذهنش این تصور که ممکن است دختران شایسته‌تری سر راهش قرار بگیرند هم وجود داشته باشد. چنین تصوری به‌ ویژه اگر رابطه شما در اوایل جوانی خواستگارتان شکل گرفته ‌باشد و یکی از اولین تجربه‌های عاطفی او باشید، ممکن است پررنگ‌تر باشد. فکر جوانی نکردن و عدم استفاده از فرصت‌های پیش رو می‌تواند به ذهن هر مردی برسد و این خیال که شاید گزینه مناسب‌تری برای گذراندن یک عمر زندگی سر راهش قرار بگیرد، او را از فکر ازدواج حداقل تا چند سال بعد بیرون بیاورد.
حرف‌هایش را جدی بگیرید. تصور نکنید وابسته‌تر کردن او به خودتان می‌تواند مشکلی را حل کند. این شما هستید که هر روز عمر بیشتری را در این رابطه می‌گذرانید و هر روز به مردی که از نظر خودش فعلا برای مرد زندگی شدنش زود است، وابسته‌تر می‌شوید.

پسری نمی‌تواند حرف خانواده‌اش را زمین بیندازد
اگر میان شما و خواستگارتان تفاوت زیادی وجود داشته باشد، احتمالا باید سال‌های سال برای رفتن به خانه مشترک منتظر بمانید. شاید برخی مردها به‌راحتی بتوانند این موضوع را با خانواده‌شان در میان بگذارند اما بسیاری از آنها حاضر نیستند وجهه خود را در میان اعضای خانواده‌شان زیر سوال ببرند و به این واقعیت که با آنها متفاوت هستند اعتراف کنند. مردهایی که به خانواده‌شان وابستگی دارند، همیشه نگران از دست دادن حمایت‌های خانواده خود هستند و نمی‌توانند اولویت‌های خود را برخواسته‌های آنها مقدم بدانند.

پسری که می‌ترسد کم بیاورد
پسری که شرایط مالی لازم را ندارد، شغل مناسبی ندارد و هنوز تکلیف زندگی‌اش مشخص نیست حتی اگر عاشق‌ترین مرد زمین هم باشد با ترس قدم بر می‌دارد. او که تا قبل از آشنا شدن با شما یا وابسته به دیگران بوده یا با قناعت فراوان زندگی می‌کرده، حالا باید مسئولیتی را بپذیرد که شانه خالی کردن از زیر آن می‌تواند عواقب بسیاری را همراه داشته باشد. حتی اگر آسان‌گیر باشید شروع یک زندگی آنقدر هزینه دارد که جز با داشتن پشتوانه مالی نسبی و شغل و درآمدی ثابت نمی‌توان قدمی در مسیرش برداشت.

پسری که از طلاق می ترسد
پسرانی که تجربه های بدی را به چشم دیده اند یا در اطرافیانشان موارد زیادی از طلاق رخ داده است ممکن است نسبت به ازدواج مردد شوند و با وجودی که به خواستگاری شما آمده اند ناگهان پا پس بکشند. آنها تصور می کنند که با ازدواج نکردن می توانند از طلاق و ریسک های مالی که به همراه دارد جلوگیری به عمل می آورند.

نکند عوض شوم؟
آقایان تصور می کنند که با ازدواج باید تغییرات شگرفی را در زندگی خود متحمل شوند و بر سر مسائل زیادی با طرف مقابل مصالحه و سازش داشته باشند. از آنجایی که به روال عادی زندگی روزمره خود عادت کرده اند، تمایلی به ایجاد تغییر و تحول در زندگی ندارند. برخی از آقایان تصور می کنند که ازدواج یعنی “پایان زندگی”. آنها فکر می کنند که اگر ازدواج کنند دیگر قادر نیستند از زندگی لذت ببرند. دائماً افکار منفی در مورد زندگی مشترک در ذهن آنها رخنه می کند و بیشتر از این مسئله می ترسند که با انتخاب یک شریک برای همیشه زندگی جنسی آنها به بن بست می رسد. به هر حال هیچ یک از این تصورات صحت ندارند.

  • بدون دیدگاه
  • 2016-01-31
https://www.rahafun.com/?p=52966
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا