دلایل بالا رفتن ضربان قلب + روش های درمان

دلایل بالا رفتن ضربان قلب + روش های درمان
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

دلایل بالا رفتن ضربان قلب + روش های درمان

ضربان قلب

 

به گزارش پرتال سلامت رها فان : تندی ضربان قلب می تواند دلایل دیگری هم داشته باشد که عبارتند از:

عفونت ریوی مثل سینه پهلو یا ذات الریه

– عفونت خونی که می تواند منجر به تب شود.

کم خونی

– پایین بودن فشار خون

– کم آبی بدن

– مصرف الکل یا مواد کافئین دار مثل قهوه

– داروهای ضد اشتها

– اختلالات غده تیروئید

– اختلالات قلبی مثل بی نظمی ضربان قلب (آریتمی)

علائم

ممکن است هیچ علائمی از بالا بودن تپش قلب تان حس نکنید، ممکن هم هست که تپش قلب تان را حس کنید.

– احساس استرس و اضطراب

– احساس می کنید قلب تان در سینه یا گلو می کوبد که باعث ایجاد درد و ناراحتی می شود. همچنین ممکن است احساس کنید که قلب تان در سینه می لرزد.
در تپش قلب هایی که از تنگی نفس ناشی می شود، بهتر است روی تخت دراز بکشید و دو بالش یا بیشتر زیر سرتان بگذارید. این تنگی نفس ممکن است شما را نصفه شب از خواب بیدار کند

– اگر کم خونی داشته باشید، احتمالا احساس خستگی و ضعف بیش از حد می کنید و انجام فعالیت های روزانه برای تان دشوار می شود.

– برخی از افراد علاوه بر تپش قلب دچار درد سینه هم می شوند که ممکن است خفیف یا حاد باشد. شدت درد نشان می دهد که چقدر به عضلات قلب آسیب می رسد. اگر همراه با تپش قلب، در قفسه سینه احساس درد کردید، فورا درخواست کمک کنید.

– اگر تندی ضربان قلب تان به خاطر مشکلات ریوی است، ممکن است چه در حالت استراحت و چه انجام هر نوع فعالیتی، دچار تنگی نفس شوید.

– در تپش قلب هایی که از تنگی نفس ناشی می شود، بهتر است روی تخت دراز بکشید و دو بالش یا بیشتر زیر سرتان بگذارید. این تنگی نفس ممکن است شما را نصفه شب از خواب بیدار کند.

– اگر مشکلات قلبی داشته باشید، ممکن است پاهایتان ورم کند، بخصوص در نواحی قوزک پا به پایین. همچنین ممکن است احساس نفخ کنید.

چه باید کنید؟

– حتما باید به پزشک تان تمام داروهایی را که مصرف می کنید ( حتی داروهای بدون نسخه، ویتامین ها یا داروهای گیاهی) بگویید. به هیچ عنوان بدون تجویز پزشک، از آسپیرین و یا داروهای حاوی آسپرین استفاده نکنید.

– اگر دچار دیابت، بیماری کبدی، کلیه و یا قلبی هستید، آن را به پزشک بگویید.

– اگر در خانواده تان (فامیل درجه یک و دو) سابقه ابتلا به بیماری های قلبی، سکته، کلسترول یا فشار خون بالا دارید، ممکن است شما نیز در خطر ابتلا به این مشکلات باشید. در صورت وجود چنین بیماری هایی در خانواده تان، حتما پزشک تان را مطلع کنید.

– کشیدن سیگار ممکن است باعث تند شدن ضربان قلب و بروز تپش قلب شود. اگر سیگار می کشید، حتما آن را کنار بگذارید. کشیدن سیگار همچنین احتمال تخریب رگ های قلبی را افزایش می دهد.

قهوه

– مصرف کافئین و الکل نیز می تواند باعث بالا رفتن ضربان قلب و ابتلا به تپش قلب شود.

– حتما تحت نظارت پزشک تان، ورزش کنید. پیاده روی، شنا یا فعالیت های هوازی سبک، ضربان قلب شما را در حالت استراحت پایین آورده، به کاهش وزن تان کمک کرده و جریان اکسیژن را در ریه و خون تقویت می کند.

– از روش های تمدد اعصاب برای کاهش میزان اضطراب استفاده کنید. اگر احساس اضطراب می کنید، به آرامی چند نفس عمیق بکشید و سعی کنید به چیزهایی فکر کنید که به شما آرامش خاطر می دهد.

– به هیچ عنوان قبل از تجویز پزشک، برای درمان این اختلال از دارو استفاده نکنید.

– اگر مصرف یک وعده از قرص تان را فراموش کردید، حتما با پزشک تان در میان بگذارید.

– اگر علائم یا عوارض جانبی مشاهده می کنید به ویژه اگر حاد باشند، حتما پزشک تان را از آن وضعیت آگاه کنید.

– به هیچ عنوان، به طور ناگهانی مصرف هیچ یک از این داروها را متوقف نکنید، چون ممکن است عوارض جانبی خطرناکی به دنبال داشته باشد.

 

ضربان قلب

داروهایی را ممکن است توسط پزشک تجویز شود

– بازدارنده های ACE: این داروها به باز کردن و گشاد شدن رگ های خونی کمک می کند. فشارخون تان را پایین آورده و جریان خون را به کلیه ها و سراسر بدن تنظیم می کند.

– داروهای ضد اضطراب: اگر بالا رفتن ضربان قلب تان به خاطر اضطراب باشد، پزشک ممکن است داروهای ضد اضطراب برای شما تجویز کند. این داروها به آرام کردن شما کمک می کند. این داروها را حتما باید در صورت احساس اضطراب مصرف کنید. اگر این داروها علائم شما را تخفیف نداد، حتما موضوع را با پزشک تان در میان بگذارید.

– داروهای Beta- blocker: این داروها برای کاهش ضربان قلب و تقویت گردش خون در سراسر بدن مورد استفاده قرار می گیرند. در صورت نامنظم بودن ضربان قلب یا بالا رفتن فشارخون این دارو برای شما تجویز می شود.

– بلاکرهای شبکه ای کلسیم: این داروها برای درمان دردهای سینه، فشار خون بالا یا نامنظم بودن ضربان قلب تجویز می شود. این داروها ضربان قلب را کند می کنند.

– دیگوکسین (Digoxin): این دارو که دیجیتالیس نیز نامیده می شود، با کند کردن ضربان قلب و کارآمدتر کردن ضربان های قلب، کار می کند. این دارو گردش خود را در سراسر بدن بهبود می بخشد.

– داروهای ادرارآور یا دیورتیک: این داروها با وادار کردن شما به ادرار کردن و دفع آب اضافی بدن، از نارسایی قلبی جلوگیری می کند.

در شرایط زیر نزد پزشک بروید

– تب بالا، سرد شدن بدن، گلودرد (نشانه های احتمالی عفونت)

– تنگی نفس، درد و ناراحتی در قفسه ی سینه، ورم کردن لب ها یا گلو

– تند شدن ضربان های قلب

– هر گونه جوش جدید روی صورت، به ویژه اگر به تازگی داروهای تان را عوض کرده باشید.

– ورم غیر طبیعی پاها

– اضافه کردن وزن بیشتر از دو کیلو در یک هفته

نشانه های بالا رفتن ضربان قلب

ضربان شدید قلب می تواند مادرزادی باشد و یا اینکه در نتیجه یک بیماری قلبی قدیمی در طول سالهای متمادی بوجود آمده باشد. برای مثال، ممکن است یک نوزاد با یک مشکل قلبی مثل دریچه قلب معیوب متولد شود . این عارضه قلبی روی عملکرد قلب برای پاسخ به سیگنالهای الکتریکی تاثیر منفی می گذارد. اما ممکن است یک نفر با قلب سالم متولد شده باشد و در طول زندگی در اثر حمله قلبی و یا بیماریهای قلبی دیگر دچار آسیب قلبی شود. علاوه براین، وجود مشکل درعملکرد بطن ها که در اثر برخی بیماریهای قلبی یا تروما رخ می دهد نیز ممکن است باعث افزایش ضربان قلب شود که در این صورت خیلی خطرناک است و باید فورا” به پزشک مراجعه شود.
برخی بیماریهای دیگر مثل فشار خون بالا ، پرکاری تیروئید و عدم تعادل الکترولیتی نیز ممکن است منجر به افزایش تپش قلب انسان شوند. مصرف برخی داروهای خاص نیز ممکن است باعث بالا رفتن ضربان قلب شود که در اینصورت حتما” باید به پزشک تجویز کننده اطلاع داده شود.

سبک زندگی

برخی عادتهای نادرست در زندگی مثل مصرف بیش از حد کافئین ، مصرف الکل ، سیگار و مصرف برخی داروها می تواند منجر به افزایش ضربان قلب شوند. برخی حالتهای روحی مثل ناراحتی و افسردگی ، خشم و عصبانیت و حتی هیجان ممکن است باعث افزایش ضربان قلب شوند.

 

  • بدون دیدگاه
  • 2017-08-13
https://www.rahafun.com/?p=69105
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا