نخستین نشانه های سرطان ریه

نخستین نشانه های سرطان ریه
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

نخستین نشانه های سرطان ریه

سرطان ریه

 

۱۰ نشانه اولیه بیماری سرطان ریه را بشناسید
سرطان ریه یکی از مهلک ترین بیماری هایی است که می تواند فرد را تا پای مرگ پیش ببرد. بنابراین دانستن علامت های اولیه آن مهم است. از این علائم سرطان ریه که ممکن است منجر به بروز سرطان ریه شوند، آگاه باشید. با توجه به اعلام انجمن سرطان امریکا (ACS)، سرطان ریه می‌تواند یک قاتل خاموش باشد

به این دلیل که نشانه‌هایی ظریف دارد که اغلب نادیده گرفته می‌شوند. حتی اگر شما سیگار نکشید، دلیل نمی‌شود که در برابر سرطان ریه ایمن باشید. این بیماری تقریبا می‌تواند برای هر کسی رخ بدهد، بنابراین بسیار مهم است که از علائم خاصی که می‌توانند به توسعه‌ی سرطان اشاره کنند، آگاه باشید. اگر در مراحل اولیه متوجه توسعه‌ی سرطان بشوید، احتمالا بهبودی پیدا می‌کنید و پس از آن زندگی طولانی‌ای خواهید داشت.

۱. سرفه خونی
همه‌ی آدم‌ها گاهی اوقات سرفه می‌کنند و خلط بالا می‌آورند، به ویژه هنگامی که بیمار هستند، اما داخل خلط هیچ خونی نباید وجود داشته باشد. اگر سرفه کردید و خون دیدید، حتما باید به یک پزشک مراجعه کنید. از دست دادن خون در طول زمان تنها بدتر خواهد شد.

۲. از دست دادن غیر قابل توضیح وزن
از دست دادن وزن معمولا یک رویداد مثبت است، اما از دست دادن وزن بیش از حد و بدون هر گونه تغییری در شیوه‌ی زندگی‌تان یک علامت هشداردهنده‌ی دست اول است به این معنا که احتمال ابتلای شما به سرطان وجود دارد. بدن مواد مغذی را به طور موثر استفاده نمی‌کند، بنابراین در حال بیرون راندن آنها از بدن است. در نتیجه، حتی با وجود این‌که به اندازه‌ی نرمال غذا می‌خورید و همواره ورزش می‌کنید، وزن‌تان کاهش می‌یابد.

۳. وجود درد در استخوان
بسیاری از سرطان‌ها در نهایت به استخوان گسترش پیدا می‌کند زیرا آنها تقریبا به همه‌ی ارگان‌های مهم در بدن نزدیک هستند. اگر در ناحیه‌ی باسن یا پشت‌تان دردی احساس کردید، از یک پزشک بخواهید که وضعیت سلامتی‌تان را مورد بررسی قرار دهد. هرچند مشکلات دیگری (مانند آرتریت) ممکن است در بروز این درد نقش داشته باشند، اما علت بروز آن می‌تواند سرطان ریه نیز باشد.

۴. بدتر شدن سرفه
ممکن است یک سرفه‌ی مزمن داشته باشید یا حتی اخیرا دچار سرفه‌های شدیدی شده‌باشید. بنا به گفته‌ی کلینیک مایو اگر این سرفه همچنان ادامه پیدا کند، حتما باید با یک پزشک مشورت کنید. بدتر شدن سرفه‌ از قدیم نشانه‌ی سرطان ریه بوده‌است که معمولا در مراحل اولیه این بیماری بروز می‌کند، آن را جدی بگیرید و برای بررسی آن سریعا به پزشک مراجعه کنید.

۵. درد قفسه‌ی سینه
هر دردی در قفسه‌ی سینه برای بیماران نگران‌کننده است زیرا ریه‌ها و قلب در این ناحیه واقع شده‌اند. اگر زمانی که نفس عمیق می‌کشید احساس درد یا فشار دارید، در اسرع وقت به یک پزشک مراجعه کنید. سرطان ریه ممکن است به قفسه‌ی سینه‌تان فشار وارد کند و باعث بروز درد در این ناحیه شود.

۶. مشکلات مزمن تنفسی
هنگامی که شما به ذات‌الریه یا سایر عفونت‌های تنفسی مبتلا هستید، پس از مدتی باید از شر آنها خلاص شوید و سلامتی‌تان را به‌دست بیاورید. بیماران مبتلا به سرطان ریه دچار مشکلات تنفسی می‌شوند، و به نظر می‌رسد این بیماری با آنها بیش از چند ماه بماند. پزشکان حتی ممکن است آنتی‌بیوتیک تجویز کنند که عفونت را فقط کمی مهار می‌کند و حتی احتمال بروز سران را بلاتر می‌برد.

۷. خس‌خس کردن سینه
بیماران مبتلا به سرطان ریه اغلب از خس‌خس سینه رنج می‌برند. این خس‌خس ناشی از بروز انسدادی است که مانع از جریان هوا به داخل بدن می‌شود. در واقع، این حالت از بین نمی‌رود تا زمانی که دکتر مشکل را به دقت و درستی تشخیص بدهد. خس‌خس ممکن است ناشی از یک عفونت ساده‌ی تنفسی باشد، اما احتمالا بروز و توسعه‌ی سرطان نیز وجود دارد.

۸. خستگی مزمن
سلول‌های سرطانی روی سلول‌های سالم بدن فشار وارد می‌کنند و سیستم ایمنی بدن را مجبور می‌کند که به حالت آماده باش باشد. در نتیجه، افراد مبتلا به سرطان به طور مداوم خسته هستند. در واقع بدن آنها در حال تلاش برای مبارزه با سلول‌های سرطانی مهاجم است. با یک فرد متخصص در زمینه‌ی پزشکی در مورد خستگی‌تان صحبت کنید قبل از این‌که مشکل موجود بدتر شود.

۹. خشن شدن صدا
ریه سالم به شما این اجازه را می‌دهد که با صدایی صاف صحبت کنید، اما بروز سرطان تنفس را با دشواری مواجه می‌کند. در نتیجه، ممکن است در اغلب اوقات روز صدایی گرفته و خشن داشته باشید. پزشک‌تان احتمالا ریه‌ها، گلو و دهان‌تان را برای تعیین علت گرفتگی صدا مورد بررسی قرار خواهد داد تا علت خشن شدن صدای‌تان را مشخص کند.

۱۰. آلرژی فصلی
یکی دیگر از نشانه‌های غیر معمول سرطان ریه تب یونجه یا آلرژی فصلی است. هنگامی که افراد مبتلا به آلرژی، در گرده یا هوای آلوده تنفس می‌کنند، سیستم ایمنی بدن آنها واکنش بیش از حدی از خود نشان می‌دهد. سینوس پر از خلط می‌شود و ممکن است سینه‌تان خس‌خس کند. هرچند این علائم نیز با سرطان ریه مرتبط هستند.

اگر علائم تب یونجه هر روز کم کم‌تر نمی‌شوند، در اسرع وقت باید به پزشک‌تان مراجعه کنید. خواه مشکلات ایجاد شده واقعا یک واکنش فصلی باشند و خواه ناشی از مشکل بدتری باشند، پزشک‌تان حتما تشخیص خواهد داد.پزشکان آزمایش حساسیت روی بیمار انجام می‌دهند، بنابراین می‌توانند ببینند که آیا بدن به دلیل قرار گرفتن در معرض مواد آلرژی‌زای

شایع واکنش نشان داده‌است یا نه. اگر این آزمایش حساسیت هیچ نتیجه‌ای نشان نداد، پزشکان اغلب به روش‌های دیگری متوسل می‌شوند و مشکل داخلی موجود را تعیین می‌کنند. برای مثال اشعه‌ی X و ام‌آرآی (MRI) روش‌هایی رایج برای تشخیص بیماری هستند. تصاویر تهیه شده با استفاده از این دو روش، به پزشکان این امکان را می‌دهند که بدن را ببینند و دقیقا مشخص کنند که مشکل از کجا ناشی شده‌است.

با پزشک خود روراست باشید اگر متوجه شدید که این علائم در زندگی روزمره‌ی شما اتفاق می‌افتد. پزشک شما به راحتی می‌تواند آزمایش‌های خاصی را به منظور رد کردن هر گونه مشکلی تجویز کند. نادیده گرفتن این علائم باعث از بین رفتن آنها نمی‌شود، و ممکن است در مراحل پیشرفته تبدیل به سرطان ریه شوند. آزمایشات لازم را انجام دهید تا شانس بیش‌تری برای داشتن یک زندگی طولانی و سالم داشته باشید.

  • بدون دیدگاه
  • 2017-10-10
https://www.rahafun.com/?p=69837
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا