عوارض مالیدن چشم + روش های درمان

عوارض مالیدن چشم + روش های درمان
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

عوارض مالیدن چشم + روش های درمان

مالیدن چشم

 

گاهی ممکن است یکباره چشم بسوزد یا بخارد و ما ناخودآگاه شروع به مالیدن چشم‌ کنیم. گاهی پس از کار چشمی مداوم و سنگین یا در پایان یک روز خسته‌کننده ممکن است این احساس پیش بیاید؛ یعنی ناخودآگاه دوست داشته باشیم ‌چشمانمان را با دست مالش دهیم. سوالی که مطرح می‌شود، این است که آیا این کار آسیبی به چشم ما می‌زند یا خیر.

تحقیقات نشان می‌دهد برخی افراد که به دلیل مشکلاتی مانند حساسیت چشمی خارش چشم دارند، به‌طور مداوم چشمشان را می‌مالند که این کار ممکن است موجب تغییراتی در ویژگی‌های بیومکانیک چشم‌ها شود و به تغییراتی در انحنای قرنیه و نامنظم شدن شکل قرنیه بینجامد و حتی منجر به بیماری قرنیه‌ای قوز قرنیه یا کراتوکونوس شود. البته تنها دلیل ایجاد نامنظمی قرنیه و کراتوکونوس، مالیدن چشم‌ها نیست.

نکته مهم دیگر این که مالیدن چشم‌ها موجب تاثیراتی در فیزیولوژی چشم از جمله کمک به جریان خون بهتر به موضع می‌شود و می‌تواند در رفع خستگی چشم‌ها موثر باشد و ایجاد تازگی و طراوت برای ادامه فعالیت چشمی را به همراه داشته باشد.

علاوه بر این موارد باید دقت داشت که در زندگی روز مره هر چند بهداشت فردی رعایت می‌شود، ولی به‌طور ناخواسته دست‌ها با اشیا و ابزار‌های مختلف تماس خواهند داشت که مسلما شرایط ایجاد آلودگی را فراهم خواهند کرد.

 

مالیدن چشم

 

مالش نرم و ملایم چشم‌ها می‌تواند به فیزیولوژی صحیح چشم کمک کند، ولی مالش شدید و محکم در صورت تکرار مکرر به چشم‌ها آسیب می‌زند و سطح قرنیه چشم‌ها را نامنظم می‌کند‌.

 

در تحریکات جزئی و خارش و سوزش یا خستگی مفرط چشم که میل به مالش چشم‌ها را به همراه دارد، بهترین شرایط شست‌و‌شوی چشم‌ها با آب شهری لوله کشی و مالش ملایم چشم در حین شست‌و‌شو است که می‌تواند مانع انتقال آلودگی از دست به چشم شود.

  • بدون دیدگاه
  • 2017-08-20
https://www.rahafun.com/?p=69297
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا