چرا در ماشین دچار حالت تهوع می شویم + روش های درمان 

چرا در ماشین دچار حالت تهوع می شویم + روش های درمان 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

چرا در ماشین دچار حالت تهوع می شویم + روش های درمان

حالت تهوع

 

همه چیز درباره ماشین گرفتگی در جاده ها
آخرین یافته های مرکز تحقیقات و نوآوری فورد آلمان درباره بیماری سفر

بیماری ماشین گرفتگی که به نوعی زهر سفرهای جاده ای محسوب می شود، کام سفر را برای خیلی ها تلخ می کند. بر اساس تازه ترین تحقیقات کمپانی فورد آلمان، سرعت خودرو یا پیچ و خم جاده ها یا جایی که شما در خودرو نشسته اید، در شدت بیماری تاثیر خواهد داشت. این تحقیقات نشان داده است دو سوم از مردم به نوعی بیماری سفر را تجربه خواهند کرد. به گفته این دانشمندان نشستن در صندلی عقب و تماشای انواع بازی های ویدئویی یا فیلم با حالتی که سر به پایین خم شده است، می تواند وضعیت را بدتر کند. هم چنین این امکان وجود دارد که گروه خودروسازی فورد محل نصب نمایشگرهای خودروی خود را که در حال حاضر پشت صندلی های جلویی خودرو نصب می شود، تغییر دهد.

ممکن است برای شما و اطرافیانتان پیش آمده باشد که در ماشین دچار سردرد یا تهوع شوید، به این حالت ماشین گرفتگی یا بیماری سفر می گویند. این بیماری می تواند بسیاری از سفرهای جاده ای را ناخوشایند کند و لذت سفر را از شما بگیرد. البته این بیماری خطرناک نیست اما بسیاری هنگام سفر با اتوبوس و خودرو اسیر آن می شوند، از کودکان دو ساله گرفته تا بزرگسالان. نشانه های آزاردهنده ماشین گرفتگی برای بیشتر این افراد معمولا با توقف خودرو تمام می شود، اما در بعضی افراد تا چند ساعت یا حتی چند روز پس از آن طول می کشد و کار به بیمارستان می رسد. به گفته محققان به طور کلی ۳۳ درصد مردم مستعد ابتلا به بیماری ماشین گرفتگی هستند که بیش از نیمی از آنها دچار نوع شدید آن می شوند. به تازگی دانشمندان مرکز تحقیقات و نوآوری فورد در آلمان با همکاری کارشناسان بیماری سفر در نروژ درصدد برآمده اند تا علل و عوامل این بیماری را شناسایی کنند و راه هایی را برای جلوگیری از آن بیابند.

ماشین گرفتگی ماهی های قرمز
به گفته این محققان بیماری سفر یا ماشین گرفتگی یک عارضه در حین مسافرت است که سیستم تعادلی گوش داخلی دچار تغییر می شود و عدم تطابق سیستم تعادلی گوش داخلی باعث ایجاد اقسام حفظ تعادلی بدن می شود. سرگیجه، تهوع و استفراغ و خستگی از نشانه های این بیماری حرکتی محسوب می شود.

برخی یافته های محققان شاید آنچنان که انتظار می رفت، تعجب آور نباشد مانند اینکه سرعت خودرو یا پیچ و خم جاده ها یا جایی که شما در خودرو نشسته اید، چه تاثیری در شدت بیماری خواهد داشت اما این مطالعات به نتایج جالبی نیز رسیده است. برای مثال ماهی های قرمز هم می توانند در یک خودروی در حال حرکت دچار تهوع شوند اما نوزادان تا زمانی که راه رفتن را آغاز نکرده اند، در خودرو دچار ماشین گرفتگی نمی شوند.

محققان در این مطالعات کشف کرده اند دو سوم از مردم به نوعی بیماری سفر یا ماشین گرفتگی را تجربه خواهند کرد. این مساله به ویژه برای شما در زمان سفر بیشتر اتفاق می افتد، به خصوص اگر کودک یا نوجوان باشید. نشستن در صندلی عقب و تماشای انواع بازی های ویدئویی یا فیلم کاری است که اغلب کودکان و نوجوانان دوست دارند در خودرو انجام دهند، بنابراین بیش از ۱۰ دقیقه با حالتی که سرشان به پایین خم شده است، می تواند وضعیت را بدتر کند.

راه حل فورد
محققان دریافته اند اگر تصاویر ویدئویی در فاصله بالاتر باشد و سرنشینان از خم کردن سر خود اجتناب و بتوانند جاده را از هر دو طرف (کنار چشم ها) مشاهده کنند، احتمال اینکه دچار ماشین گرفتگی شوند کمتر می شود. این مساله باعث شده است شرکت فورد به تغییر محل نصب نمایشگرهای خودرو که در حال حاضر پشت صندلی های جلویی خودرو نصب می شود،فکر کند.

به گفته محققان این شرکت خودروسازی، از آنجایی که نمی توان تا زمان انجام این تغییر در خودروها صبر کرد، چند توصیه به مسافران برای جلوگیری یا حداقل کاهش شدت ماشین گرفتگی کرده اند. یکی از آنها این است که اگر نمی توانید در صندلی جلویی خودرو بنشینید، جای خود را به صندلی میانی یا عقبی تغییر دهید. توصیه های دیگر این محققان این است که برای رفع این مشکل نوشابه بنوشید یا بیسکویت زنجبیلی بخورید. همچنین سر خود را با استفاده از یک بالش حمایت کنید و اجازه دهید هوای تازه در خودرو جریان داشته باشد.

پروفسور جلت بوس که در این تحقیق مشارکت داشته است یک توصیه نیز برای رانندگان خودرو دارد. او می گوید: «بسیاری از رانندگان تصور می کنند که این فرزندانشان هستند که مساله و مشکل بیماری سفر یا ماشین گرفتگی دارند اما واقعیت این است که شاید آنان با نحوه رانندگی شما مشکل داشته باشند. سعی کنید که آهسته تر و نرم تر رانندگی و از چرخش و پیچیدن های ناگهانی خودداری کنید. این نحوه رانندگی هم احساس تهوع سرنشینان خودرو را کم می کند و هم از هزینه سرسام آور سوخت می کاهد.»

  • بدون دیدگاه
  • 2017-08-20
https://www.rahafun.com/?p=69280
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا