بهترین روش ها برای کنترل اضطراب

بهترین روش ها برای کنترل اضطراب
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

بهترین روش ها برای کنترل اضطراب

اضطراب

 

بهترین روش های موثر در کنترل اضطراب افراد
استرس و اضطراب در اثر قرار گرفتن در معرض عوامل محیطی بوجود می‌آیند و اگر مورد درمان قرار نگیرند برای سلامت زیان آور خواهند بود. با انتظارات شغلی غیرمنطقی، زندگی‌های اجتماعی پراز تعهد و مسئولیت، و موضوعات مربوط به سلامتی که فراتر از دانش ماست، چطور ادامه دهیم که عقب نمانیم؟ تعجبی ندارد که دنیای امروز ما، عصر اضطراب نامیده میشود. اما آیا میدانید که میزان استرس شما، اکثر به دی‌ان‌ای‌تان مربوط می شود تا رئیس پرتوقع‌تان؟!

بنا به گزارش انجمن اضطراب و افسردگی ایالات امریکا، ناهنجاری‌های اضطرابی مربوط به وراثت می شوند. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۴ در Molecular Psychology منتشرشد، نشان میدهد ارتباطی میان ناهنجاری‌های اضطرابی مثل OCD و ژن‌هایی که از والدین‌مان به ارث میبریم وجود دارد، که اکثر شبیه نوع وراثت در رنگ چشم و مو می‌باشد. بنابراین والدین مضطرب ، یعنی تربیت با اضطراب و بزرگسالی با اضطراب.

گرچه، ترس اضطرابی ما از خیلی جهات چیز خوبی هست. این احساس تنش مزمن، چیزی هست که وقتی میخواهیم برای انجام کاری مهم آماده شویم، هشیار و دقیق نگه‌مان می‌دارد و به ما انگیزه میدهد تا در رقابت‌ها جلو بزنیم و از خط پایان دوِ ده کیلومتر رد شویم. اما ناهنجاری اضطرابی، استرس سالم ما را تا حدودی نابود می کند و به یک مشکل جدی تبدیل می شود.

اگر اضطراب در ژن شماست، ممکن هست با تمام عوارض ناخوشایند آن مثل سردرد، اختلالات خواب، یا نابودی میل جنسی مواجه شوید. اما حتی اگر والدین مضطرب و افسرده هم دارید، محکوم نیستید که همه ی وقت استرس داشته باشید. برای شما شش ترفند داریم تا بتوانید به آرامش برسید.

با ترس‌های‌تان روبرو شوید.
برخی از درمانگرها دریافته‌اند که یکی از سلاح‌های کلیدی در نبرد با استرس، توانایی مواجهه با ترس‌های‌مان هست. اضطراب تا حدود زیادی ناجوری بین تهدید دریافت‌شده و توانایی دریافت شده شما برای غلبه بر ان هست. بنابراین اگر یادبگیرید که زودتر و مکررا با ترس‌های‌تان روبرو شوید، می توانید بر انها غلبه کنید. از ارتفاع می‌ترسید؟ در یک کلاس ضخره‌نوردی یا باشگاه بولدرینگ ثبت نام کنید و خودتان را به مبارزه و چالش عادت دهید.

مکث کنید و اضطراب را نظارت کنید.
وقتی اضطراب‌تان شروع می شود، دم بزنید و نفس عمیق بکشید. میتوانید هر روز صبح از نور آفتاب بهره ببرید یا وقتی استرس‌تان شروع شد، مکث کنید و پنج دقیقه مدیتیشن داشته باشید، توقف کردن، نفس عمیق کشیدن و پاکسازی ذهن می تواند تاثیر شگرفی داشته باشد.

برای بازرسی اضطراب بخوابید.
تحقیقی از جانب دانشگاه برکلی کالیفرنیا دریافته هست، کم‌خوابی، اضطراب اساس‌دارتان را تشدید می کند. وقتی مغز با کمبود خواب مواجه شود، نواحی گوناگون را فریب می دهد که احساس را طی فرایندی به این تفکر تبدیل کند که شما موضوعی دارید که باید بابتش نگران باشید. و کسانی که زود نگران می شوند هم نسبت به این عارضه آسیب‌پذیرترند، پس هرشب یک خواب مفید ۷ تا ۹ ساعته داشته باشید.

خواسته ناگهانی درون‌تان را نظارت و مهار کنید.
خبر کوتاه این‌که: شما نمی توانید همه ی‌چیز را بازرسی کنید. وقتی ما سعی میکنیم شرایط یا نتایجی راکه واقعا نفوذی روی‌شان نداریم نظارت کنیم، اضطراب شروع میشود. بنابراین این پند را بپذیرید و این موضوع را ول کنید! روی نتایجی تمرکز کنید که تحت نظارت شما میباشند تا ترس فزاینده‌تان کاهش پیدا کند.

حواس‌تان به نوشیدنی‌های‌تان باشد.
اگر هم‌اکنون با طوفانی از اضطراب روبرو هستید، آخرین کاری که دوست دارید انجام دهید نوشیدن یک فنجان قهوه هست. اثبات شده کافئین چندان موجب افزایش اضطراب و افسردگی در فرد پراسترس می شود. اگر برای آرام ماندن می‌جنگید، اکثر از یک فنجان قهوه در روز ننوشید.

از خود بپرسید: ” چه می شود اگر…؟”.
واقعا از چه چیزی تا این حد می‌ترسید؟ یکی از مشهور‌ترین تکنیک‌هایی که درمانگرها برای مهار احساسات منفی از آن بهره گیری میکنند این هست که بیمار را وادار به پرسش از خود می‌نمایند.” بیشترین ترس من واقعا از کجا می‌آید؟”، ” چقدر احتمال دارد که رخ بدهد؟”، ” اگر رخ داد چگونه با آن مواجه خواهم شد؟”. خودتان را به بدترین سناریو ممکن بکشانید، با این‌کار میتوانید واقعیت را تا حدود بسیار زیادی قابل نظارت کنید.

  • بدون دیدگاه
  • 2017-09-18
https://www.rahafun.com/?p=69691
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا