بهترین روش ها برای درمان خارش گوش 

بهترین روش ها برای درمان خارش گوش 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

بهترین روش ها برای درمان خارش گوش 

خارش گوش 

 

معرفی بهترین راه های درمانی برای خارش گوش
اگر گوش های شما خارش دارد می توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید تا این معضل آزار دهنده را به راحتی درمان نمایید. کافیست کارهای زیر را انجام دهید. هر کس که تاکنون خارش گوش را تجربه کرده باشد میداند این وضعیت با اینکه موقتی است، ولی میتواند چه‌ قدر عذاب‌ آور باشد خودم در این وضعیت بوده‌ام و می‌توانم آن را کاملا شرح دهم.

احساس خارش در مجرای گوش میتواند ناراحت‌ کننده، آزاردهنده و عذاب‌آور باشد و کاری میکند که لحظه‌ ای واقعا دلتان میخواهد سرتان را محکم به دیوار بکوبید. حتی بدتر این‌که گلو و گوشتان با هم شروع به خاریدن کند و از همه بدتر نیز هنگامی است که حتی داخل جمجمه‌تان نیز احساس خارش کنید. ولی در نهایت، برای خلاصی از شر خارش گوش درونی باید چه کنیم؟

برخی میگویند خارش گوش موهوماتی است که افراد از خودشان در می‌آورند و به شما میگویند، ولی در این مقاله قصد داریم به جنبه‌های پزشکی این چالش تمرکز کنیم. واقعا به فکر تن‌درستی شما هستیم،‌ بنابراین این مطلب را به صورت اختصاصی برای همین منظور تهیه کرده‌ایم. در این مطلب نه تنها از درمانهای طبیعی موجود برای برطرف کردن خارش گوش آگاه خواهید شد

بلکه همچنین از دیگر علائم این مسئله و علت های آن مطلع میشوید. شما را به مطالعه‌ی این مطالب مفید دعوت میکنید و امیدواریم بتوانید با استفاده از توصیه‌های زیر این مشکل را برطرف کنید.

علائم مرتبط با خارش گوش
اول از همه، اجازه دهید از مسائل اولیه شروع کنیم. چه علائمی با خارش گوش درونی و گوش بیرونی در ارتباط هستند؟ جدا از علائم آشکار (یعنی همان خارش)، اگر در بخش بیرونی گوش دچار مشکل هستید، احتمالا علائم و سایه‌هایی قرمز رنگ روی گوش‌تان ظاهر می‌شوند. در این حالت، دلیل خارش گوش‌تان به احتمال زیاد می‌تواند رویش جوش باشد.

به علاوه، ممکن است پوست‌تان دچار خشکی، التهاب، درد، پوسته‌پوسته شدن یا زبری شود. در بیش‌تر موارد، خارش گوش با درد همراه است و اگر دارای عفونتی در حال پیشرفت باشد، تحمل‌اش تقریبا غیرممکن میشود. در این شرایط، نباید لحظه‌ای درنگ کنید و باید فورا به پزشک مراجعه نمایید، زیرا این وضعیت میتواند بسیار وخیم‌تر شود.

این نواحی به شدت به تماس حساسیت پیدا می‌کنند، بنابراین هنگام دست زدن به آن‌ها باید مراقب باشید. برخی افراد به صورت همزمان و با علائمی مشابه، دچار خارش گوش و گلو می‌شوند. بسته به وضعیت‌تان، ممکن است این شرایط با علائم سرماخوردگی نیز همراه باشد (سرفه، گلودرد، عرق، تب و غیره).

خارش گوش دارای علائم اولیه‌ی محدود است. اگر مشکل‌تان مزمن باشد یا اگر پس از انجام درمان‌های خانگی توصیه‌شده در این مقاله، باز هم احساس کردید علائم برطرف نشده‌اند، به این معنی است که نباید بنشینید و دست روی دست بگذارید باید برای یافتن راه‌حل مناسب و قطعی به پزشک متخصص مراجعه کنید.

۵ درمان خانگی برای خارش گوشدلایل بروز خارش در گوش
در واقع، دلیل ثابتی برای خارش گوش وجود ندارد؛ و دلایل آن به شرایط و وضعیت‌تان بستگی دارد. برای مثال، اگر مرتبا شنا می‌کنید، ممکن است خارش گوش‌تان به دلیل عدم تولید جرم گوش به اندازه‌ی کافی باشد. به علاوه، ممکن است افرادی که دائما شنا می‌کنند به دلیل قرار گرفتن سرشان به مدت طولانی در زیر آب و مرطوب بودن

دائمی فضای داخل گوش‌شان دچار خارش گوش درونی شوند. اگر همیشه عادت دارید اجسام خارجی وارد گوش‌تان کنید، ممکن است به پوست آن نواحی آسیب بزنید و دچار علائم خارش یا سوزش گوش شوید.هم‌چنین خارش گوش ممکن است ناشی از حساسیت‌های خاص باشد، بنابراین باید محصولات مراقبت از مو یا هر موادی از این قبیل را که با گوش‌تان در تماس هستند، مورد بررسی قرار دهید؛ شاید به هر یک از این مواد حساسیت داشته باشید.

خارش نرمه‌ی گوش (چه در جلو و چه در پشت) نیز ممکن است ناشی از عفونتی خفیف باشد که به علت سوراخ‌کاری (پیرسینگ) یا توسط ترکیبات خاص فلزی موجود در گوشواره‌تان به وجود آمده باشد. برخی انواع داروها نیز می‌توانند باعث خارش در مجرای گوش شوند، از این رو باید به داروهایی نیز که برای درمان بیماری خاص‌تان مصرف می‌کنید، دقت نمایید.

انسان‌ها تنها موجوداتی نیستند که دچار خارش گوش می‌شوند؛ سگ‌ها و گربه‌ها نیز ممکن است قربانی این عذاب دردآور شوند. اگر می‌بینید سگ یا گربه‌تان دائما گوش‌های‌اش را تکان می‌دهد یا می‌خاراند، احتمالا دچار خارش گوش شده است. طبق پژوهش‌های‌مان، رایج‌ترین عامل خارش گوش در حیوانات خانگی واکنش‌های حساسیتی هستند،

ولی هم‌چنین ممکن است ناشی از وجود کنه، انگل، یا عفونت قارچی در گوش نیز باشد. خوشبختانه در این موارد می‌توانید به حیوان خانگی‌تان کمک کنید و آن را از این عذاب خلاص نمایید؛ در پایان این مقاله، به راه‌حلی نیز برای برطرف کردن این مشکل اشاره خواهیم کرد.

۱. روغن گرم
یکی از شناخته‌شده‌ترین درمان‌های خانگی برای رفع خارش گوش، چکاندن چند قطره روغن داغ است. خوشبختانه، انواع مختلف روغن وجود دارد که می‌توانید برای درمان خارش گوش از آن‌ها استفاده کنید. چند مورد مناسب از این روغن‌ها عبارت هستند از:

روغن زیتون
– روغن درخت چای
– روغن نارگیل
– روغن سیر (روغن نارگیل که سیر را در آن خوابانده باشند)

روغن مورد علاقه‌تان را از فهرست بالا انتخاب کنید، و به آن حرارت دهید. دقت کنید روغن مورد نظر آن‌قدر داغ نباشد که گوش‌تان را بسوزاند، و آن‌قدر نیز خنک نباشد که در رفع خارش گوش‌تان به اندازه‌ی کافی تاثیر نداشته باشد. بهترین روش برای گرم کردن روغن این است که آن‌ را در ظرفی بریزید و به مدت بیست دقیقه روی ظرفی بزرگ‌تر حاوی آب داغ قرار دهید؛ به هر حال، پیش از چکاندن روغن در گوش‌تان، حتما حرارت آن را بررسی کنید.

۲. آب
اگر دلیل خارش گوش‌تان، گرفتگی یا وجود حشره در آن باشد، می‌توانید با استفاده از آب، گوش‌تان را شستشو کنید و جرم یا حشره را از آن خارج نمایید. هم‌چنین در این شرایط می‌توانید برای اطمینان از ضدعفونی شدن گوش‌تان، به اختیار کمی الکل طبی نیز به آب اضافه کنید. مقداری الکل به آب اضافه کنید و با استفاده از سرنگ (البته محصولات مخصوص این کار نیز در داروخانه‌ها موجود هستند) محلول را با فشار وارد گوش‌تان کنید.

برای خارج کردن محلول از داخل گوش نیز می‌توانید به پهلو بخوابید و اجازه دهید آب و الکل به صورت طبیعی از آن خارج شوند، یا با استفاده از همان سرنگ محلول را به بیرون بمکید. توصیه می‌شود، در صورت امکان، برای ضدعفونی کامل گوش حتما از مقداری الکل طبی در آب استفاده کنید.

۳. پراکسید هیدروژن یا آب اکسیژنه
به ادعای بسیاری از افرادی که به خارش گوش مبتلا شده‌اند، پراکسید هیدروژن یا همان آب اکسیژنه توانسته است خارش گوش‌شان را برطرف کند. به گفته‌ی یکی از کاربران انجمن اینترنتی سلامت، “‌آب اکسیژنه بدون از بین بردن تمام جرم و لایه‌ی محافظت‌کننده‌ی داخل گوش، جرم‌های اضافی را در خود حل و گوش را تمیز می‌کند‌”.

نحوه‌ی استفاده از آب اکسیژنه درست مانند استفاده از روغن است؛ فقط کافی است چند قطره از آن را در گوش بریزید، و برای چند ثانیه (یعنی فقط تا وقتی که صداهای ناشی از ریختن آن در گوش متوقف شوند) اجازه دهید این محلول داخل گوش اثر کند و سپس آن را مانند ‌آن‌چه در مورد روغن گفته شد، از گوش خارج کنید.

استفاده از آب اکسیژنه برای درمان خارش گوش افرادی که در محیط‌های مرطوب کار می‌کنند راهی خارق‌العاده است؛ این قبیل افراد نظیر شناگران حرفه‌ای، غریق نجات‌ یا مربیان شنا و غیره می‌توانند بسته به شدت علائم مربوط به خارش گوش‌، هفته‌ای یا ماهی یک بار از آب اکسیژنه استفاده کنند.

۴. سرکه
استفاده از سرکه‌ی سفید (که حتما تقطیری باشد) نیز راه‌حلی قابل اطمینان برای خلاصی از خارش گوش است. اگر سرکه را نیز با الکل طبی مخلوط کنید، محلولی به دست می‌آید که نه تنها می‌تواند خارش گوش را تسکین دهد بلکه داخل‌اش را نیز به خوبی ضدعفونی می‌کند. به میزان مساوی سرکه‌ی سفید

تقطیری را با الکل طبی مخلوط کنید و با استفاده از سرنگ یا قطره‌چکان این ترکیب را در گوش‌تان بریزید. به جای سرکه‌ی سفید تقطیری می‌توانید از سرکه‌ی سیب نیز استفاده کنید؛ سرکه‌ی سیب رقیق‌شده دارای خاصیت ضدعفونی‌کنندگی است و سلامت گوش درونی و بیرونی‌تان را بهبود می‌بخشد. برخی معتقدند استفاده از سرکه یکی از بهترین‌ راه‌های جلوگیری از انواع عفونت‌های قارچی است که باعث خارش گوش می‌شوند.

۵. آلوئه‌ورا
تعجبی ندارد استفاده از آلوئه‌ورا، با خواص فراوان‌اش، بتواند راهی مطمئن برای درمان مشکل خارش گوش باشد. به گزارش سایت (www.aloeplant.info) چند قطره از ماده‌ی لزج داخل برگ آلوئه‌ ورا میتواند به حفظ تعادل pHH، آرام کردن و تسکین التهاب یا تورم بافت‌ های گوش درونی کمک کند.‌علت دیگر توصیه‌ ما به استفاده از این راه، بی‌خطر بودن آن برای کودکان است علائم خارش گوش بیش از همه در کودکان مشاهده میشود.

ماده‌ لزج و ژله‌ای داخل برگ آلوئه‌ورا را خارج کنید و آن را با استفاده از قطره‌چکان یا سرنگ داخل گوش بریزید تقریبا سه تا پنج قطره کافی است. اگر به جز خارش، علائمی دیگر را نیز در گوشتان مشاهده میکنید، بهتر است پیش از استفاده از آلوئه‌ورا با پزشک متخصص مشورت کنید.

درمان خانگی برای رفع خارش گوش سگ‌ها و گربه‌ها
به گزارش پارس ناز همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، خارش گوش درست مانند انسان برای سگ‌ ها و گربه‌ ها هم اتفاق می‌افتد. اگر حیوان خانگی شما نیز به این درد دچار شد، باید مرتبا گوش‌ های‌ اش را به خوبی و با دقت تمیز کنید برای درمان و جلوگیری از شرایط بدتر. هم‌چنین باید از عدم وجود کَک در بدن سگ یا گربه‌تان اطمینان حاصل کنید

زیرا این مسئله یکی از دلایل عمده‌ی خارش گوش در حیوانات است. اگر مشاهده می‌کنید سگ یا گربه‌ تان بیش از اندازه گوش‌ های‌ اش را می‌خاراند، باید فورا آن را نزد دامپزشک ببرید. ممکن است حیوان خانگی‌ تان دچار عفونت یا بیماری شده باشد که در صورت عدم دریافت مراقبت‌ های پزشکی حرفه‌ ای وضعیت‌اش وخیم‌تر شود.

  • بدون دیدگاه
  • 2017-09-24
https://www.rahafun.com/?p=69738
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا