بدترین اخلاق آقایان و خانم ها چیست

بدترین اخلاق آقایان و خانم ها چیست
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

بدترین اخلاق آقایان و خانم ها چیست

بدترین اخلاق آقایان و خانم ها چیست

در این مقاله قصد داریم بدترین عادات زشت آقایان و خانم ها را از نگاه پژوهش گران بررسی نمایید :

بدترین عادات آقایان                                         

عدم مراجعه به پزشک                                             

پژوهش‌ها نشان می‌دهند که آقایان ۲۰ درصد کمتر از خانم‌ها به پزشک مراجعه می‌کنند. با اینکه آقایان در مقایسه با خانم‌ها عمر کوتاه‌‌تری دارند، اما ظاهراً مراجعه به پزشک، از نظر آنها تجربه ناخوشایندی است. تشخیص برخی از بیماری‌ها و مشکلات در مراحل اولیه احتمال درمان را بالا می‌برد؛ پس از این بی‌توجهی دست بردارید و بیشتر به سلامت خود اهمیت دهید.                              

بی‌اهمیتی به چکاپ‌های سالانه                                                  

آقایان درست به همان اندازه که در مورد مراجعه به پزشک بی‌توجه و تنبل هستند، اغلب در مورد چکاپ‌های سالانه نیز بی‌اهمیت‌اند؛ در حالی که این کار بسیار ضروری است و هر سال به طور مرتب باید انجام شود تا هر چه زودتر از بروز بیماری‌ها و پیشرفت آنها جلوگیری شود؛ به‌خصوص در آقایان جوان و میانسال.           

عدم بروز احساسات و طلب کمک                                    

برخلاف خانم‌ها آقایان عادت ندارند از احساسات خود حرف بزنند، حالات درونی خود را بیان کنند و از دیگران کمک بخواهند؛ به همین علت اگر دچار افسردگی و بیماری‌های روحی شوند، کمتر تشخیص داده می‌شود و آثار خودکشی در میان آنها ۷۷ درصد بیشتر از خانم‌هاست. این بیماری‌ها در خانم‌ها دو برابر بیشتر تشخیص داده می‌شود. مردان افسرده دو برابر بیشتر از زنان افسرده به سراغ مصرف الکل و سایر داروها می‌روند؛ از این‌رو روانشناسان و پزشکان به مردها توصیه می‌کنند مشکلات درونی خود را بیان کنند و از دیگران کمک بگیرند تا در اثر کنترل خشم درونی، خطر حملات قلبی در آنها کاهش یابد           

استرس در محیط کار                                                  

با آنکه آقایان و خانم‌ها در بسیاری از موقعیت‌های کاری وضعیت مشابهی دارند، اما پژوهش‌ها نشان می‌دهند که مردها چهار برابر زن‌ ها در اثر کار و استرس‌های ناشی از آن دچار بیماری می‌شوند. استرس و فشار در محل کار عامل افسردگی، بیماری‌های قلبی و سکته است؛ بنابراین باید هر چه زودتر راه مناسب بیابند تا این استرس‌ها را کاهش دهند و یا اینکه آنها را مدیریت کنند؛ مثلاً با مدیر خود حرف بزنند، شغل خود را تغییر دهند و یا از یک مشاور متخصص کمک بگیرند.                                                                                        

عدم استفاده از کرم ضدآفتاب                                                       

پژوهش‌ها نشان می‌دهند که تعداد کمی از مردم به طور مداوم در برابر نورخورشید از کرم‌های ضدآفتاب استفاده می‌کنند و این آمار در میان آقایان به حداقل می‌رسد. در فرانسه، آلمان، کانادا و اسپانیا، فقط ۵۲ درصد خانم‌ها از کرم‌های ضدآفتاب استفاده می‌کنند و این رقم در آقایان به ۳۷ درصد می‌رسد. این در حالی است که آقایان اغلب بیشتر از خانم‌ها اوقات خود را در خارج از خانه می‌گذرانند؛ بنابراین لزوم بیشتری دارد که از پوشش‌های مناسب و کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنند.                                                 

عدم رعایت نکات بهداشتی                                                       

آیا شما عادت دارید بعد از هر بار دستشویی حتماً دست‌های خود را با آب و صابون و یا سایر مواد پاک‌کننده بشویید؟ با توجه به بررسی‌های به عمل آمده، از هر سه مرد دو نفر این کار را انجام می‌دهند. حدود ۳۰ درصد آقایان از آب و صابون برای شستشوی دست‌های خود استفاده می‌کنند، ۳۰درصد با عجله فقط کمی آب به دست‌های‌شان می‌زنند و ۳۰ درصد مابقی بعد از دستشویی کردن اصلاً دست‌هایشان را نمی‌شویند! عدم شستشوی صحیح دست‌ها بعد از دستشویی کردن باعث انتشار و رشد میکروب‌ها و عفونت‌ها می‌شود؛ بنابراین برای حفظ سلامتی حتماً این عادت را در خود تقویت کنید.                                                  

عدم توجه به مسواک زدن دندان‌ها                                               

حدود ۶۶ درصد از آقایان هر روز دو بار دندان‌های خود را مسواک می‌زنند؛ در حالی که این رقم در میان خانم‌ها به ۸۶ درصد می‌رسد. در ضمن خانم‌ها بیشتر از آقایان به دندانپزشکی مراجعه می‌کنند تا مشکلات مربوط به دهان و دندان خود را برطرف کنند (حدود دو برابر بیشتر از آقایان) پژوهش‌ها نشان می‌دهند که خطر بیماری‌های قلبی، نارسایی‌های جنسی و زوال عقل در اثر بیماری‌های دهان و دندان بیشتر می‌شود.                                                      

دوش آب گرم                                                    

مردها بیشتر از خانم‌ها عادت به دوش گرفتن با آب گرم دارند. تحقیقات نشان می‌دهد که دوش گرفتن با آب گرم باعث کاهش باروری آقایان می‌شود، زیرا اسپرم‌ها در محیط‌های سرد بهتر رشد می‌کنند. در ضمن آقایان باید از انجام فعالیت‌هایی که باعث ایجاد گرمای زیاد در ناحیه تناسلی می‌شود نیز خودداری کنند؛ مثل استفاده از جکوزی و استفاده طولانی مدت از لپ تاپ. 

 

 

بدترین عادات خانم‌ها                                                       

استفاده از کفش‌های پاشنه بلند                                               

این روزها استفاده از کفش‌های پاشنه بلند در میان خانم‌ها بسیار شایع‌تر از گذشته است. این کفش‌ها روی حالت اندام اثر گذاشته، به مفاصل فشار می‌آورد و باعث بیماری‌هایی مثل آرتروز، چکشی شدن انگشتان پا، کمردرد و آسیب‌های تاندونی می‌شوند.                                                      

استفاده از کیف‌های دستی بسیار سنگین                                               

بیشتر خانم‌ها عادت دارند هر روز بار سنگینی را روی شانه‌های خود حمل کنند و به این ترتیب سلامت خود را به خطر می‌اندازند. شاید اثرات این کار را امروز نبینند، اما به زودی دچار کمردرد شدید، گردن درد و حالت نامناسب اندام می‌شوند.                                                   

غذا خوردن از روی احساسات                                                  

مردها معمولاً نسبت به غذا خوردن همیشه احساس مثبتی دارند؛ ولی خانم‌ها وقتی که ناراحت و غمگین هستند، به سراغ غذا خوردن می‌روند. آنها بیشتر از آقایان هوس خوردن غذاهای پر کالری و شیرین می‌کنند. اما بهتر است وقتی که دچار ناراحتی‌های روحی می‌شوید، به سراغ انجام کاری بروید که به شما لذت می‌دهد و باعث افزایش اندروفین در بدن‌تان می‌شود تا سلامت‌‌تان به خطر نیفتد.                                                        

استفاده از سوتین‌‌های نامناسب                                    

۷۰ درصد از خانم‌ها سوتین‌هایی استفاده می‌کنند که مناسب سایزشان نیست. به همین دلیل، هم لباس‌شان زیبا به نظر نمی‌رسد و هم دچار مشکلاتی مثل گردن درد، کمردرد، بیماری‌های تنفسی، حالت نامناسب اندام، مشکلات پوستی (مثل خارش پوست)، عدم گردش مناسب خون در بدن و سندرم روده تحریک‌پذیر می‌شوند.                                

نگرانی، اندوه و پریشانی                                          

استرس هم سلامت جسم و هم سلامت روح را به خطر می‌اندازد و خانم‌ها دو برابر آقایان دچار استرس و اختلالات مربوط به آن می‌شوند. عوامل بیولوژیکی نیز در این مسأله دخالت دارند. خانم‌ها به طور ذاتی بیشتر نگران آینده هستند، بیشتر در اندوه غرق می‌شوند و به این ترتیب به مشکلات خود نیز می‌افزایند. شکست‌های عشقی و ناکامی در روابط در خانم‌ها اندوه بیشتری به جا می‌گذارد و بیشتر از آقایان تأسف می‌خورند.                                          

خوابیدن با صورت آرایش‌شده                                       

گاهی اوقات پیش می‌آید که دیروقت از مهمانی و جشن به خانه برمی‌گردید و آنقدر خسته هستید که دیگر آرایش خود را پاک نمی‌کنید؛ اما وقتی این کار زیاد تکرار شود، کم‌کم منافذ پوست‌تان بسته می‌شود، پوست چین و چروک می‌افتد و لکه‌های زیادی روی آن به وجود می‌آید. خوابیدن با آرایش چشم و ریمل سلامت چشم‌ها را به خطر می‌اندازد و باعث خارش و سوزش و حتی عفونت آنها می‌شود.                                                         

توجه بیش از حد به ظاهر                                                                     

در حالی که هر دو جنس به ظاهر خود اهمیت می‌دهند، اما خانم‌ها بسیار بیشتر از آقایان درصدد داشتن ظاهری کامل و بی‌عیب هستند. براساس پژوهش‌ها، ۱۶ درصد از خانم‌های لاغر و یا دست‌کم با اندام متوسط، خود را سنگین و چاق می‌دانند. ۹۰ درصد از خانم‌ها دوست دارند ظاهر خود را تغییر دهند و به ظاهر بهتری دست یابند. این عدم اطمینان از ظاهر روی سلامت روحی روانی آنها نیز اثر می‌‌گذارد و حتی گاهی اوقات به سلامت جسمی‌شان لطمه می‌زند؛ مثلاً با رژیم‌های سخت و طاقت‌فرسا، دچار برخی اختلالات و در اثر برخی عمل‌های زیبایی دچار عوارض جبران‌ناپذیری می‌شوند.                                               

خواب ناکافی                                             

کم‌خوابی نه تنها روی ظاهر اثر می‌گذارد، بلکه حالات روحی را نیز تغییر می‌دهد. علاوه بر آن، باعث افزایش آمار تصادفات، مصرف کالری‌ها و خطر بیماری‌های قلبی می‌شود. آمارها نشان می‌دهند که کم‌خوابی روی خانم‌ها بیشتر از آقایان تأثیر می‌گذارد. در ضمن خانم‌ها برای مراقبت از اطرافیان خود خیلی راحت‌تر از آقایان از خواب خود می‌زنند. کم‌خوابی در خانم‌‌ها افزایش فشار خون را نیز به دنبال دارد.                                      

همیشه آخرین نفر!                                                          

خانم‌ها نه تنها به راحتی از خواب و استراحت خود می‌زنند تا خود را وقف دیگری کنند، بلکه بیشتر از دیگران حاضرند از خواسته‌ها و تمایلات خود به خاطر دیگران بگذرند. آنها به درخواست‌ها به سختی پاسخ منفی می‌دهند. همچنین کمتر پیش می‌آید زمانی را به خود اختصاص داده کاری را انجام دهند که از آن لذت می‌برند.

  • ۲ دیدگاه
  • 2014-04-05
https://www.rahafun.com/?p=34096
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها
  1. رز گفت:

    :idk: :struggle: :sidefrown: :sarcasm: :smug:

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا