روش های از بین بردن خشکی مو

روش های از بین بردن خشکی مو
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

روش های از بین بردن خشکی مو

خشکی مو

 

چطور خشکی مو را از بین ببرید
با آغاز فصل پاییز، بیماری های پوست و مو در خانمها شایعتر می شود. این بیماری ها اغلب شامل خشکی موی سر، پوست بدن و ناخنهاست که با اندکی مراقبت و استفاده از روشهای درمانی قابل کنترل و پیشگیری اند. اگر شما هم به دنبال راه حلی برای از بین بردن خشکی موها در فصلهای سرد سال هستید، نیره حسینی، میکاپ آرتیست و متخصص آرایش مو، راهکار مقابله با خشکی موها را به شما خواهد گفت.

رنگ مو دشمن چربی سر
در
رنگ مو و دکلره، به دلیل داشتن آمونیاک در محتویاتشان، خشکی موی سر را بیش از پیش تقویت میکنند. یک باور نادرست این است که افراد فکر میکنند اگر موی سر را در فواصل زمانی کوتاه تری رنگ کنند، می توانند از آسیب دیدگی و خشکی آن جلوگیری کنند. بهتر است بدانیم، اگر موها رنگ طبیعی (رنگ زمینه موی سر) نکته هم ضروری است که استفاده از رنگ موهای طبیعی و تقویتی و استفاده نکردن ممتد از آنها هم می تواند از آسیب دیدگی بخشهای مختلف موی سر جلوگیری کند و تا حدودی هم مفید باشد.

موی خشک را ترمیم کنید

سرم مو، اولین پیشنهادی است که می توان برای درمان موی خشک از آن استفاده کرد. سرم مو و محلول های دو فاز یا آبرسان از موادی هستند که به دلیلی داشتن روغن ارگان میتوانند پوست سر را احیا کرده و چربی مو را دوباره به آن بازگردانند. فقط باید توجه داشت، این مواد پس از استحمام و گرفتن نم موها روی موی سر، اسپری شوند. ماسکهای مو هم میتوانند در ترمیم خشکی مو موثر باشند؛ توجه داشته باشید که این ماسکها صرفا جایگزین نرم کننده اند و پس از استفاده، باید شست و شوی مو از سر گرفته شود.

ترمیم کننده های شیمیایی

کراتین موی سر و بوتاکس مو، جزو جدیدترین روشی ها برای احیای موی آسیب دیده هستند و خشکی موی سر را برطرف می کنند. متخصصان هر تار مو را به فلسی ماهی تشبیه می کنند که مملو از پروتئین، اسید آمینه و… است. وقتی موی سر کراتینه می شود، تمامی این مواد که در اثر عواملی محیطی از بین رفته اند، مجددا به باز می گردند و حتی آپر سانی در تارهایی مو از سر گرفته خواهد شد

موی فر و هزار دردسر

موهای فر به دلیل فرم منحصر به فردشان بیشتر از موهای صاف و حالت دار در معرض آسیب دیدگی های مختلف قرار دارند. حالت پذیری تار موهای فر به دلیل شکنندگی و درهم پیچیدگی، کم و خشکی ان زیاد است. به طور کلی، هرچه تار مو نازک تر و صاف تر باشد، مو چرب تر است. برای از بین بردن خشکی در موهای فر، بهتر است از ماسکهای مخصوص حمام برای هر دسته از تار موها استفاده کرد. برای خوشحالت کردن موها از نرم کننده استفاده نشود و همان ماسک مو کافی است. همچنین استفاده از اسپری های دو فاز مو می تواند جایگزین دیگری برای سرم مو در موهای فر باشد. استفاده ممتد از اتوی مو هم می تواند خشکی مو را در فصل سرد سال، تشدید کند و از میزان آبرسانی به نقاط انتهایی موی سر بکاهد. بازهم ذکر این نکته ضروری است که آبرسانی در انتهای موها بسیار مهم تر از سایر قسمت های موی سر است، زیرا این ناحیه به دلیل اصطکاک مستقیم با لباس ها، خشک تر بوده و بیشتر در معرض آسیب دیدگی هایی چون مو خوره قرار دارد.

یکی دیگر از راهکارهایی که میتوان در پیشگیری خشکی در موهای فر به کار برد دکلره نکردن ان است دکلره از موادی است که تار مو را ضخیم می کند و همانطور که گفتیم هرچه ضخامت موی سر بیشتر باشد، خشکی مو در ان شایع تر است.

 

خشکی مو

 

نارگیل برای مو

یکی از روشهای متداولی که این روزها به جای بسیاری از درمان های شیمیایی استفاده می شود، درمان خانگی است. یکی از راه های از بین بردن خشکی موی سر و حتی پوست بدن در این روش، نوشیدن زیاد اب است. استفاده از انواع روغنهایی که در خانه ها یافت می شوند، مانند روغن نارگیل و زیتون نیز پس از استحمام و گرفتن نم موی سر مفید است.

موهای چرب
خشکی مو می تواند به صورت ژنتیکی به افراد منتقلی شود؛ اما به طور کلی این حالت عموما در اثر استفاده ممتد از آب داغ هنگام شست و شوی موها ایجاد می شود. آب داغ نه تنها میتواند موی سر را خشک کند که حتی می تواند اثبات رنگ آن را هم از بین ببرد. استفاده افراطی از سشوار، اتوی مو و بابلیسی هم به دلیلی حرارت زیادی که دارند، میتواند آسیب زا باشد و آب داخل تار های مو را از بین ببرد.

  • بدون دیدگاه
  • 2017-08-24
https://www.rahafun.com/?p=69451
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا