فواید اهدای خون برای بدن

فواید اهدای خون برای بدن
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

فواید اهدای خون برای بدن

اهدای خون

 

۷ فایده اهدای خون برای سلامتی افراد
اهدای خون اضافه بر اینکه میتواند منجر به کمک به دیگران و دادن زندگی به انها شود برای بدن خود انسان نیز خوب هست. اکثر کارهایی که در طول روز انجام میدهید برای گرفتن پاداشی در ازای آنهاست. اما اگر قرار باشد عملی را انجام ندهید ولی پاداشِ آن دریافت کنید آیا ارزش امتحان کردن ندارد؟ اهدای خون یکی از این کارهاست و در این جا هفت مورد از مزایای آن را با هم مرور میکنیم.

۱٫ اهدای خون برای سلامتی شما خوب هست چرا که باعث کاهش میزان آهن بدن و نیز خطر مریضی های قلبی میشود. بر زمینه مطالعات منتشر شده در مجله ی آمریکایی «مریضی های مسری» اهدا کنندگان «خون ۸۸%» کمتر از دیگران در معرض سکته قلبی قرار دارند. علت کامل روشن هست؛ با اینکار آهن از سیستم بدن خارج شده و خطر حمله قلبی تا حد قابل توجهی کاهش می یابد.

۲٫ اهدای خون، به خصوص به صورت مداوم، خطر ابتلا به انواع سرطان را کم میکند. آیا حاضر نیستید از این فرصت بهره گیری کرده و در برابر سرطان ریه، کبد، روده، معده و حنجره مقاومت خود را افزایش دهید؟

۳٫ فرد اهدا کننده از چکاپ رایگان نیز بهره مند میشود. اما چه نوع چکاپی؟ این افراد برگه ای را دریافت میکنند که حاوی اطلاعاتی در مورد سطح فشار خون و کلسترول هست دو عامل مهم در حفظ سلامتی. اگر تکنیسین مربوطه متوجه فشار خون بالای شما شود، مطمئناً به شما توصیه میکند که به دکتر مراجعه کنید. افرادی که این دو عامل را مرتباَ اندازه گیری میکنند زودتر از دیگران از مشکلات سلامتی خود با خبر شده و در جهت رفع آنها اقدام میکنند.

۴٫ جدا از مسأله ی سلامتی که در بالا اشاره کردیم، موارد دیگر نیز برای شما رایگان خواهد بود. انجام آنالیز ترکیبات خون و حتی تعیین گروه خونی به صورت جدا و با مراجعه به دکتر معالج مجانی نخواهد بود اما ارائه ی این خدمات به اهدا کنندگان کاملاً رایگان خواهد بود. خون فرد اهداکننده به منظور تشخیص عواملی نظیر «ویروس HIV» هپاتیت و سفلیس آنالیز شده و دیدن ی هرگونه مشکل به وی اعلام خواهد شد.

۵٫ فرایند خون سازی مجدد برای شما خوب هست و اهدای خون این مزیت را نیز به همراه خواهد داشت. این فرایند بدن شما را سالم تر پر انرژی تر و کارآمدتر خواهد کرد.

۶٫ اگر اضافه وزن دارید و کاهش گرم به گرم برای شما اهمیت دارد اهدای خون سریعترین راه موجود برای کم کردن نیم کیلوگرم می باشد.

۷٫ شاید این مورد مزیت مهمی به شمار نیاید اما در هنگام اهدای خون، شما حدود یک ساعت یا اکثر زمان دارید تا روی صندلی نشسته، لم داده و استراحت کنید. برای افراد پر مشغله این مدت هم زمان زیادی هست.

در پایان باید به دلیل بسپاریم که اهدای خون یکی از آسان ترین راه های موجود برای کمک به دیگران هست عملی که احساسی وصف ناپذیری را به دنبال خواهد داشت. چه حسی خواهید داشت زمانی که بفهمید خون شما میتواند به سه نفر که حتی ممکن هست نامشان را ندانید کمک کند؟ شاید روزی همین خون اهدایی شما

در صورتِ نیاز به خودتان برگردد. گرچه از این بابت هم شاد باشید که برای یک روز هم که شده همکاران دوستان و حتی خانواده تان با شما با ملایمت رفتار میکنند چرا که اوضاع جسمی شما آنها را مجاب خواهد کرد.

  • بدون دیدگاه
  • 2017-09-15
https://www.rahafun.com/?p=69582
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا