چگونه اقتصاد و صرفه جویی را به کودکان آموزش دهیم

چگونه اقتصاد و صرفه جویی را به کودکان آموزش دهیم
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

چگونه اقتصاد و صرفه جویی را به کودکان آموزش دهیم

آینده نگری را از همین حالا به فرزندان خود بیاموزید

از همین حالا صرفه جویی را به کودک تان یاد بدهید
صرفه‌جویی کم مصرف کردن نیست، درست مصرف کردن است. این جمله را بارها و بارها شنیده‌ایم. درست مصرف کردن چیست؟ چه ویژگی‌هایی دارد و چطور می‌توانیم مصرف‌کننده خوبی باشیم . در این نوشتار راه‌های ساده صرفه‌جویی در خانه را یادآور می‌شویم. بی‌تردید به کارگیری این روش‌ها می‌تواند به مدیریت اقتصادی خانواده ما کمک کند ._ برای خود و فرزندانمان قلک‌های کوچکی تعبیه کنیم و از همه اعضای خانواده بخواهیم هر چقدر دوست دارند در قلک‌های خود بریزند و بعد از مدتی مثلا سه ماه آنها را بشکنیم و به کسانی که پس‌انداز بیشتری داشته‌اند، جایزه بدهیم.به فرزندانمان بیاموزیم می‌توان به جای تردد با تاکسی از اتوبوس یا مترو که ارزان‌تر است استفاده کنیم و باقیمانده پول کرایه خود را پس‌انداز کنیم. حتی برخی مسیرها را می‌توان پیاده طی کرد و هم سلامتی خود را تضمین کنیم و هم در مصرف هزینه‌هایمان صرفه‌جویی کنیم . به کودکان خود یاد دهیم چگونه می‌شود از لباس و کفش خواهر ‌یا برادر خود که کوچک شده است، استفاده کنند و این کار اصلا بد نیست .

 

کودکان چون طوطی از ما الگوبرداری می‌کنند، اگر ببینید ما به‌عنوان پدر و مادرشان در مصرف مواد غذایی، آب و برق و… صرفه‌جویی می‌کنیم، حتما یاد می‌گیرند از هدر دادن مواد قابل استفاده پرهیز کنند. مثلا وقتی مادر خانه سبزی‌های خریداری شده را با دقت تا آخر پاک می‌کند، به فرزندان خود یاد می‌دهد برای کالایی که پول صرف کرده‌اند ارزش قائل باشند._ به فرزندانمان بیاموزیم آب و برق و انرژی سرمایه‌هایی هستند که به نسل آینده نیز تعلق دارند، بنابراین نباید در مصرف آن زیاده‌روی کنیم. می‌توان هنگام مسواک زدن و یا دوش گرفتن آب را بست و لامپ‌های اضافه را خاموش کرد.استفاده از مواد دور ریختنی و بازیافت آنها را به بچه‌های خود بیاموزیم. آنها وقتی ببینید چگونه از بطری‌های خالی، جعبه‌های مقوایی، کارتن‌‌های رنگی و… وسایل زیبایی درست می‌کنیم ، درمی‌یابند هر چیز دورریزی را می‌توان با نگاه هنرمندانه به شیئی زیبا تبدیل کرد.صرفه جویی یکی از نکته های مهم در زندگی های امروزی است که باید با ترفندهایی آن را به کودک تان یاد بدهید. صرفه جویی درست مصرف کردن است که کمک بسیاری در کم کردن هزینه های زندگی می کند.

 

نگهداری و حفاظت از وسایل شخصی را به کودکانمان بیاموزیم. اگر آنها در سالم نگه داشتن لباس، لوازم‌التحریر و اسیاب‌بازی‌هایشان دقت کنند، به طور غیرمستقیم به اقتصاد خانواده کمک کرده‌اند . ارزش زحمت کشیدن و پول درآوردن پدر خانواده را برای فرزندان خود یادآوری کنیم . این کار می‌تواند با یک «خسته نباشید» گفتن هنگام ورود پدر به خانه و گذاشتن یک فنجان چای برای او‌ یا این‌که بچه‌ها پدر خسته است، به طور غیر‌مستقیم آموزش داده شود که آنها بدانند برای رفاه آنها چه زحماتی که کشیده نمی‌شود.

  • بدون دیدگاه
  • 2016-02-05
https://www.rahafun.com/?p=53709
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا