چه چیزهایی آلرژی فصلی را تشدید می کنند؟

چه چیزهایی آلرژی فصلی را تشدید می کنند؟
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

چه چیزهایی آلرژی فصلی را تشدید می کنند؟

آلرژی

 

این موارد اثرات آلرژی فصلی را تشدید می کنند
عواملی وجود دارند که تاثیرات آلرژی فصلی روی بدن را تشدید می کنند مثل مصرف شمار زیادی از مواد خوراکی حساسیت زا. چه کسی دوست دارد وقتی آلرژی‌ اش بروز میکند، با آبریزی بینی یا خارش چشم‌ها دست و پنجه نرم کند؟ با هر شخصی که به نوعی با آلرژی درگیر هست گفتگو کنید، حتماً به شما خواهد گفت که این علائم اصلا خوشایند نیستند.

هدف شما این هست که تا جاییکه امکان دارد، واکنش‌های آلرژیک خود را به دست کم برسانید، اما ممکن هست نسبت به عادت‌های زیان آور هرروز‌ی خود یا چیزهایی در اطراف‌تان که علائم آلرژیک‌تان را بدتر میکنند اطلاع نداشته باشید. در نخست فصل پاییز برای این که واکنش‌های آلرژی فصلی‌تان را تحت بازرسی خود بگیرید، باید عوامل اصلی برانگیزاننده‌ی این علا‌ئم را خوب بشناسید.

میوه‌هایی که پروتئین‌هایی نمونه گرده‌ها دارند
اگر عطسه میکنید و آبریزی بینی دارید، ممکن هست با خوردن برخی از میوه‌ها و سبزی‌ها دشوار داشته باشید، که به آن سندرم آلرژی دهانی «OAS» می گویند و موسسه‌‌س آسم و آلرژی کشور آمریکا تخمین میزند که اکثر از یک سوم مبتلایان به آسم این سندرم را دارند.

پروتئینی که در پوست برخی از میوه‌ها و سبزی‌های خام مثل سیب، گوجه فرنگی و طالبی پیدا می شوند ممکن هست علتی برای تشدید علائم آلرژیک‌تان باشند، گرچه هر آلرژی، یکسری از غذا های محرک خاص خودش را شامل میشود. گرده‌ها و پروتئین‌های خوراکی خیلی شبیه هم میباشند،

و برای همین بدن شما فکر میکند شما گرده خورده‌اید. در نتیجه با علائمی چون خارش حلق و دهان و سرفه روبرو می شوید. پوست کندن میوه‌ها می تواند از واکنش‌های آلرژیک‌تان کم کند، حتی طبخ میوه‌ هم میتواند خوب باشد.فقط مراقب باشید! تحقیقات نشان میدهد حدود ۲ درصد از افراد مبتلا به سندرم آلرژی دهانی علائمی دارند که ممکن هست ترقی کرده و تبدیل به شوک آنافیلاکتیک شود؛ شوک آنافیلاکتیک یک واکنش آلرژیک شدید و کمیاب هست که اگر درمان فوری صورت نگیرد میتواند کشنده باشد.

لنزهای تماسی
وقتی شمار گرده‌ها عمده می شود و شما هم چنان از لنزهای تماسی‌تان بهره گیری کنید. اگر گرده‌ای در چشم‌تان گرفتار شود و همانجا بماند، با دشواری های بیشتری مواجه خواهید شد. لنزهای تماسی نرم، اکثر مستعد جذب محرک‌های موجود در هوا، مثل دود یا گرد و غبار میباشند، چون نفوذ پذیرترند. لنز نرم، اکسیژن بیشتری به چشم‌های‌تان میرساند اما می تواند هر چیزی را جذب کند. اگر به بهره گیری از لنز عادت کرده اید و از لنزهای سخت هم خوش‌تان نمی آید، باید از لنزهای یک بار مصرف بهره گیری کنید.

استرس
استرس اوضاع شما را بدتر می کند. مطالعه‌ای جدید، میزان استرس ۱۷۹ نفر که دچار تب یونجه یا آلرژی فصلی بودند طی یک دوره‌ی ۱۴ روزه مورد بررسی قرار داد. محققان دریافتند ۶۴ درصد از کسانی که استرس بیشتری داشتند، علائم آلرژیک‌شان نیز شدیدتر بوده هست.

خوشبختانه شما می توانید با کاهش استرس، اثرگزاری این عامل را به دست کم برسانید. مدیتیشن، استراحت اکثر و یا انجام فعالیت مورد علاقه‌تان که شما را آرام میکند، روش‌های مفیدی میباشند. اگر احساس خوبی نداشته باشید و پریشان باشید، علائم‌تان بدتر خواهند شد.

الکل
الکل و شراب قرمز می تواند علائم آلرژی‌تان را تشدید کند. برخی از افراد نسبت به ترکیباتی که به طور طبیعی در الکل و شراب موجودند، حساسیت دارند.

بهره گیری از داروی نامناسب
داروهای آلرژی بسیار متنوع و عمده میباشند که همۀ‌ی انها تضمین میکنند که واکنش‌های آلرژیک‌تان را درمان می کنند. اما اکثر انها در دو گروه خلاصه می شوند: آنتی هیستامین‌ها و ضد احتقان‌ها «دکونجستان‌ها». اما شما باید بدانید کدامیک از داروهای روی پیشخوان داروخانه‌ها برای شما برترین عملکرد را دارند.

یک آنتی هیستامین معمولاً عطسه، خارش و آبریزی بینی را تسکین می دهد اما یک ضد احتقان، با احتقان و گرفتگی ناشی از التهاب راههای هوایی بینی مبارزه می کند. برخی از داروها ممکن هست هر دو عامل را داشته باشند اما اگر فقط دچار گرفتگی بینی هستید، شاید فقط به داروی ضد احتقان نیاز دارید. اگر علائم ادامه دار یا بدتر شدند حتماً به یک متخصص آسم و آلرژی مراجعه کنید.

عطر و شمع
چیزهایی عجیبی که آلرژی فصلی‌تان را بدتر میکنند
هر چیزی که رایحه‌ای به آن اضافه شده باشد می تواند راههای هوایی بینی و داخل پلک‌ها را تحریک کند. عطر و ادکلن، شمع‌های خوشبو، دود اسپند و … چند نمونه از این محرک‌ها میباشند. گرچه اجتناب کامل از از این محرک‌ها غیرممکن هست چون ممکن هست در محیط‌هایی قرار بگیرید که تحت بازرسی کامل شما نباشند، بنابراین برترین کاری که میتوانید بکنید این هست که دست کم در منزل‌ی خودتان این مواد محرک را حذف کنید و تا حد ممکن از قرار گرفتن در معرض این محرک‌ها در بیرون از منزل اجتناب کنید.

کلر
شنا کردن در استخرهای کلر دار و حتی فقط نشستن در کنار این استخرها میتواند به اندازه‌ی شمع و عطر برای‌ آلرژی‌تان بد باشد. کلر، گازی تحریک کننده هست که اثری مثل عطر و ادکلن و … روی شما دارد. اگر بتوانید کلر را استشمام کنید، پس وارد بدنتان شده هست. استخرهای سرپوشیده از استخرهای روباز هم بدتر میباشند زیرا کلر، در محیطی کوچک‌تر اکران میشود.

لباس‌های‌تان
آیا ژاکت پشمی‌تان را بعد از هر زمان پوشیدن می‌شویید؟ اگر اینکار را نمی کنید باید بدانید که برای آلرژی‌تان بسیار بد هست. لباس‌ها مخصوصا آنهایی که از پارچه‌های ضخیم و ناصافی چون پشم درست شده‌اند، جاذب خاک و گرد و غبار میباشند.

شما باید این لباس‌ها را بعد از هر زمان پوشیدن، شستشو بدهید. بهتر هست از لباس‌های نخی یا لباس‌هایی که آسان‌تر تمیز می شوند بهره گیری کنید. همین طور خیلی خوب هست که لباس‌ها را در آب گرم بشویید، آزمایش‌ها نشان داده آنهایی که لباس‌های خود را در آب ۱۴۰ درجه شسته بودند، نسبت به آنهایی که لباس‌ها را در آب سرد شستشو داده بودند، آلرژن‌های کمتری روی لباس‌های‌شان داشتند.

صبح حمام کردن
گرد و غبار و گرده‌ها فقط به لباس‌های‌تان نمی‌چسبند، بلکه به پوست و مو های‌تان هم می‌چسبند. این ذرات ریز، درست مثل خاک، روی شما مینشینند، اما شما نمی توانید انها را مشاهده نمایید. دوش گرفتن گذشته از رفتن به رختخواب به شما کمک میکند آلرژن‌هایی راکه در طول روز به خود جذب کرده اید از بدن تان پاک کنید. اگر شب با این ذرات ریز به رختخواب بروید، دچار واکنش‌های آلرژیک می شوید که دیگر دوش گرفتن در صبح، عمده کمکی به شما نخواهد کرد.

هوا
آلرژی شما در روزها خشک و آفتابی و با وزش باد تشدید خواهد شد چون گرد و غبار یا گرده‌های بیشتری در این شرایط در هوا وجود دارد. هوای نمناک و ابری و بارانی برای مبتلایان به آلرژی بسیار ایده‌آل هست چون دشمن آلرژی هست: گرد و غبار و ریزگردها در چنین شرایط آب و هوایی، متفرق شده و نشست میکنند. باران‌های سنگین می توانند تمام گرد و غبارها را از هوا شسته و شرایطی دلخواه، هر چند موقتی، برای شما ایجاد کنند.

  • بدون دیدگاه
  • 2017-10-16
https://www.rahafun.com/?p=69865
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا