برای دور ماندن از سکته قلبی و مغزی چه کنیم؟

برای دور ماندن از سکته قلبی و مغزی چه کنیم؟
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

برای دور ماندن از سکته قلبی و مغزی چه کنیم؟

سکته قلبی و مغزی

 

در این پست گروه رها فان شما را راهنمایی می کند برای دور ماندن از سکته قلبی و مغزی و اینکه کدام خورکی ها و بیماری ها احتما سکته قلبی و مغزی را افزایش می دهد برای سلامت ماندن خود و خانواده عزیزتان با ما همراه شوید تا با مطالب بیشتری اشنا شویم.

 

بررسی ها نشان می دهد مبتلایان به فشار و چربی خون بالا، مرض قند، سیگاری ها و افراد کم تحرک زودتر از دیگران در معرض ابتلا به سکته های مغزی و قلبی قراردارند.

دکتر محمود هاشمیان در آستانه برگزاری همایش روز ملی آترو اسکلروز دراین باره گفت: “آتروترومبوزیس اسکلروزیس” به نوعی بیماری گفته می شود که عروق و رگهای بدن فرد بر اثر عوامل مختلف دچار تصلب شرائین شده و منجر به لخته شدن خون و سکته مغزی یا قلبی می شود.

او گفت: به همین دلیل محور اصلی همایش آترو اسکلروز که باحضور دهها تن از متخصصین قلب و عروق ومغزواعصاب برگزارمی شود، بحث در مورد داروهای ضد انعقادی مورد استفاده برای بیماران سکته مغزی و قلبی است.

در خصوص آخرین اطلاعات روز؛ مدت زمان مناسب مصرف این نوع داروها؛ بهترین زمان و میزان تجویزنیز بحث خواهد شد.

متخصص بیماری های قلب و عروق ادامه داد: همچنین در این همایش به بررسی وضعیت داروهای ضد دیابت، ضد چربی، ضد فشار خون و داروهای مربوط به ترک سیگار و… نیز پرداخته می شود.

 

سکته قلبی و مغزی

 

او در بخش دیگر سخنانش با یادآوری مشکلات مربوط به عوارض ورود داروهای تقلبی و بی کیفیت قلبی و عروقی در چند سال گذشته گفت:

یکی از مشکلات جدی کشور در سالهای نه چندان دور مربوط به ورود داروهای قلبی و عروقی تقلبی و چینی بود که خوشبختانه همزمان باروی کارآمدن دولت جدید این معضل تاحد زیادی برطرف شد و امیدواریم این روند پایا باشد.

هاشمیان گفت: زمانی که برخی از داروها گران شد، عده ای سوداگر و بی وجدان به تولید داروی قلابی پلاویکس ( داروی ضد پلاکتی که خطر بروز سکته مغزی یا حمله قلبی را کاهش می دهد) که از نشاسته تهیه شده بود، پرداختند و با جان مردم بازی کردند.

او به مردم توصیه کرد: مردم برای اطلاع از خرید داروی اصل می بایست به داروخانه های معتبر و شناخته شده مراجعه کنند و به هیچ عنوان این داروی حیاتی را ازدستفروش ها ودلال ها و…خریداری نکنند.

بر روی جعبه داروهای اصلی کدی به نام کد اصالت دارو و شماره تلفنی موجود است که با فرستادن کد به صورت پیامک یا پیام صوتی به شماره مندرج بیماران میتوانند از اصل بودن دارو مطمئن شوند.

گفتنی است همایش روزملی آترواسکلروز صبح روز جمعه ۱۴ آذر بامشارکت بخش قلبی ،عروقی شرکت سانوفی در هتل پارسیان آزادی تهران و با حضور روئسای انجمن های آترواسکلروز؛ سکته های مغزی و قلب ایران ودهها تن ازمتخصصین مربوطه از سراسر ایران برگزارمی شود.

  • بدون دیدگاه
  • 2017-08-22
https://www.rahafun.com/?p=69379
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا