بهترین راهکار درمان عفونت دستگاه ادراری 

بهترین راهکار درمان عفونت دستگاه ادراری 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

بهترین راهکار درمان عفونت دستگاه ادراری 

 

بهترین راه برای درمان عفونت دستگاه ادراری
اولین راه برای درمان و بهبود عفونت دستگاه ادراری نوشیدن آب است،باید آب نوشید تا باکتری ها و عفونت بیشتر از این بدن را درگیر نکنند. اگر به عفونت دستگاه ادراری مبتلا شده اید باید به میزان فراوان آب بنوشید. آب به خروج باکتری هایی که عامل عفونت هستند، کمک می کند.

عفونت دستگاه ادراری (UTI) می تواند دردناک باشد و مثانه و لوله های متصل را تحت تاثیر قرار دهد. در شرایطی که این عفونت ها به طور معمول جدی نیستند، اما در صورتی که به درستی درمان نشوند می توانند به عفونت کلیه منجر شوند که مشکلی جدی محسوب می شود.

به گزارش “اکتیو بیت”، در شرایطی که برخی داروهای مسکن می توانند به کاهش نشانه های عفونت دستگاه ادراری کمک کنند و آنتی بیوتیک ها به از بین بردن عفونت کمک می کنند، کارهای دیگری را نیز می توانید برای کمک به روند بهبودی مد نظر قرار دهید که نیازی به تجویز پزشک نیز ندارند. در ادامه با برخی از آنها بیشتر آشنا می شویم.

نوشیدن آب
اگر به عفونت دستگاه ادراری مبتلا شده اید باید به میزان فراوان آب بنوشید. آب به خروج باکتری هایی که عامل عفونت هستند، کمک می کند. میزان آبی که باید بنوشید به توده بدنی شما بستگی دارد.با این وجود، نوشیدن آب به اندازه نیمی از وزن خود به اونس تا سقف ۸۰ اونس (۲٫۳۶ لیتر) در روز را باید مد نظر قرار دهید.

به عنوان مثال، اگر ۱۴۰ پوند (۶۳٫۵ کیلوگرم) وزن دارید، ۷۰ اونس (۲ لیتر) آب در روز بنوشید که حدود ۹ لیوان ۸ اونسی (۲۳۶ میلی لیتر) آب می شود).

استفاده از گرما
شما می توانید یک پد حرارتی را روی ناحیه تناسلی خود قرار دهید تا از میزان درد بکاهید. البته باید توجه داشته باشید نباید پد حرارتی را روی این قسمت قرار داده و سپس به خواب بروید.همچنین، حمام گرم توصیه می شود که می تواند آرامش بخش باشد، اما باید از قرار گرفتن در وان حاوی کف پرهیز کنید زیرا ممکن است آلرژی به صابون وجود داشته باشد. تنها استفاده از صابون های ضد حساسیت و غیر معطر برای شستشوی بدن توصیه می شود.

نوشیدن آب کرنبری
شواهدی بسیاری برای پشتیبانی از تاثیر مصرف آب کرنبری بر عفونت دستگاه ادراری وجود ندارند، اما می توانید به همراه آب از آن استفاده کنید. در شرایطی که این اقدام ضرری برای بدن ندارد می تواند به پیشگیری از آغاز عفونتی دیگری کمک کند.

دفع ادرار بیشتر
عفونت دستگاه ادراری احتمالا این احساس را در شما ایجاد می کند که بیش از هر زمان دیگری به دفع ادرار نیاز دارید، و باید توجه داشته باشید که این میل به دفع ادرار بیشتر را نادیده نگیرید. هر زمان که دفع ادرار را انجام می دهید، هر اندازه هم که میزان آن کم باشد، در حقیقت از شر باکتری های عامل عفونت رها می شوید.

شاید دفع ادرار در فواصل زمانی کوتاه ناخوشایند باشد، اما هیچ گاه ادرار خود را نگه ندارید. با نگه داشتن ادرار هیچ لطفی در حق خود نمی کنید و حتی با تداوم این کار در بلند مدت ممکن است به بی اختیاری مبتلا شوید.

پرهیز از الکل و کافئین
الکل و کافئین دو محرکی هستند که می توانند نشانه های عفونت دستگاه ادراری را بدتر سازند. جدا از افزایش وخامت مشکل، این دو ماده می توانند موجب کم آبی بدن نیز بشوند و بر همین اساس، شرایط خروج باکتری ها برای بدن دشوارتر می شود.

مصرف سیر
سیر به واسطه ویژگی های ضد عفونی کننده خود شناخته شده است، اما باید ترکیبات سیر را به مثانه برسانید. سیر خرد شده یک ترکیب گوگردی به نام آلیسین شکل می دهد که فعالیتی ضد میکروب را آغاز می کند.شما می توانید سه تا پنج حبه سیر را خرد کرده و با کره یا سرکه ترکیب کنید. همچنین، می توانید با قورت دادن پنج تا شش حبه سیر همانند قرص از شکل گیری بوی بد دهان نیز اجتناب کنید.

مصرف ماست
مطالعه ای که توسط پژوهشگران دانشگاه مریلند انجام شد، نشان داد که پروبیوتیک ها متحدی قوی در مبارزه با عفونت های دستگاه ادراری محسوب می شوند. پروبیوتیک ها میکروارگانیسم هایی مفید هستند که در ماست یافت می شوند و ممکن است دستگاه های تناسلی و ادراری را از عفونت ها مصون نگه دارند.

همچنین، می توانید با مصرف مکمل های پروبیوتیک از فواید آنها بهره‌مند شوید. با این وجود، پژوهشگران دانشگاه مریلند به این نکته اشاره داشته اند که تمامی مطالعات تاثیر پروبیوتیک ها در جلوگیری از عفونت های دستگاه ادراری را نشان نداده اند و پژوهش های بیشتری باید در این زمینه صورت بگیرد.

 

  • بدون دیدگاه
  • 2017-09-24
https://www.rahafun.com/?p=69741
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا