ارضای غریزه جنسی از راه غیر ازدواج چگونه است؟

ارضای غریزه جنسی از راه غیر ازدواج چگونه است؟
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

ارضای غریزه جنسی از راه غیر ازدواج چگونه است؟

ارضای غریزه جنسی از راه غیر ازدواج چگونه است؟

کسی که امکان ازدواج دایم یا موقت برایش نباشد، برای ارضای مسئله ی جنسی خود باید چه کار کند؟
پاسخ تفصیلی

از نظر اسلام، ازدواج و تشکیل خانواده، اهمیت خاصى دارد؛ زیرا از سویى، ازدواج را وسیله‏اى براى پاک دامنى و مهار غریزه جنسى و آرامش و حرکت به سوى کمال دینى مى‏داند، و از سوى دیگر، رهبانیت (ترک دنیا و لذت‏هاى آن را) مذمت نموده، و آن را مانع کمال و سعادت مى‏داند. از نظر اسلام ازدواج امری پسندیده و انجام آن مستحب است، اما در صورتی که انسان بداند که اگر ازدواج نکند به گناه می افتد ازدواج بر او واجب می شود…

 

طبق نظر شرع مقدس اسلام،امروز ارضای قوه ی شهوانی و مسئله ی جنسی تنها از راه مشروع آن؛ یعنی ازدواج دایم یا موقت جایز است. البته در صدر اسلام علاوه بر راه ازدواج، راه مشروع ملک یمین (مالک کنیزان و اسیران جنگی شدن) برای ارتباط زنا شویی وجود داشته است که امروزه موضوع آن منتفی است.

 

قرآن کریم در باره ی ازدواج می فرماید: «وَ أَنْکِحُوا الْأَیامى‏ مِنْکُمْ وَ الصَّالِحینَ مِنْ عِبادِکُمْ وَ إِمائِکُمْ إِنْ یَکُونُوا فُقَراءَ یُغْنِهِمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَلیم‏» .

 

مردان و زنان بى‏همسر خود را همسر دهید، همچنین غلامان و کنیزان صالح و درستکارتان را اگر فقیر و تنگدست باشند، خداوند از فضل خود آنان را بى‏نیاز مى‏سازد خداوند گشایش‏دهنده و آگاه است!

 

«وَ مِنْ آیاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْواجاً لِتَسْکُنُوا إِلَیْها وَ جَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّهً وَ رَحْمَهً إِنَّ فی‏ ذلِکَ لَآیاتٍ لِقَوْمٍ یَتَفَکَّرُون‏» .

 

و از نشانه های قدرت اوست که برایتان از جنس خودتان همسرانی آفرید، تا به ایشان آرامش یابید و میان شمادوستی و مهربانی نهاد. در این عبرت هایی است برای مردمی که تفکر می کنند.

 

پیامبر گرامى اسلامى (ص) فرمودند: “جوان‏ها، هر کدام توانایى دارید، همسر اختیار کنید؛ زیرا ازدواج چشم را از نامحرم بهتر مى‏پوشاند و پاک دامنى نیکوترى مى‏بخشد…”. 

 

بنابراین، اگر شخصی از این مسئله رنج می برد و تحت فشار مسئله ی جنسی است، باید سعی و تلاش کند، با توکل بر خداوند مهربان و با انتخاب همسر از خانواده ای که از نظر مالی در سطح پائین تری است و با اجتناب از تجملات و تشریفات زاید و بی فایده ای که متاسفانه امروزه جامعه ما بدان مبتلا است و سد راهی برای ازدواج اکثر جوانان شده است و با حداقل امکانات مقدمات ازدواج را فراهم آورد، تا خدای ناکرده دچار کارهای حرام نشود.

 

لازم است تا تهیه ی مقدمات ازدواج برای در امان ماندن از وسوسه های شیطان توصیه های اخلاقی زیر را برای کنترل شهوت به کار گرفته شود تا خداوند شما را در امر ازدواج یاری دهد:

 

۱٫ روزه گرفتن برای کنترل خواسته های نفسانی و تقویت اراده شما بسیار مفید است .

 

اگر قادر به روزه گرفتن نیستید، سعی کنید پرخوری نکنید و یا حداقل به هنگام خواب شکم شما بیش از حد معمول پر نباشد .

.

.

۲٫ از خوردن غذاهایی که باعث تحریکات جنسی می شود، پرهیز کنید ( موز- شکلات – انجیر- خرما- پیاز- فلفل – تخم مرغ – گوشت قرمز، غذاهای پرچرب و…..)

 .

.

.

۳٫ همیشه مثانه ی خود را خالی نگه دارید.

 .

.

.

۴٫ شب ها قبل از خواب مطالعه کنید و همچنین هرگز به رو نخوابید…

 .

.

.

.

۵٫ درست است که مسئله ی جنسی امری است که واقعیت دارد و تحریک کننده است، اما از حیث روانی در نظر انسان بیش از آن حدی که می باشد جلوه می کند و انسان فکر می کند که نمی تواند آن را کنترل کند، ولی واقعیت این است که انسان می تواند با اراده ی قوی و تفکر درست بر آن غلبه کند و آن را تحت کنترل خود در آورد.

منبع:slamquest.net

  • ۳ دیدگاه
  • 2013-05-25
https://www.rahafun.com/?p=12150
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها
  1. امید گفت:

    ممنون از راهنمایی های جامع و بسیار مفیدتون
    انشاالله موفقیت روز افزون داشته باشید :star:

  2. admin گفت:

    ممنون نظر لطفتونه
    موفق و پیروز باشید

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا