سوالات احکام خودارضایی

سوالات احکام خودارضایی
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

images

سوالات احکام خودارضایی

سؤال: آیا مالش بدن خود به غیر از آلت تناسلی برای قصدی غیر از استمناء و بدون خارج شدن منی و فقط برای رفع عطش جنسی حرام است؟

پاسخ: از نظر اسلام بازی با خود به طوری که منجر به خروج منی می شود استمنا محسوب می شود و حرام و از گناهان کبیره می باشد و البتّه این حرکات زیبنده مومن نیست .

آقا امام صادق علیه السلام می فرماید: اگر بدانم کسی با خود بازی می کند و استمنا می نماید با او هم غذا نمی شوم…

*****
سؤال: اگر استمنا کنیم و قصد بیرون آوردن منی را نداشته باشیم اما اختیار از دست خارج شد و منی بیرون آمد کفّاره آن چقدر است؟ (مقلّد آیهالله بهجت)
پاسخ: به احتیاطا واجب کفاره جمع بر شما واجب شده اما شما میتوانید در این مسأله به نظر آیات عظام: خامنه ای یا سیستانی رجوع نمایید این دو بزرگوار کفاره جمع را واجب نمی دانند یعنی قضای روزه را بگیرید و یا ۶۰ روز روزه بگیرید یا به ۶۰ فقیر طعام دهید.
*****
سؤال: ۶ ماه است که ازدواج کرده ام، با همسرم معاشقه زیاد دارم ولی تحریک نمیشوم که منی خارج شود، بدلیل اینکه به سفارشات دکترها و ائمه مبتنی به اینکه بعد از معاشقه طولانی مدت باید حتماً منی خارج شود و اگر خارج نشود باعث میشود که مرد سنگ مثانه بگیرد، دست به استمناء و خودارضائی میزنم. میخواهم بدانم آیا کار من گناه است یا خیر. به همسرم گفتم که اواین کار را انجام دهد ولی او امتناع کرد و از این کار خوشش نیامد و از نزدیک شدن به من دوری کرد. خواهشا مرا راهنمایی کنید

پاسخ: استمنا البتّه گناه کبیره و حرام است ولی حتماً با مشاوره گرفتن از مراکزی که مشاوره جنسی میدهند تلاش کنید خود را طوری درمان کنید که مجبور نشوید به گناه استمناء آلوده شوید و فقط از طریق همسر ارضا شوید و البتّه باید از عمل زشت استمناء توبه و استغفار کنید.
وتذکّر این نکته لازم است که بدانید؛ أئمّه (علیهم السلام) نفرموده اند: بعد از معاشقه طولانی مدّت باید حتماً منی خارج شود!!! .
سؤال: من با زبان روزه استمنا کردم حکمش چیست؟
پاسخ: طبق نظر مرجع تقلیدتان شما بایدکفاره جمع بدهید(۶۰ فقیر را اطعام دادن و ۶۰ روز روزه گرفتن) اما در این مسأله شمامی توانید به نظر آیت الله سیستانی مدظله رجوع کنید ایشان کفاره جمع را واجب نمیدانند یعنی شما می توانید به ازای هر روز روزه ای که باطل کرده اید فقط ۶۰ فقیر را (هر فقیر ۷۵۰ گرم) طعام دهید. می توانید قیمت آن را حساب کنید که برای هر روزه میشود ۳۰ هزار تومان، این پول را می توانید به کمیته امداد یا موسسات خیریه بدهید وباید قید کنید که پول نان یا کفاره عمد می باشد.
*****
سؤال: استمناء و استمتاء چیست
پاسخ: استمناء(قصد و طلب منی کردن): یعنی انسان با خود یا دیگری کاری کند که منی از او خارج گردد. استمناء ممکن است در اثردیدن صحنه های مهییج یا بازی با خود یا بازی با همسر اتفاق بیفتد که فقط در صورت بازی و ملاعبه با همسر حرام نیست و اشکالی ندارد. استمناء از گناهان بسیار بزرگ است که اولیاء دین علیهم السلام به شدت از آن نهی کرده اند. استمناء عواقب وخیمی برای جسم و روح بدنبال دارد برای آشنایی بیشتر می توانید به قسمت مقالات و مطالب خواندنی سایت رجوع کنید و مقاله استمناء و عوارض مخرب آن بر جسم وروح را مطالعه بفرمایید. واستمتاء: یعنی بهره جنسی از کسی بردن.
*****
سؤال: باسلام خسته نباشید در بعد از ظهر یکیاز روزهای ماه مبارک رمضان به حمام رفتم و در حمام فراموش کردم که ماه رمضان است استمنا کردم و می دانم که استمنا حرام است و باعث باطل شدن روزه است و با توجه به اینکه من فراموش کرده بودم که ماه رمضان است و استمنا کردم آیا روزه من باطل و برمن کفاره واجب است استحضارداشته باشید که من نمی دانستم که ماه رمضان است و استمناکردم لطفا سوال مرا پاسخ دهید با تشکر
پاسخ: روزه باطل می شود حتی در اثرناآگاهی .علاوه بر قضای آن روزه احتیاطا کفاره جمع واجب است(۶۰ فقیر رااطعام دادن و ۶۰ روز روزه گرفتن) می توانید در این مسأله به فتوای آیت الله سیستانی رجوع نمایید ایشان کفاره جمع را واجب نمی دانند شما تنها می توانید به ۶۰فقیر طعام دهید برای هر روزه ای که باطل شده مبلغ ۳۰ هزار تومان می شود.شما میتوانید قیمت کفاره را به کمیته امداد یا موسسات خیریه بدهید و حتما هم قید نماییدکه پول نان یا کفاره است.
*****
سؤال: حکم جلق زدن و فیلم های مبتذل دیدن
پاسخ:شرعا جایز و شایسته نیست مومن ومسلمان خود را به این حرکات و گناهان خصوصا استمنا که از گناهان کبیره است آلوده سازد عفت و پارسایی را که شیوه مومنین است هدف خود قرار دهید . و از عواقب دنیایی واخروی این عمل به خدا پناه ببرید برای آشنایی بیشتر با خطرات این گناه به مقاله«استمناء و عوارض مخرب آن بر روح و جسم» که در بخش مقالات و مطالب خواندنی همین سایت است مراجعه بفرمایید. انشاءالله خداوند توفیق توبه و ترک این گناه را به شما عنایت بفرماید.
*****
سؤال: چرا استمنا حرام است؟ گرچه در نزدیکی با همسر هم همین عمل انجام میشود؟
پاسخ:استمناء عوارض منفی و وخیمی دارد که برای آشنایی با مضرات آن می تواتید به مقاله استمناء و عوارض مخرب آن بر جسم و روح در بخش مقالات سایت انهار مراجعه نمایید. اما اینکه شما آن را مشابه نزدیکی با زن می دانید اشتباه است زیرا استمناء شرعا حرام است و نزدیکی با همسر که به حکم خدا وند با عقد زناشویی محرم هم می شوند حلال و مجاز است و حرام و حلال یکسان نیستمانند خوردن دو غذایی که یکی حلال و دیگری حرام است و هر دو غذا انسان را سیر می کنند و اثر ات مادی خود را دارند ولی یکی به دلیل حلال بودن و دیگری به دلیل حرام بودن اثرات ویژه خود را دارد اولی موجب قرب خدا و علاقمندی به معنویات و دومی موجب دوری از خدا و بی میلی به دین و معنویات می شود.
*****
سؤال: دختری ۱۹ ساله هستم که مدام دلم می خواهد تصورات شهوت انگیز ی رادرذهنم تصور کنم وبا آلت تناسلی خودبازی کنم وبه عبارتی تخلیه فشارجنسی کنم این فشاردرمن خیلی زیاد وروزی حداقل بایدیکی ودوباراین کارراباخودم بکنم ووقتی این کارروباخودم می کنم ابی ازمن خارج میشوداین اب جه حکمی دارد وایا این کارمن درست است
پاسخ:دخترم! همت کنید از تصورات شهوت انگیز و تخیلات جنسی تا زمان ازدواج دوری کنید در حقیقت ایمان در چنین مواقعی اثبات و احراز می شود کاری که شما انجام می دهید استمناء می باشد و بسیار مضر و خطرناک و از طرفی از گناهان بسیار بزرگ است و عواقب وخیم معنوی بسیار زیادی دارد. در بخش مقالات سایت به موضوع «استمنا و اثرات مخرب آن بر جسم و روح» مراجعه بفرمایید و اطلاعات خود را در این زمینه تکمیل کنید. در هر صورت آبی که از شما خارج می شود اگر در اوج لذت و حالت شهوانی و ارضاء شدن خارج شده باشد «منی» است و غسل دارد.
*****
سؤال: ۱۶ ساله ام و مدتی است که به خاطر شهوت زیاد، مجبور به خود ارضایی شده ام، آیا این مشکلی در روابط زناشویی یا بچه دار شدنم در آینده خواهد داشت و یا مشکل جسمی بوجود می آورد؟
پاسخ:در صورتی که در اثر ترک ازدواج دچار گناه آن هم خودارضایی با همه مفاسد و مضراتی که دارد می شوید ازدواج برای شما واجب است و باید سعی در ازدواج داشته باشید.ضرر چنین عملی در روابط زناشویی یا بچه دار شدن احراز نشده است ولیکن از نظر جسمی مضرات و مفاسد زیادی دارد که باید مطلع گردید.
*****
سؤال:به خاطر مشکلم به دکتر مراجعه کردم ودکتر هم گفت باید یا ازدواج کنی یا خودارضائی کنی، من نمی خوام گناه کنم، چکار کنم که بدون گناه در خواب جنب بشوم، شنیدم در مفاتیح دعایی هست که با خواندن آن انسان در خواب جنب میشود ولی پیدا نکردم ممنون میشومکه جوابمو زود بدید.
پاسخ:در صورتی که در اثر ترک ازدواج به گناه بیفتید ازدواج به شما واجب است .تنها راه برطرف کردن میل جنسی و رفع روابط نامشروع ازدواج است، با ازدواج هم مشکل جنسی شما برطرف می شود و هم عبادت شما با خداوند تقویت می شود و هم خیر و برکت به زندگی شما سرازیر می گردد. اینکه دکتر گفته است خود ارضایی کنید اشتباه کرده و نظر او خلاف شرع است تلاش کنید دکتر را در این زمینه ارشاد کرده و نهی از منکر نمایید. نظر همه مراجع عظام این است که اگر کسی به خاطر ازدواج نکردن به گناه مبتلا می شود واجب است ازدواج کند. بنابراین شما تلاش کنید مقدمات ازدواج خود را فراهم سازید و از فقر و نداری وحشت نداشته باشید زیرا خداوند وعده داده است که از فضل خودش کسانی که ازدواج کنند را بی نیاز کند. ما در مفاتیح یا غیر آن چنین دعایی را که می گویید نداریم اگر کسی شما را چنین راهنمایی کرده اشتباه کرده است. برعکس مطلبی که می فرمایید دعا وجود دارد که انسان در خواب محتلم نشود. به هر حال برایتان آرزوی سلامتی و موفقیت داریم. در امر رعایت تقوا و عمل به شرایط ایمانی موفق باشید
*****
سؤال: ببخسید یک سوال دارم اگر مردی در بیداری و لذت بردن, مایع منی از آن خارج شود آیا غسل دارد یا خیر و از آن به بعد او مکلف شده است ؟

پاسخ: اگر کسی محتلم گردد یعنی در خواب یا بیداری از او منی خارج شود مکلف شده و غسل دارد.

*****

سؤال: اگر فرد استمناء کند وغسل نکند و مثلا فردای انروز در خواب محتلم شود ایا ۲ غسل بر گردن اوست یا یک غسل کافی است انجام دهد پاک می گردد؟

پاسخ: تنها یک غسل کافی است و از استمناء باید خودداری کرد و استغفار نمود .

*****

سؤال: خودارضایی در زنان چه حکمی دارد؟

پاسخ: دخترم! این عمل را چه پسر و چه دختر یا هر زن و مردی انجام دهد حرام است و عواقب معنوی زیاد و نز آثار مخرب فراوانی بر روح و جسم دارد و لازم است از این

عمل استغفار شود و اگر ازدواج نکرده اید در ازدواج سختگیری نکنید و ازدواج نمایید.

  • ۱۴۳ دیدگاه
  • 2013-03-10
https://www.rahafun.com/?p=6725
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها
  1. مریم گفت:

    سلام وقت بخیر
    دختری۱۸ ساله هستم .بر اثر یک سری فیلم و تصاویر دست به خودارضایی زدم حدود ۳ ماه هست که این مشکل رو دارم.متوجه شدم گناه کبیرس و باید غسل کنم .خیلی ناراحت شدم . غسل کردم ولی نگران بخشش این گناه کبیره از سمت خدا هستم
    چ کنم

    • سعید گفت:

      با سلام
      خداوند مهربان و بخشنده است
      در صورتی که توبه واقعی کنید و از گناه خود پشیمان باشید انشالله خداوند شما را هم میبخشد و هم مورد عنایت و لطف خود قرار میدهد
      خداوند توبه کنندگان را بسیار دوست دارد

  2. sara گفت:

    سلام ایا مالش سینه توسط خودشخص خودارضاییه؟ لذت کمی داره ولی ارگاسم و خروج مایع نداره البته

    • سعید گفت:

      با سلام
      هر اقدامی که شخص با بدن خودش انجام دهد که منجر به لذت جنسی شود از نظر شرعی صحیح نیست .
      مالش سینه توسط خود فرد شاید باعث ارگاسم نشود ولی شک نکنید این تحریک مقدمه ای برای خودارضایی و مفسده های بعدی است .
      پس ترک کنید .

  3. Amir گفت:

    سلام اگه خود ارضایی رو در موقع ازدواج ترک کرده و توبه کنیم گناه ما بخشوده میشه یانه

    • سعید گفت:

      با سلام
      هر زمان فرصت توبه باشد خدا میبخشه دوست عزیز
      ولی نباید به امید توبه در آینده گناه تکرار کرد

  4. Ssssaaam گفت:

    ایا استمنا در استخر مانعی دارد؟ حکم ان چیست?

    • سعید گفت:

      سلام
      استمنا ( خودارضایی ) در هر شرایطی حرام است , در استخر که حتی باعث الوده کردن اب استخر و ایجاد بیماری برای دیگران نیز میشود که حق الناس نیز به گردن شما خواهد افتاد.

  5. مهدی گفت:

    باسلام من ۱۳ سالمه وشیطان خیلی منو گول میزنه که فیلم های پورون یا عکس ببینم اما من عاشق امام زمانم و بخاطرش تا حالا جلوی خودم را گرفتم کمکم کنید

    • سعید گفت:

      با سلام
      دوست عزیز علت گرایش شما به دیدن فیلم های پورن غریزه جنسی است که یکی از بزرگترین نعمت های خداست پس از خود ناامید نشید و در حفظ دین خود بکوشید و پاکدامنی کنید تا بتوانید در زمان مناسب ازدواج کنید
      البته با توجه به سن کم شما تا زمان ازدواج فاصله زیادی دارید از این رو سعی کنید تا میتوانید از دیدن و حتی فکر کردن به صفحه های جنسی که شمارا وادار به گناه میکند دوری کنید

  6. سینا گفت:

    با سلام
    می‌خواستم بدونم بدون اینکه فیلم مستحجن ببینم و التم رو به دیوار بزنم بدون افکار پلید ارضا شویم باز هم حرام است؟

    • سعید گفت:

      با سلام
      هر اقدامی که باعث بشه شما ارضا بشید میشه خودارضایی
      دیدن فیلم مستهجن نیز به تنهایی نیز گناه است
      تنها راه ارضا که گناه نباشد احتلام در خواب و رابطه با همسر است

  7. نوشین گفت:

    سلام…ببخشید اگه دختری در زمان پریودی خود ارضایی کنه چطور باید غسل بده؟ایا غسلش قبول میشه؟خواهش میکنم زودتر بگید..ممنون

    • سعید گفت:

      خودارضایی و یا رابطه جنسی در زمان پریود باعث ایجاد بیماری و عفونت در زن میشود و باید به شدت از آن دوری کند
      در مورد غسل نیز باید بگویم که باید نظر مرجع خود را بپرسید

  8. مهران گفت:

    با سلام… اگر در بیداری باشیم و ناگهان منی نسبتا زیادی از ما خارج شود مرتکب گناه خودارضایی شده ایم؟

    • سعید گفت:

      با سلام
      بدون تحریک و رسیدن به اوج لذت جنسی به هیچ وجه منی از بدن خارج نمیشود
      آب های دیگری همچون مذی و ودی نیز از انسان خارج میشود که پاک هستند
      اول شما باید فرق بین منی و مذی و ودی را بشناسید و سپس مطمئن شوید که چه ابی از شما خارج شده است .

  9. تنها گفت:

    من روزه بودم که حوس اومد سراغم و مشغول شدم به دیدن عکس سکسی و نمیخواستم که روزمو باطل کنم اما ناگهان ابی خارج شد و من اصلا موندم که چکار کنم و خیلی هم پشییمون شدم حالا میخاوم بدونم برای کفاره چقدر باید بپردازم چون نمیتونم به ۶۰ نفر غذا بدم و اینکه من محصلم و در امدی هم ندارم هر چی که پول میگیرم از پدرم هستش لطفا کمکم کنید

    • سعید گفت:

      با سلام , اول باید مطمئن بشید که آبی که خارج شده منی بوده یا خیر که اگر بوده شما روزه خود را با خوارضایی باطل کرده اید .

      خود ارضایی حرام است . اگر کسی در ماه مبارک رمضان با این کار حرام روزه اش را باطل کند، باید کفاره بدهد و ندانستن مسئله عذر نیست . مگر اینکه اصلا ملتفت مسئله نبوده یعنی اصلا فکر نمی کرده که روزه را باطل می کند. در این صورت کفاره ندارد و فقط باید قضا نماید .

      در صورتی که باید کفاره بدهد، بنابر فتوای برخی از مراجع باید کفاره جمع بدهد ، یعنی هم شصت روز روزه بگیرد که حد اقل ۳۱ روز آن دنبال هم باشد وهم شصت مسکین را طعام دهد یعنی به هر کدام حد اقل ۷۵۰ گرم نان بدهد . و بنا برفتوای رهبر معظم انقلاب و آیت الله سیستانی ، کفاره جمع لازم نیست ، بلکه یکی از آن دو کافی است

      در خصوص سوال آخرتون زنگ بزنید دفتر مرجع و البته نیازی نیست بگویید خودارضایی کرده اید بگویید روزتون باز کردید

  10. دانیال گفت:

    سلام ، پسری هستم ۲۵ ساله ، ۸ ماهه نامزد کردم ، بدلیل اینکه تو یه شهر دیگه شاغل هستم هر دو سه ماه یکبار نامزدمو میبینم اونم برای یکی دو هفته ، من گرم مزاج هستم و وقتی از نامزدم دور میشم مسائل جنسی خیلی به من فشار وارد میکنه ، از اونجایی که تو بازار هستم و روزانه سرو کار دارم با خانما و بعضیهاشون هم که غیر مستقیم خودشون پیشنهاد میدن خیلی تحت فشارم برای همین بعضی وقتا برای اینکه به نامزدم خیانت نکنم مجبور میشم خود ارضایی کنم شاید هر ۱۰ روزی یکبار . آیا خودارضایی کردن برای فرار از گناه بزرگتر هم گناه کبیرست؟

    • سعید گفت:

      با سلام خدمت شما
      دوست عزیز بی شک خیانت به همسرتون گناه بسیار بزرگی است و البته خودارضایی نیست گناه کمی نیست ولی این که بنده و یا هر کس دیگری به شما مجوز این گناه را بدهد امکان این موضوع نیست
      ولی بردادرانه به شما میگویم سعی کنید هیچ وقت خیانت نکنید زیرا آثارش همیشه همراه شما باقی خواهد ماند

  11. ناشناس گفت:

    سلام من در سایتی خوندم که خود ارضایی باعث تحلیل رفتن عضلات تناسلی انسان میشه و منم با این که 3 ماهه ترک کردم ولی عضلات اون قسمت از بدنم تحلیل رفته به گونه ای که قدرت نگه داری ادرارم رو از دست دادم میخواستم ببینم ایا این مشکل من درست میشه

    • سعید گفت:

      با سلام
      این مشکل شما میتواند ارتباطی با خودارضایی نداشته باشد ولی در هر صورت برای حل مشکل پیشنهاد میکنم به متخصص ارولوژیست مراجعه کنید ضمنا ورزش کیگل برای درمان مشکل شما بسیار کاربردی است

  12. احمد گفت:

    سلام من پسر هستم
    میخواستم بپرسم فردی که خوارضایی کرده لباس هایش ،فرش خانه اش ،پتو و … آن فرد نجس است

    • سعید گفت:

      با سلام
      فقط آن قسمت هایی که با منی تماس داشته نجس است
      البته باید مطمئن باشید که با منی تماس داشته است

  13. یه گناهکار گفت:

    سلام
    بنده ۸ماهی است که پاکم تو این ۸ماه یه بار دست به خود ارضایی زدم رفتم حموم غسل کردم واستغفار هم کردم من بنده خیلی تحت فشارم تو این ۸ماه که ترکش کردم احساس میکنم شادی و سرگرمیم را ازم گرفتند هیچ چیزی من و سرگرمم نمی کرد به جز خودارضایی حال باز هم توبه کردم باز هم بخشیده شدم یا نه

    • سعید گفت:

      با سلام
      در ابتدا به شما تبریک میگم که این زمان رو بدست اوردید ,متوجه باشید ناامید از طرف شیطان است
      پس خدارو شاکر باشید و در اولین فرصت ازدواج کنید

  14. دختر دلتنگ گفت:

    باسلام مجدد درصورتی ک وظیفه همسرباشد ک زنش را ارضاکند اما نکند و با حرف زدن هم گوش ندهد و تذکر را جدی نگیرد زن باوجود نمازخواندن و دعا کردن نخواهد خیانت کند و گناهی کند اما مجبور ب استمنا شود چ باید بکند؟ لطفا ب ایمیلم جواب را ارسال کنید بسیار ب راهنمایی و کمکتان نیاز دارم

    • saeid گفت:

      با سلام
      پاکدامنی بهترین راه برای زنان مومن است و بی شک پاداش عظیمی را در نزد خداوند خواهند داشت
      پیشنهاد میکنم برای حل مشکل حتما به یک مشاوره ( خانم ) مراجعه کنید, این مشکل باید بررسی و راه حل متناسب با آن ارائه شود
      در مورد خودارضایی نیز سعی کنید آن را به شدت کم کنید , یعنی اگر هفته ای یکبار است بکنید یک ماه یکبار تا ضرر آن کمتر شود البته گناه خودارضایی کم نیست ولی در هر صورت ناامید از رحمت خدا نباشید و توکل کنید .

  15. هادی گفت:

    سلام
    پسرم ۲۹‌سال دارم من علاقه زیادی به لمس کردن بدنم دارم که بیشتر باسنم‌را لمس میکنم دوست دارم کسی کنارم باشه که لمس کنه این یک عادت شده برام نمی توانم ترکش کنم از بچگی با این عادت مواجه هستم تازگی ها هم بعضی وقتها اشیایی را داخل مقعد خودم فرو میکنم هر چند که دست به خود ارضایی نمیزنم‌ ولی با این مشکل مواجه هستم می خوام کامل برام توضیح بدین آیا حکم این کارم گناه است یا نه

    • saeid گفت:

      با سلام
      بله این کار از نظر شرعی صحیح نیست , پیشنهاد میکنم حتما به یک روانپزشک برای مشاوره مراجعه نمایید , البته میدانم مراجعه کردن به روانپزشک سخت است ولی خوب اگر خودتان نتوانستید این عمل رو ترک کنید میتوانید از یک متخصص کمک بگیرید

  16. Mahya گفت:

    سلام
    دختر۱۶ساله ای هستم که حدودا از۱۳سالگی به این گناه آلوده شدم
    ولی ب مدت دوسال ترک کردم والان دوباره شرو کردم البته ب طور اتفاقی و غیر عمد اگر ک من توبه کرده ودیگه این کارو نکنم آیا بخشیده میشم یانه؟و اینکه حرف های شهوانی زدن با یک مرد نامحرم چ حکمی دارد؟

    • saeid گفت:

      با سلام
      خداوند بسیار بخشنده و مهربان است پس ترک کنید و از خداوند توفیق بخواهید و دعا کنید که انشالله با شرایط مناسب ازدواج کنید .
      در مورد سوال دوم باید عرض کنم بله گناه است و این را بدانید زنا فقط رابطه جنسی نیست و انواع مختلف دارد همچون زنا گوش و زنا چشم

  17. alone گفت:

    همه اینکارارو انجام دادم ولی اصلا کار ساز نیست ….

    به نظر خودمم تنهاییم تو بیشتر شبانه روز هستش ..
    یعنی هروقت اراده کنم فرصت این کارو دارم ..
    اگه بکی پیشم باشه حتما کمتر به این کار رو میارم ..
    هووووووووووووووف

  18. alone گفت:

    سلام .. خسته نباشید
    ببخشید من نماز میخونم روزه میگیرم و … ولی ۲-۳ ساله اصلا نمیتونم حوسم رو کنترل کنم و رو به خودارضایی میارم.. یه مدت نماز نخوندم به خاطر عذاب وجدان .. ولی الان نمازم رو میخونم چند وقت یه باز خود ارضایی میکنم و غسل میکنم .. میدونم کارم اشتباهه ولی اصلا قدرت کنترل شهوتم رو ندارم .
    حالم از خودم به هم میخوره
    اینم بگم که بیرون اصلا به دخترا نگاه نمیکنم .. هیچ علاقه ای به دوستی ندارم .. حتی چند باز پیش اومده یخواد باهام رابطه داشته باشه قبول نکردم .. فقط تو تنهایی خودم خود ارضایی میکنم و غسل میریزم .
    خیلی هم اینور اونور نگاه کردم که به خدا ترکل کن و ….. ولی اصلا نمیشههههههه !!!

  19. م گفت:

    سلام.من خداوند خیلی کمکم کرد و ترک کردم.من از بچگی نمیتونم ۶ سالگی بدون دونستن اینکارو میکردم.یه سال پیش ترک کردم و خدا کمکم کرد.فقط یه سوال دارم: من وقتی ترک کردم مدتی بود اینکارو نکرده بودم و غسل حائض کرده بودم.به من گفته ان که چون مدتی اینکارو نکرده بودی غسل حائض برات کافی بوده.آیا درسته؟
    و یه چیز دیگه.من وقتی به درد کشیدن یکی فکر میکردم احساس میکردم باید خودارضایی کنم!وقت دیگه ای نداشت.دلیلش چیه؟

    • saeid گفت:

      با سلام
      بابت ترک بهتون تبریک میگوییم
      سوال اول متوجه نشدیم مجدد و دقیق بپرسید
      در مورد سوال دوم باید عرض کنم که استرس و فشار زندگی و حتی فکر و خیال های بی مورد انسان را به سمتی میبرد که خود را از آن حالت رهایی بخشد که علت اعتیاد به خودارضایی و یا حتی مواد مخدر و سیگار و .. نیز به همین علت است , اگر در مواقعی که انسان در فشار است خود را با یاد خدا ارام کند قطعا هیچگاه به چنین سمتی کشیده نمیشود

  20. علیرضا گفت:

    سلام من پسری ۱۴ ساله هستم من علاقه زیادی به بازی های رایانه ای دارم در بعضی بازی های که من میکنم صحنه ها بدی وجود دارد و من حتی با ندیدن اون مایع چسبناکی از من خارج میشود ایا من باید غسل کنم و این عمل جزء استمنا حساب میشد

    • سعید گفت:

      با سلام این مایع شفاف اسمش مذی که پاک و نیازی به غسل نداره , سعی کنید این صحنه هارو نبینید چون فشار جنسی ممکن باعث بشه به سمت خودارضایی برید , خودارضایی اگر انجام نداده باشید انجام ندادنش راحت ولی اگر کسی انجام بده اعتیاد بهش پیدا میکنه , پس دوست خوبم اگر برای شما زندگی ایندتون و اخرتتون مهم مراقب عکس و فیلم هایی که میبینید و حتی افکارتون باشید مبادا شیطان گرفتارتون کنه

  21. حسین 0011 گفت:

    باسلام وخسته نباشید میخواستم بپرسم این آبی که از من بیرون میاید چه آبی است؟من وقتی فکرشهوتی زیاد میکنم و آلت تناسلی ام را به تخت میچسبونم ناگهان ماده ای بیرون می آید که اصلا باجهش یاپرش بیرون نمیپرد چسبناکی اش مقداری کم است وقتی این کار را میکنم اصلا چشمایم سیاهی نمیرود یا پاهایم سست نمیشود این چه نوع آبی است

    • سعید گفت:

      اسم این اب مذی است و پاک است , البته باید فرق مذی و منی را بدانید
      در این مورد تحقیق کنید

  22. Ayda1380 گفت:

    سلام دختری ۱۵ساله ام و چندباری خودارضایی کردم ولی نمیدانستم که حرام است و غسل دارد چند وقتی ام هست ک توبه کرده ام.وقتی در اینترنت جستجو کردم فهمیدم که این کار حرام است. ایا تمام نماز هایی که خوانده ام باطل است و باید غسل کنم و دوباره قضای ان هارا بجا بیاورم؟

    • سعید گفت:

      با سلام
      خداوند بسیار بخشنده و مهربان است , حال که فهمیده اید گناه کبیره است دیگر انجام ندهید و در نماز طلب استغفار نمایید که خداوند بسیار مهربان است .
      در خصوص نماز و روزه حتما به رساله مرجع مراجعه کنید .

  23. مردانی گفت:

    سلام
    دریکی از روزهای ماه رمضان خواب بودم به طوری که نه صدا می شنیدم ونه تصویری میدیدم ولی خوابی که میدیدم را میتوانستم کنترل کنم آن طور که میخوام آن را ببینم من بدون این که قصد خارج شدن منی را داشته باشم به حالت قبل خارج شدنش رسیدم ودیگر به ادامه ندادم و سعی کردم بدون فکر بخوابم بعد از حدود یک دقیقه یا کم تر بی اختیار منی از من خارج شد
    مطمئنا روزه من باطل شده میخواستم بدانم چه کفاره ای بر من واجب شده (من اصلا با لمس بدن خودم تحریک نکردم)
    ممنون میشم جواب بدید
    این دومین باره که سوال کردم

    • سعید گفت:

      با سلام
      ای کاش همان روز از رساله مسئله رو بررسی میکردید , من حکم رو از رساله امام خمینی براتون قرار میدهم :
      ۲٫ جنب شدن در ماه رمضان بعد از اذان صبح:

      حضرت امام خمینی (ره): اگر روزه دار در روز محتلم شود؛ یعنی، در خواب از او منی خارج شود، واجب نیست فوراً غسل کند؛[۳] اما برای خواندن نماز های واجب، واجب است غسل جنابت نماید. و هر گاه در ماه رمضان بعد از اذان صبح بیدار شود و ببیند محتلم شده، اگر چه بداند پیش از اذان محتلم شده، روزه او صحیح است‏.[۴] پس، در هنگام روزه در طول روز می توان غسل جنابت کرد.

  24. احمد گفت:

    اگر فقط مقدار کمی خارج شود و جهنده نباشد چه حکمی دارد؟
    فقط غسل جنابت واجب میشود؟
    برای کسی که فقط و فقط یکبار این کار را کرده ان هم نه به قصد لذت توبه واجب است و چگونه؟

    • سعید گفت:

      با سلام
      در مردان سه نوع اب وجود دارد , منی و مذی و ودی که اب مذی قبل از منی می آید و بسیار شفاف و چسبنده است و در حد دو سه قطره می آید که پاک است و اب منی جهنده است و در اوج لذت خارج میشود که نجس است و باید غسل جنابت کرد , شما توبه کنید و دیگر اینکار رو نکنید اگر منی خارج شده غسل هم بکنید

  25. علیسان گفت:

    من اصلا همچین ادمی نیستم…ولی نمیدونم امروز چیشد این کارو کردم…ولی با هدف خارج کردن منی نبود ولی فقط یکم بود(خیلی کم)….اصلا از این کارا خوشم نمیاد ….نمیدونم اون لحظه چیشد…تا حالا نکردم و تا اخر عمرم هم نخواهم کرد…الان عذاب وجدان گرفتم که چرا این کارو کردم….نمیدونم چیش د یهو….ینی اگه کفاره بدیم(به ۶۰ فقیر)و غسل جنابت کنیم پاک میشیم(بخشیده میشیم)؟خیلی ناراحتم…مضراتش واسه هر دفعه اس یا وقتی یه بار میکنی ادامه داره؟

    • سعید گفت:

      با سلام
      کفاره فقط برای زمانی که شما روزه باشید و این کار رو بکنید , البته این گناه کبیره است و خوب شما توبه کنید و دیگر تکرار نکنید و خداوند بسیار بخشنده و مهربان است

  26. علیرضا گفت:

    با سلام لطفا سریع جوابدهید که چه کاری بکنم تا جلق زدن حرام نباشد…
    نه روش ترک…

    • سعید گفت:

      جلق زدن یا همون خودارضایی گناه کبیره است و حرام و حرام خدا تا ابد حرام است و علت سوالتون متوجه نشدم
      اگر مشکل رفع نیاز جنسی دارید باید ازدواج کنید

  27. علیرضا گفت:

    با سلام . لطفا بگویید به جز ازدواج چه کاری بکنم که حرام نباشد…

    • سعید گفت:

      تنها راهش مراجعه به پزشک روانپزشک و مصرف دارو که میل جنسیتون کاهش پیدا کنه البته به هیچ وجه توصیه نمیشود
      میتونید چشمتون و افکارتون از فکار جنسی دور کنید و غذای تند و گرمی نخورید و شب با شکم پر نخوابید و راه های دیگر

  28. علیرضا گفت:

    باسلام.پسری ۱۴ساله هستم.هرگاه جلق را ترک میکنم دوباره هوس میکنم و این گناه را انجام .میخواستم بدانم به جز ازدواج راه دیگه ای دارد که گناه نباشد؟لطفا سریع جواب دهید

  29. عاشق خدا گفت:

    باسلام .واسه فراری از عمل زشت استمنا فقط وفقط باازدواج مشکل حل میشود اما شرایط الان برای من طوری شده است که از هیچ نظر امکان ازدواج فراهم نیست به هیچ وجح الان برای رهایی از این فشار های جسمی وروانی چیه ؟؟

  30. پوریا گفت:

    سلام
    در اینستاگرام کلیپ هایی وجود دارد که در آن ها زن های غیر ایرانی نیمه عریان هستند
    آیا نگاه کردن به ان ها حرام است؟

    • سعید گفت:

      با سلام
      با توجه به این که نگاه کردن به این عکس ها باعث مفسده و گناه میشود گناه است

  31. ramin گفت:

    سلام.من ۱۵ ساله هستم.
    من ۲ روز بعد از ماه رمضان حمام رفتم داشتم حمام می کردم که متوجه شدم منی از من خارج شده اول شیطان گولم زد دیگه نتونستم کنترلش کنم. چندین باری هم این گناه را کرده بودم و بعد توبه کردم. آیا من که این کار رو کردم باید کفاره بدم،غسل جنابت هم انجام دادم.
    اگه کفاره دارد باید چه کار کنم.
    کفاره اش چیه؟

  32. بنده خدا گفت:

    سلام دختری۱۶ ساله هستم ک خودارضایی میکنم ولی بعد از این عمل خیلی پشیمان میشوم بارها توبه کردم ولی اراده من خیلی ضعیفه و باز این کاررا تکرار میکنم خیلی نا امید شدم احساس میکنم گناه کاریم ک هیچوقت بخشیده نمیشم لطفا کمکم کنید

  33. ؟؟؟ گفت:

    سلام..اگر در ماه مبارک رمضان خود ارضایی کرده باشیم ولی ب قصد بیرون امدن منی نباشد ولی ناخواسته منی خارج شود حکم ان چیست؟

    • سعید گفت:

      با سلام
      باید کفاره روزه خود را بدهید که از رساله خود میتوانید ببینید حکم را

  34. freebird گفت:

    سلام من ۱۰روز خود ارضایی نکردم . اما موقع صحبت در چت با دوست دخترم ابی بدون لذت و جهش و ناخواسته یکم اومد بیرون ایا خودارضایی محسوب میشود . یکم هم کمر درد گرفتم

    • سعید گفت:

      با سلام
      ابی که در حالت لذت از بدن خارج میشود اب مذی نام دارد و پاک است ولی ابی که در اوج شهوت خارج میشود منی است و نجس است و غسل بر شما واجب میشود

  35. شرمنده خدا گفت:

    با سلام میخواستم بدونم که خود ارضایی کفاره داره یا نه و اگر داره کفاره اش چیست ؟

    • سعید گفت:

      با سلام
      اگر در حال روزه باشد و منی از بدن خارج شود روزه باطل است و کفاره دارد و کفاره ان این است که ۶۰ فقیر را سیر کنید و یا ۶۰ روز روزه بگیرید البته در مورد میزان دقیق حتما به رساله مرجعتون مراجعه کنید چون شرایط خاص دارد

  36. نسیم گفت:

    سلام…من خودارضایی کردم ولی فک نکنم مایعی که از من خارج شد منی باشه و به احتمال زیاد مذی بود
    ولی بعد از چن ساعت یه لکه از من خارج شد…در حالی که زمان پریود شدنم نیست.
    میخواستم ببینم باید غسل بکنم یا خیر؟؟؟

    • سعید گفت:

      سلام مجدد
      شما در سوال قبلی اصلا نگفتید زن هستید و بنده برای یک اقا توضیح دادم ! مثلا خارج شدن اب به همراه جهش برای اقایان است و برای خانم ها حتما این شرط لازم نیست توضیحات زیر برای یک خانم است :
      به صورت خلاصه ترشحاتی که در اوج لذت از زن خارج می شود منی است ولی اگر شک کند که به این مرحله رسیده یا نه، حکم به منی نمی شود و سایر ترشحات که لذت را به همراه ندارد مذی و پاک می باشد.
      همه ی مراجع عظام (به جز آیات عظام تبریزی، بهجت و نوری): خروج ترشحات زن، اگر همراه با شهوت (اوج لذت جنسی) باشد، حکم به جنابت آنان می شود و لازم نیست با جستن بیرون آید و بدن سست شود و اگر بدون شهوت باشد، حکم به منی نمی شود، مگر آن که از راه دیگری یقین کند منی است.[۴]
      بطور کلی اگر زن به اوج لذّت جنسی برسد و در آن حال مایعی از او خارج شود جنابت محقق شده و غسل بر او واجب است ولی اگر شک کند که به این مرحله رسیده یا نه و یا شک در خروج مایع داشته باشد، غسل واجب نیست و سایر ترشحات نیز پاک است.

      و امروزه بعضی از متخصصین فن و دانشمندان فیزیولوژی عقیده دارند که منی زن خارج نمی شود و در نتیجه ترشحی به نام منی برای زن وجود ندارد.

  37. علیسا گفت:

    با سلام
    من گاهی اوقات با فشار دادن خود بر زمین بدون تحریک شدن اندام جنسی ام منی از من خارج میشود آیا این کار حکم خود ارضایی را دارد ؟
    اگه اینگونه است.ایا کفاره ای برای این کار وجود دارد ؟
    با تشکر ممنون که هستین دفعه اول پرسیدم جواب نداین لطفا اینبار جواب بدین

    • سعید گفت:

      با سلام
      بله این کار مصداق خودارضایی است و گناه کبیره
      در حالت عادی توبه کافی است ولی اگر در حال روزه باشید روزه باطل میشود و کفاره ان نیز مثل خوردن عمدی روزه است

  38. ... گفت:

    سلام من با چت کردن احساس میکنم مایع شفاف چسبنده ای از من میاید وروزه هسم کاری باخودم نکردم ایا روزه ام باطل است وجنابت برمن واجب میشود یا نه لطفا سریع جواب بدین ممنونم

    • سعید گفت:

      با سلام اگر مایع مذی باشد نه روزه باطل است و نه غسل بر شما واجب میشود و نه این مایع نجس است .
      اب مذی بسیار شفاف و چسبناک میباشد و بدون جهش از بدن بیرون میشود

  39. ابوالفضل گفت:

    سلام ببخشید تفاوت استمنا با جلق چیه ؟ و کدام یک حرام است؟

    • سعید گفت:

      با سلام
      استمنا و یا جلق و یا خودارضایی و کف دستی تمامی یک معنی میدهد و آن کاری با خود کردن برای بیرون آمدن منی و لذت جنسی است که گناه کبیره است

  40. سجاد گفت:

    سلام دوستان مبارز
    یک راه حل برای ترک این عمل زشت که خداوند هم جلو پامون گذاشته و توسط خودم هم آزمایش شده همان نماز است اما باید این نماز هم کمیت و هم کیفیت داشته باشد کمیت همون مداومت آن است اما بحث در مورد کیفیت آن است شما باید تاکید میکنم باید نماز رو اول وقت بخوانید چون حضرت علی فرمودند هر که نماز اول وقت نخواند به دنبال شهوت میرود موقع نماز به معنی ان توجه کنین و ان را آرام بخوانید دوم : شما با چه لباسی نماز میخوانید آیا با زیر پیراهن؟ ؟ برای بالا بردن کیفیت نماز بهتر است با لباسی برازنده و مو های شانه زده نماز بخوانید مثلا شما اگه به یه مراسمی دعوت بشین با مو های ژولیده و زیر پیراهن می روید .

  41. Amin گفت:

    من۱۸ سال سن دارم و در ماه رمضان روزه می گیرم اما من نیاز زیادی به جلق زدن دارم حالا اگر جلق بزنم روزه ام باطل می شود ؟
    و آیا اگر منی خارج نشود روزه ام درست است و باطل نشده است؟

    • سعید گفت:

      با سلام
      خودارضایی جزو گناهان کبیره است و درماه رمضان گناه ان چند برابر است .
      ولی توصیه میکنم زمانی که روزه هستید این کار را به هیچ وجه انجام ندهید چون باید کفاره روزه بدهید و حتی برای رابطه جنسی زن و شوهر نیز بین افطار تا سحر مجوز رابطه دارند و حتما قبل از اذان صبح بایست غسل جنابت کنید .

  42. مهدی گفت:

    سلام اگر خودارزایی صورت گرفت و غسل هم انجام دادیم وبلافاصله بعد از آن بدن انجام هیچگونه عمل تحریک کننده ای مقدار کمی منی خارج بشود نیاز به غسل مجدد هست یا نه

    • سعید گفت:

      با سلام
      بله بعد از هر بار جنب شدن باید غسل کنید
      ولی به این نکته توجه داشته باشید که فرق بین آب منی و مذی رو یاد بگیرید
      آب منی شیری رنگ است و با جهش و لذت از بدن خارج میشود ولی آب مذی بسیار بسیار شفارش و چسبناک است و بدون جهش و در مقدار کم از بدن خارج میشود .

  43. علي گفت:

    سلام من ١٩ سالمه اگر در حین استمناء با هر روشی مانع از خروج منی بشوبم ایا لازم است برای خواندن نماز غسل جنابت کنیم؟

    • سعید گفت:

      با سلام
      با خروج منی حتی به اندازه سر سوزنی شما جنب میشوید و به شما غسل واجب میشود
      ولی شما نمیدانید که جلوگیری از خروج منی باعث چه بیماری های جدی و جبران ناپذیری میشود
      به شدت از این کار دوری کنید

  44. A.g گفت:

    سلام خسته نباشید
    من یساله ک ازدواج کردم
    موقع نزدیکی ب همسرم کمک میکنم ک ایشون من رو ارضا کنن ینی اون مرحله ی آخر ک سست شدن بدن وغیره هست رو ایشون انجام میدن
    آیا اینکار هم‌حکم خود ارضایی داره!؟
    لطفا جواب رو مسقتیم برام ایمیل کنید
    سپاس

  45. shahin گفت:

    سلام خسته نباشید
    میخواستم بدونم ایا با دیدن فیلمهای مستحجن وهمان موقع ارضا شدن بودن دخالت دست جق محسوب میشود؟

    • سعید گفت:

      با سلام
      خودارضایی به هر روشی گفته میشود که خودتون رو ارضا کنید به صورت غیر طبیعی که همه گناه کبیره است
      فقط ارضا از طریق رابطه جنسی حلال و احتلام در خواب حلال

  46. ناشناس گفت:

    سلام آیا مالش از روی لباس زیر خود ارضایی محسوب میشه وباعث گناه است؟لطفا جواب بدید.ممنونم

  47. Hgd گفت:

    سلام اگر با آلت تناسلی خود ور بروم ولی منی از بدنم خارج نشود گناه کبیره است یا خیر اگه سریع جواب بدهید متشکرم

    • سعید گفت:

      با سلام
      اگر از این طریق ارضا شوید گناه بزرگیست
      برای ارضا شدن حتما نباید ابی از شما خارج شود در هر صورت این مقدمه گناه کبیره است

  48. ناشناس گفت:

    با سلام خسته نباشید من باید چه کار کنم تا گناه کبیره ام بخشیده شود من برایه خودم تعهدی نوشتم تا دیگر خود ارضایی نکنم ولی به سراغم می آید ولی جلویه خودم را میگیرم میخواستم بدانم چگونه باید توبه کنم تا خدا منو ببخشد با تشکر

  49. روهام گفت:

    با سلام…چن وقتی که به شدت تحت تاثیر قرار گرفته و اسیر خود ارضایی شده ام..گاهی اوقات برای کنترل خود استمنا میکنم ولی قصدم خارج شدن منی نیست… اما گاهی خیلییییی بی اختیار مایع منی خارج می شود…اما من واقعا قصدم خارج شدن ان نبوده…. می دانم در هر شرایط گناه محسوب میشود ……. اما چند راهکار برای کنترل خودم رو بهم پیشنهاد کنید ممنون

  50. کاربر گفت:

    سلام
    من شب می خواستم خود ارضایی کنم ولی منصرف شدم ولی با دیدن فیلم های +۱۸ منی از من خارج شد و فرصت غسل نداشتم می خواستم بدونم روزه ام باطله یا نه ؟ با تشکر

    • سعید گفت:

      با سلام
      اگر خودارضایی نکردید امکان ارضا شدن بسیار کم است
      باید ابتدا اطمینان داشته باشید منی از شما خارج شده باشد نه مذی
      منی جهنده است و با فشار خارج میشود و لذت شدیدی فقط در ان لحظه به انسان دست میدهد و بعد از ان میل جنسی تا ۹۹درصد کاهش میباید
      اگر چنین حالتی براتون رخ داده منی بوده و روزه فرداتون رو خراب کردید و باید زنگ بزنید دفتر مرجع و بگید غسل نکردید و روزه گرفتید
      اگر هم مذی باشد شفاف است و هنگام خارج شدن حالت خاصی به انسان رخ نمیدهد

  51. ووو گفت:

    با سلام این کار واقعا زشت و زنندس بهتون پیشنهاد میدم ک هر چی زودتر ترکش کنید فکر لذتشو از سرتون بیرون کنید چون با این کار هم دنیا تون رو از دست میدید هم اخرتتون رو دنیا چون بعدش ادم ی عذابی میگره اخرتم ک خودتون میدونید دگ

  52. س گفت:

    سلام خسته نباشید من دوران نوجوانی حرکاتی انجام میدادم که الان فهمیدم خودارضایی حساب میشده واطلاع نداشتم درحال حاضر متاهلم وچندساله خاطراینکه همسرم به نیازم هیچ توجهی نکردم به این کارزدم وحتی به خودش هم گفتم ولی حالاکه فهمیدم گناه کبیره به شدت پشیمونم چه کارکنم

    • admin گفت:

      با سلام
      توبه واقعی کنید و از خداوند بخواهید خیر برای شما رقم بزند
      خداوند بخشنده و مهربان است

  53. m گفت:

    پسری هستم۱۴ساله حدودا ۵ماه است ارضأ میکنم باید چه کنم و چگونه توبه کنم و ایا خدا مرا میبخشد؟

    • admin گفت:

      با سلام
      فقط کافی از خداوند بخواهید شمارا ببخشد
      و واقعا ترک کنید، انقدر فاصله زیاد کنید و به کلی ترک کنید
      خدا مهربان میباشد

  54. هادی گفت:

    با سلام من روز سیزدهم محرم به دلیل شهوت زیاد شیطان مرا گول زد و خودارضایی کردم میخوام بدونم حکم این کار چیه که جلوی امام حسین شرمنده نباشم

    • admin گفت:

      با سلام و عرض ادب
      دوست گرامی بهترین راه رهایی ازدواج میباشد
      توبه کنید و با یاد خدا سعی کنید تا میتوانید از این عمل دوری کنید

  55. mahsa گفت:

    سلام
    من دختر ۲۱ ساله ای هستم
    من بعضی وقتا خیلی کم در زمان پریودی از روی لباس زیرم با مالش خودمو ارضا کردم
    الان میخوام نماز بخونم و غسل پریودی کنم که پاک شم
    باید هم غسل جنابت کنم هم غسل پریودی؟؟
    لطفا سریع جوا ببدین
    ضروریه

    • admin گفت:

      با سلام
      در یک غسل شما میتوانید نیت چند غسل را همزمان داشته باشید …
      در مورد این که ایا باید دو نیت داشته باشید باید به رساله مرجع مراجعه کنید

  56. مسعود گفت:

    سلام
    خسته نباشین
    من هفته ای یکبار خودارضایی میکرد
    آیا آی کیو مغز من دوباره به حالت اولیش برمیگرده؟

  57. نا امید گفت:

    به نظرمن ترک این گناه خیلی سخته ایمان قوی و تقوای الهی می خواد

  58. سعیل گفت:

    لطفا پاسخ بدید هنگام استمنا یاد خداوند متعال افتادم و هنگام استمنا ترک کردم و اصلا مایع منی از من خاج نشد و چندروزی است توبه کردهام ایا توبه ام باطل است

    • admin گفت:

      با سلام
      چرا باطل باشد ؟
      هر زمان کسی توبه کند خدا پذیرا است و توبه کنندگان را بسیار دوست دارد

  59. سهیل گفت:

    پسر15ساله هستم استمنا میکردم ام توبه کرده ام و چند روز است ترک کردهام اما با دیدن یک تصویر دوباره مجبور به استمنا شدم اما هنگام شروع استمنا ترک کردم و منی از من خرج نشد ایا گناه است

    • admin گفت:

      با سلام
      بهتر از دیدن صحنه های تحریک امیز خودداری کنید
      توبه کنید خدا بخشنده است

  60. حامد گفت:

    جواب بديد لطفا

  61. f گفت:

    باسلام
    زن26ساله ای هستم و 3سال است ک از همسرم جدا زندگی میکنم و برایی طلاق همسرم اذیت میکنه و جلو نمیاد…درصورتی ک اون حق صیغه یا ازدواج مجدد دارد و من نه….شما بگید من توی این مدت چکار کنم ا گرتحریک شدم و نخام گناه کنم…بلخره باید یا رابطه جنسی داشته باشم یا خودارضایی…..3سال هم کم نیسو هنو ز هم راضی به طلاق یا زندگی نیستن و این وضعیت ادامه داره

    • admin گفت:

      با سلام
      اگر جدا زندگی میکنید میتوانید شکایت کنید و حق طلاق بگیرید
      حتما با یک وکیل مشورت کنید

  62. مرجان گفت:

    با سلام
    دختری 19 ساله هستم. خودارضایی داشتم آن هم به مدت 7 سال اما به گونه ای نبوده که از من آبی بیاد.این کار من گناهه کبیره بوده؟

  63. j گفت:

    سلام من زنی متاهلم وحامله هم هستم مدتی هست که همسرم به من توجهی نمیکندوبامن نزدیکی نمیکندوقتی هم من پیشنهادمیدهم بازاعتنایی نمیکندبه همین دلیل من مجبورشدم دوبارخودارضایی کنم میدانستم گناه است امانمیدانستم حرام است حالاکه فهمیده ام خیلی ناراحتم خواهش میکنم بگیدچیکارکنم خدامنوببخشه مخصوصاکه حامله ام آیااثربداین کارتوآینده ی بچم اثرمیذاره؟خیلی نگرانم خواهش میکنم جوابموزودبدین.ممنون.

    • admin گفت:

      با سلام و عرض ادب
      زن حامله بسیار به خدا نزدیک است
      پس از خدا طلب بخشش کنید زیرا خداوند بخشنده و مهران است
      در مورد رابطه جنسی هم حتمابا شوهرتون صحبت کنید و شرایط برایش توضیح دهید که دارید اذیت میشوید

  64. ssss گفت:

    سلام
    خسته نباشید
    ببخشید من کلی عذاب وجدان دارم چون اینقد تو عکس و فیلم مستهجن اینستاگرام فرو رفتم که دیگه با دیدن هیچ تصویر و فیلمی تحریک نمی شم!!!!!! مصر هسنم که ترکش کنم. ب نظرتون تو روابط اینده با همسرم دچار مشکل میشم؟؟؟
    دختر 16 ساله

  65. ata گفت:

    سلام من خیلی وقته عادت به ارضا شدنم هستم ولی میخوام روزه بگیرم اگر من دورباره ارضا بشم روزه ام باطل است و نیازی به غسل دارد.تشکر

    • مدیر گفت:

      باسلام
      در هنگام روزه داری اگر کاری کنید که جنب شوید علاوه بر قضای روزه باید کفاره ان روزه رابدهید

  66. a گفت:

    باسلام.دختری20ساله هستم.میل جنسی ام فوق العاده زیاداست.و افکار شهوت انگیز ب سراغم می آید.با خودم کاری نمیکنم.ولی دراثراین افکار مایعی ازبدنم خارج می شود.خودم فک میکنم ک فقط ترشح است.بااین وجود شک دارم و می ترسم ک منی باشد.با بدنم بازی نمیکنم.فقط افکار هست.وبعد از خارج شدن آن مایع باز هم احساسم خاموش نمی شود و همچنان شهوتم زیاد است.خودم چون احتمال میدهم استمنا نیس،فک مبکنم گناهی ندارد.من ب اعتقاداتم فوق العاده پایبند هستم.برای همین اگر لحظه ای احساس گناه میکردم این را ترک میکردم.
    بااین وجود آیا کارم استمنا محسوب می شود؟اگر استمنا نباشد آیا گناه کرده ام؟
    لطفا سریع پاسخم را بدهید.ذهنم خیلی درگیر است.اگر عملم حرام باشد و من تابحال ب حرام بودن آن آگاه نبوده ام.آیا باز هم گناه است؟چون شخص جاهل بری می شود.لطفا کامل پاسخ دهید.باتشکر فراوان.

    • admin گفت:

      با سلام
      این اقدام شما هم نوعی خودارضایی ذهنی است ! البته تفاوت دارد ولی نفس عمل یکی است و اثار بد روحی رو بر شما خواهد گذاشت
      سعی کنید ترک کنید و با ذکر خدا ارام بگیرید

    • admin گفت:

      با سلام
      این اقدام شما هم نوعی خودارضایی ذهنی است ! البته تفاوت دارد ولی نفس عمل یکی است و اثار بد روحی رو بر شما خواهد گذاشت
      سعی کنید ترک کنید و با ذکر خدا ارام بگیرید

  67. پیمان گفت:

    سلام من حدود هشت سالی هست که خودارضایی میکنم ولی اصلا نمیدونستم که گناهه و از زماتی که به طور اتفاقی پی بردم که گناهه دیگه این کارو انجام ندادم آیا گناهی برای من نوشته میشه؟
    چون یه جایی خوندم که بعد از ترک به طور اتفاقی ممکنه دستمون برای لذت به آلت بزنیم هنوز توبه نکرد این کارم درسته؟

    • admin گفت:

      با سلام
      اگر ترک کردید و توبه کردید مشکلی نیست چون خدا توبه کنندگان را دوست دارد

  68. ارمان گفت:

    با سلام من یک فرد کنکوری هستم و تا الان اعتیاد به خود ارضایی داشتم به خاطر گناهی که دارد از امسال جند هفته ایست که کنار گذاشتم ودر حال حاظر به هیچ عنوان به علت کنکور شرایط ازدواج یا رابطه ی جنسی ندارم از طرفی این فشارجنسی مانع فعالیت های ذهنی من میشود ایا راه حلی وجود دارد؟

    • admin گفت:

      با سلام
      سعی کنید با ورزش و بدن سازی و دور شدن از افکار و صحنه های جنسی ذهنتون ازاد کنید
      نماز اول وقت بسیار مفید واقع میشود

  69. ali گفت:

    من حدودوسال خود اضاری میکنم و نمیتون این کارزشتو ترک کنم راهنایی کنید

  70. مهدی گفت:

    من 25سالمه تا حالا یه بار هم جلق نزدم و از شما خواهش میکنم این کارو نکنين

  71. علیرضا گفت:

    من پسر 13 ساله هستم و هر روز جلق میزنم آیا این کار حرام است؟

  72. سالار گفت:

    سلام وخسته نباشید پسری 24 ساله هستم در انحراف آلت دارم به پیش ارولوژیست رفت آزمایش خون وتست منی باید بدم میخواستم ببینم این کار انزال منی که به صورت مصنوعی انجام بدم چون پزشک گفته موردی از لحاظ حرام بودن داره یا خیر؟

  73. علی گفت:

    سلام
    من الان۲۰سالمه ازکوچیکی یهوی شروع ب اینکارکردم الان چندساله ک این کارمیکتم تاحالاچندبارچندماه کنارگذاشتم امابازرفتم سراغش رابطه جنسی داشتم من باکوچکترین چیزتحریک میشم بخداخسته شدم درس میخونم اماتمرکزندارم نمیدونم دیگه تاکی بایداینکارابکنم بااینکه میدونم چقدضررداره اماباز….
    نمیدونم بخداچه کنم من ازآینده این کارازگناهش ازعذابی ک الان میکشم بیزارم هرچی میگم بسه الان بزرگ شدی امامثل بچه هابدترمیکنم تامیخام ترک کنم بدترمیشم

    • admin گفت:

      با سلام
      توکل بر خدا کنید و نماز هایتان را بخوانید
      میتوانید فاصله بین هر بار رو به مرور زیاد کنید

  74. aaaaa گفت:

    جق زدن کلا کار مسخرهای است و با این که من پسر 18 ساله ای هستم هنوز یک بار هم جلق نزدم

  75. داریوش گفت:

    سلام و خسته نباشید
    چه کنم حدودا سه ونیم سال است که عمل زشت خودارضایی را انجام میدهم همه ی کار و ترک را انجام داده ام اما نشد ورزش هم بسیار زیاد میکنم.غذای زیادی هم نمیخورم اما باز هم تحریک مشوم
    سن16

    • admin گفت:

      با سلام
      ربطی به غذا خوردن ندارد
      بیشتر این مربوط به افکار شماست
      بهتر مشغول به یک ورزش مثل بدن سازی شوید و سعی کنید فاصله هر بار رو زیاد کنید تا کامل ترک کنید

  76. roksana گفت:

    دختری 17 ساله ام که تا الان نمی دانستم خود ارضایی حرام است و انجام میدادم و خانواده ام موافق ازدواج من در این سن نیستند.
    با توجه به اینکه من اطلاعی از حرام بودن این کار نداشتم آیا باز این گناه محسوب میشود؟

    • admin گفت:

      با سلام و عرض ابد
      توبه کنید چون خدا مهربان است
      در مورد ازدواج هم اصولا سن 18 سال تمام و قبل از دانشگاه سن مناسبی است بهتر است در این مورد با مادرتان صحبت جدی کنید

  77. امير گفت:

    باسلام من سوالي داشتم در مورد خودارضايي
    من با ترک خود ارضايي حدود 2يا3 ماه ترک ميکنم ولي بازم دچار اين گناه ميشوم چگار کنم لطفا راهنمايي کنيد
    متشکرم

    • admin گفت:

      با سلام و عرض ادب
      سن خود را نگفتید ! ولی بهترین راه حل ازدواج است
      اگر سن ازدواج رو ندارید بهترین راه ورزش است و تغزیه ای که قوای جنسی تون رو ترک نکند
      دوش اب سرد در مواقعی که تحریک میشوید بهترین راه حل است

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا