کارهایی که انجام آن ها با معده خالی خطرناک است

کارهایی که انجام آن ها با معده خالی خطرناک است
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

کارهایی که انجام آن ها با معده خالی خطرناک است

معده خالی

 

انجام دادن این کارها با معده خالی مضر است
شمار زیادی از کارها میباشند که توصیه می‌کنیم با معده خالی انها را انجام ندهید چراکه برای سلامتی تان بسیار زیان آور خواهد بود. احتمالاً در مورد این که با شکم خالی چه کارهایی باید بکنید یا از چه فعالیت هایی پرهیز کنید, چندان شنیده اید. به طور مثال, گفته می‌شود صبح ناشتا, پیش از صرف صبحانه یک لیوان آب ولرم بنوشید; چه بهتر که چند قطره آب لیموی تازه نیز در آن بچکانید تا تمامی سموم از بدن دفع شوند.

اما ما در این مقاله, کارهایی که نباید با معده خالی انجام دهید را برایتان برشمرده ایم. مثلاً کوشش کنید تا حد امکان از جویدن آدامس یا نوشیدن قهوه پرهیز کنید تا معده تان با مشکلی رو به رو نشود.

خوردن قرص های ضد التهاب
آسپرین, پاراستامول و دیگر داروهای غیراستروئیدیِ ضدالتهاب را نباید با معده خالی مصرف کنید. در صورت انجام اینکار, نه تنها اثر انها از بین می‌رود, بلکه میتواند برای سلامتی بدن نیز ضررهای متعددی امثال خونریزی معده به دنبال داشته باشد.

توصیه; شیر میتواند تاثیرات منفی داروهای غیراستروئیدیِ ضدالتهاب را تا حد زیادی کاهش دهد. بنابراین, هنگام مصرف این داروها بهتر هست شیر را جایگزین آب کنید. در صورت در دسترس نبود شیر, قرص را با مقدار زیادی آب بخورید.

نوشیدن قهوه
نوشیدن قهوه وقتی شکم شما خالی هست می‌تواند به سوزش معده یا ترش کردن منجر شود. اگر صبح ها فقط به نوشیدن قهوه اکتفا کرده و صبحانه میل نکنید, سروتونین خون کاهش خواهد یافت و در ادامه روز حس افسردگی پیدا خواهید کرد.

توصیه; اگر نمی‌توانید عادت نوشیدن قهوه صبحگاهی را ترک کنید, بهتر هست آن را با شیر یا خامه همراه کنید. چربی شیر قادر هست اثرات منفی قهوه را کم کند.

آدامس جویدن
هنگامی که آدامس می جوید, اسیدهای معده ترشح می‌شوند و میتوانند پرزهای معده را از بین ببرند. جویدن طولانی مدت آدامس به مشکلاتی امثال ورم و التهاب معده منجر میشود. همین طور بد نیست اشاره کنیم که تحقیقات اثبات کرده اند, افرادی که چندان آدامس می جوند به مصرف غذا های بی اعتبار امثال فست‌فود و شیرینی علاقه بیشتری نسبت به سبزی ها و غذا های تندرست نشان میدهند.

توصیه; آدامس هایی که حاوی شیرین‌کننده های طبیعی «زایلیتول, سوربیتول» میباشند ضرر کمتری نسبت به آدامس هایی دارند که دارای شکر, آسپارتام و سیکلامات میباشند. ترجیحا آدامس را اکثر از ۱۰ دقیقه نجوید, حتی وقتی معده تان پر هست.

خوابیدن
گرسنگی و پائین بودن میزان گلوکز خون مانع از به خواب رفتن فرد می‌شوند. دیدنی هست بدانید که کمبود خواب و استراحت نیز باعث افزایش ترشح هورمونهای گرسنگی در بدن می‌شوند.

توصیه; چندان غذا خوردن گذشته از خواب هم مفید نیست. بنابراین, بهتر هست پیش از رفتن به رختخواب, لبنیاتی امثال شیر مصرف کنید زیرا حاوی منیزیوم و کلسیم میباشند. این مواد به خواب هر چه بهتر افراد کمک می‌کنند.

ورزش های سخت
برخی تصور میکنند وقتی صبح ناشتا ورزش می‌کنند, کالری بیشتری می سوزانند. اما این یقین صحت ندارد, بلکه ورزش با معده خالی فقط باعث آب رفتن ماهیچه ها می‌شود. قدرت ورزش نیز کاهش پیدا می‌کند زیرا بدن انرژی کافی برای انجام تمرینات را نخواهد داشت.

توصیه; به جای انجام تمرینات سخت ورزشی, کوشش کنید ایروبیک کنید. اگر دشواری های معدوی دارید, بهتر هست پیش از ورزش کردن حتماً یک اسنک کوچک میل کنید زیرا ورزش موجب ترشح اسید معده میشود که می‌تواند به معده خالی صدمه برساند.

خرید کردن
مفید هست بدانید که گرسنگی باعث می‌شود تا ما اکثر از انچه که احتیاج داریم خرید کنیم. در حقیقت, معده خالی حتی می‌تواند ما را وادار کند تا به سراغ قفسه های دیگر غیر از مواد خوراکی هم برویم. دیدنی هست بدانید که در نتیجه یک پژوهش مشخص شد, گرسنگی پیغام «من غذا میخواهم» را به مغز ارسال میکند. مغز آن را به صورت «من می‌خواهم» قبول کرده و باعث می‌شود تا فرد سراغ خرید اقلام غیرضروری برود.

توصیه; پیش از رفتن به فروشگاه, لیستی از وسایل و مواد خوراکی موردنیاز خود را تهیه کنید. هم‌چنین همراه نداشتن کارت بانکی و بهره گیری از پول نقد «به علت محدود بودن» نیز میتواند ترفند خوبی برای جلوگیری از خریدهای بی مورد به شمار رود.

نوشیدن آب مرکبات
اسید و فیبری که در مرکبات وجود دارد موجب آزار شدن معده خالی می‌شود. به خصوص برای افرادی که به ورم معده مبتلا میباشند, باید دقت داشته باشند که هرگز با شکم خالی, آب پرتقال, یا هر گونه مرکبات دیگری را ننوشند.

توصیه; اگر تمایل دارید مثلاً آب پرتقال تازه بنوشید, ترجیحا آن را به نسبت یک به یک با آب مخلوط کنید.

بحث کردن
تحقیقات اثبات کرده اند که گرسنگی باعث از بین رفتن خونسردی و آرامش میشود. دلیلش هم این هست که بازرسی رفتاری به انرژی نیاز دارد. بنابراین, وقتی فردی معده اش خالی هست, شاید این که رفتارهای نامتعادل داشته باشد, اکثر خواهد بود.

  • بدون دیدگاه
  • 2017-11-07
https://www.rahafun.com/?p=69947
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا