گناه لواط سنگین تر است یا زنا با زن شوهردار ؟

گناه لواط سنگین تر است یا زنا با زن شوهردار ؟
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

گناه لواط سنگین تر است یا زنا با زن شوهردار ؟

گناه لواط سنگین تر است یا زنا با زن شوهردار ؟

سلام، یک سوال داشتم و خواهش می‌کنم جواب دهید، و آن این‌که کدام یک از این گناهان بزرگ‌تر هستند: ۱٫ لواط، ۲٫ زنا با زن شوهردار، ۳٫ استمناء(خود ارضایی)؟
پاسخ اجمالی
۱٫ آنچه که از روایات استفاده می‌شود، این است که گناه لواط از زنا بدتر و بزرگ‌تر است: «حُرْمَهُ الدُّبُرِ أَعْظَمُ مِنْ حُرْمَهِ الْفَرْجِ إِنَّ اللَّهَ أَهْلَکَ أُمَّهً بِحُرْمَهِ الدُّبُرِ وَ لَمْ یُهْلِکْ أَحَداً بِحُرْمَهِ الْفَرْجِ»؛[۱] راوی می‌گوید از امام صادق(ع) شنیدم که می‌فرمود: حرمت لواط از حرمت زنا بالاتر و شدیدتر است؛ چراکه خداوند به جهت لواط امتی را هلاک کرد، در حالی‌که کسی را به دلیل ارتکاب زنا هلاک و نابود نکرد…
.
.
۲٫ زنا با زن شوهردار بدتر از زنا با زن بی‌شوهر است.
.
.
۳٫ زنا از استمنا بدتر است. روایتی منسوب به امام صادق(ع) وجود دارد که ناظر به این موضوع است،(اگرچه از جهت سند جای تردید دارد). آن روایت چنین است:
«از امام صادق(ع) در مورد استمنا سؤال شد، حضرت فرمود: گناه بزرگی است که خداوند در قرآن از آن نهی کرده است و فاعلش مانند کسی است که با خودش ازدواج کرده، اگر می‌دانستی که او چکاری مرتکب می‌شود، با او هم خوراک نمی‌شدی. سؤال کننده گفت برایم بیان کن ای فرزند رسول خدا(ص)! آنچه را که در قرآن در این باره آمده است. امام(ع) فرمود سخن خدای تعالی که می‌فرماید: «و کسانى که غیر از این دو بجویند از حد خویش تجاوز کرده‏اند»، این عمل(استمنا) همان تجاوز از حد خویش است. پرسید گناه زنا بزرگ‌تر است یا استمنا؟ فرمود زنا گناه بزرگی است. با آن‌که گفته می‌شود که بعضی از گناهان از بعض دیگر کوچک‌ترند، اما تمام گناهان در پیشگاه خداوند بزرگ‌اند؛ چراکه عصیان و سرپیچی نسبت به ساحت پروردگارند. و خداوند بندگان معصیت کار را دوست نمی‌دارد و خداوند از آن نهی کرده است؛ زیرا گناه، کار شیطان است و خدای متعال فرمود شیطان را نپرستید، شیطان دشمن شما است. او را دشمن گیرید. او فرمان‌بران خویش را فرا مى‏‌خواند تا همه از دوزخیان باشند». 

بنابر این، استمنا نیز گناه بزرگی است که باید ترک شود، اما در آیات و روایات مجازات معینی(حد) برای آن تعیین نشده است، اگرچه حاکم شرع می‌تواند کسی را که مرتکب این گناه شده است، تعزیر نماید. بر این اساس و نیز دلایل دیگر می‌توان نتیجه گرفت که گناه زنا بیشتر از گناه استمنا است.
در مجموع می‌توان گفت؛ لواط بدتر از زنا با زن شوهردار، و زنا بدتر از استمنا است.

  • ۱۴ دیدگاه
  • 2013-06-02
https://www.rahafun.com/?p=12694
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها
  1. احسان ! گفت:

    با سلام دوباره !
    باتشکر از جوابتان و با قبولی طاعات و عبادات ماه مغفرت ! که گفتید این زنا است… ولی من نمیدانم چرا یک تعداد کمی از فقها نوشته اند که این زنا نمیشود تا اینکه (منی) داخل تخمدان نشود ولی از نگاه لذت غلظی است و چون شهوت خودرا ارضا کرده است گناه گفتن. ولی زنا را که گفتند گناه بزرگ است به این خاطر خیلی شک بر شدم! ولی از کارم خیلی پشیمان هستم و نمیخواهم اشتباه کنم که البته حسن و نظر خداوند بالایم قرار بگیرد و شیطان لعنتی را مسلط نگرداند..
    خدایا به حق پیغمبر و آل پیغمبر و ولایت علی (ع) که من گناه کار ام ببخش و از گناه همه ما گناه کاران بگذر …
    بازهم سپاس اظهار از شما بزرگان وخوبان
    والسلام

    • admin گفت:

      سلام
      دقیقا طبق تغریف ویکی پدیا در اسلام، به هر گونه رابطه جنسی میان زن و مرد بدون وجود رابطه ازدواج میان آن‌ها زنا گفته می‌شود. مردی که مرتکب زنا شده‌است را «زانی»، و زن زناکار را «زانیه» می‌خوانند.
      توجه کنید تاکید کرده است هرگونه رابطه جنسی ، حال اگر از نظر عرفی بخواهید بررسی کنید حتی لمس کردن و نگاه از روی لذت نیز نوعی زناست …
      در مورد توبه نیز به خداوند بسیار امید داشته باشید ، زیرا بی شک مهربان ترین و بخشنده ترین است

  2. احسان گفت:

    بازهم باعرض سلام و خسته نباشید و به قبولی طاعات و عبادات ماه مبارک رمضان!!!!!
    پاسخ به سوال بنده ندادید؟ لطفآ بگویید که گناه است یا زنا بوده اگه گناه بوده چه گناهی کبیره یا چه ؟؟؟

  3. احسان گفت:

    سلام !
    من با زن شوهر دار تقریبآ دوسال پیش یکجا شدم ولی من خودم نمیخواستم همچون کار را کنم! سوالم این است که وختی من با اون زن زنا کردم ندانستم که نطفه را داخل کردم یانه چون او زن نمیدانم خودش گفته بود که راه مهبل را تو شفاخانه بستم !! آیا این زنا گفته میشود یا چی ؟ و حرف دیگر اینکه اون خانم شوهرش با کسانی دیگر رابطه داشت و دارد!
    و شیطان لعنتی هم که همیشه وخت در سعی و تلاش است که ما را منحرف بسازد. پس لطفآ جواب دهید که این زنا است یا چیست؟ و ازین کارم خیلی پشیمان استم چون هر بار یادم می آید گریه ام میگیرد و دعا میکنم .. وآن وقت خودم مجرد بودم و فعلآ نامزد شده ام…….

    • admin گفت:

      با سلام
      رابطه با زن نامحرم زنا است ، حتی لمس دست و یا صحبت از روی لذت نیز نوعی زناست
      شما توبه کنید خدا میبخشد زیرا خدا بسیار مهربان و بخشنده است ، توبه کنید و به خدا بسیار امید داشته باشید
      اگر توبه واقعی کنید شک نکنید مورد لطف خدا قرار خواهید گرفت

  4. دختر گفت:

    \ببخشید لواط به چه معنی است یعنی چی ؟

  5. farzad گفت:

    سلام مرسی از مطلیتون این سوال من هم بود.مرسی که جواب کامل و قطعی دادید

  6. ناشناس گفت:

    سلام اگر الت جنسی کسی فقط یکبار انهم با شخسی که قصد ارتباط مادام العمررابااو ندارد تخلیه منی کند ایا بازهم حکم لواط دارد یا یک نوع استمنا به حساب میا ید؟(توجه کنید فقط یکبارباشد)

    • admin گفت:

      با سلام گناه یکبار و چند بار ندارد گناه است !!!

      ولی توبه بفرمایید خدا توبه پذیر و مهربان است

  7. نیمچه گفت:

    :yinyang: این علامت دو خدا پرستان است
    خدای خیر و شر
    شرقی ها لباس سفید در ورزش رزمی ضعف و با کار رزمی کمر بند سیاه به شر نزدیکئ و متعادل میشوند
    تو مسجد ها بدون توجه از علامت های آنان در باشگاه ها استفاده میشود

  8. علی گفت:

    اره علی جان بهتره بایاد خدا بودن و کمک گرفتن از خودش سعی کنیم هیچ گناهی حتی کوچیک انجام ندیم .انشا… خدا خودش ما جوونا رو کمک کنه. ازت ممنونم به خاطر سایت توپت. به به عنوان یه دوست کوچیک بگم خیلی مراقب باش تواذعان مطالبت،دقتتو بیشتر کن چون خیلی بازدید کننده داری.البته تا اینجا من دیدم عالی وکامل بود. خسته نباشی

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا