روش های جوگیری از ضعیف شدن چشم 

روش های جوگیری از ضعیف شدن چشم 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

روش های جوگیری از ضعیف شدن چشم 

چشم 

 

چشمها اندامهای با ارزشی هستند که بسیاری از ما در جریان فعالیتهای روزمره از توجه به آنها غافل هستیم و نادانسته آنها را دچار آسیبهایی میکنیم که در بیشتر موارد جبران ناپذیر هستند.

شایعترین آسیبها هم در زمان استفاده طولانی مدت از سیستمهای رایانه ای پدید می آید. این وسایل الکترونیکی عاوه بر ایجاد مشکل برای چشمها، برای برخی از اندامهای دیگر بدن نیز آسیبهایی در پی دارند که البته با آگاهی از آنها و روشهای پیشگیری صحیح میتوان از پدید آمدن چنین مشکلاتی جلوگیری کرد. اگر شما هم از آن دست افرادی هستید که به طور مداوم در حال استفاده از رایانه هستید، نگاهی به توصیه های زیر بیندازید.

۱ فاصله ایمنی را رعایت کنید در زمان روشن بودن رایانه اشعه هایی از آن متصاعد میشود که در تمام جهات میتابند. به همین دلیل روش قرار گرفتن دستگاه میتواند در کم کردن میزان برخورد این اشعه ها تاثیرگذار باشد. بنابراین در اولین گام دستگاه را در فاصله ۸۰ سانتیمتری از محلی که مقابل آن مینشینید قرار دهید. به این ترتیب هم چشمها آسیب کمتری میبینند و هم اشعه ها با بدن شما تماس برقرار نمیکنند. توجه داشته باشید که قسمت پشتی دستگاه به خصوص در سیستمهای داخلی نباید به محل رفت و آمد افراد مشرف باشد.

۲ شدت تابش را کم کنید استفاده کردن از صفحات مخصوص صفحه نمایش میتواند به میزان زیادی اثر تابشها و در نتیجه آسیب دیدن چشمهای شما را کم کند.

۳ سیستمهای کهنه را تعویض کنید مدلهای قدیمی تر رایانه ها بسیار بیشتر از مدلهای جدید، به بیرون اشعه می تابانند. بنابراین بهتر است، کیس و مانیتور قدیمیتان را با مدلهای جدید تعویض کنید. در غیر این صورت باید ساعتهای کمتری را در کنار رایانه تان بگذرانید.

۴ از گیاهان کمک بگیرید برخی از گیاهان سبز مانند کاکتوسها، توانایی جذب اشعه های مضر رایانه را دارند. بنابراین شما میتوانید آنها را در اطراف سیستم خانگی یا در محل کارتان جانمایی کنید .

 

چشم

۵ پوستتان را دریابید اشعه های مضر رایانه ها میتوانند روی پوست نیز اثر بگذارند و به آن آسیب برسانند. برای پیشگیری از چنین آسیبی قبل از آغاز به کار طولانی مدت با رایانه، به پوستتان کرم ضد آفتاب بزنید. شستوشوی صورت و دستها نیز برای از بین بردن ذرات الکترو مغناطیسی از روی پوست مفید است.

۶ از دستگاه تهویه و کولر استفاده کنید برای جلوگیری از جذب مواد سرطان زای مضر در اطراف رایانه تان بهتر است در تابستان، رایانه را در مقابل وزش باد کولر و در زمستان آن را در کنار دستگاه تهویه قرار دهید. وزش این نسیمهای مصنوعی ذرات را از بدن شما دور میکند.

۷ تغذیه درست داشته باشید داشتن رژیم غذایی مناسب و سرشار از ویتامینهای A وC به حفظ سامتی افرادی که در طول روز مدت زمان زیادی را در کنار رایانه می گذرانند، کمک میکند. مصرف انواع مرکبات مانند گریپ فروت، انواع لیمو، پرتقال و نارنگی، انواع سبزیجات مانند کلم بروکلی، فلفل دلمه ای، سیب زمینی و گوجه فرنگی، این ویتامینها را به بدن شما میرساند.

  • بدون دیدگاه
  • 2017-08-22
https://www.rahafun.com/?p=69365
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا