چگونه قرمزی پوست صورت را از بین ببریم ؟

چگونه قرمزی پوست صورت را از بین ببریم ؟
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

چگونه قرمزی پوست صورت را از بین ببریم ؟

قرمزی پوست صورت

 

بهترین روش برای درمان قرمزی صورت
اگر شما نیز صورتتان سرخ می شود نگران نباشید, ما در این مقاله برترین روشهای درمان این حالت را بیان کرده ایم. صورت شما چه ته مایه‌ای از قرمز در تمام قسمت‌هایش داشته باشد و چه بدتر, لکه‌های قرمز روی آن خودنمایی کند, به هر حال قرمزی صورت شما, علامت‌ای از تندرست نبودن پوست بوده که میتواند

احساس خجالت و ناخوشایندی به شما بدهد. ضمنا, قرمزی صورت ممکن هست منجر به التهاب, احساس سوزش, خارش و درد شود که همه ی‌ی این ها احساس ناخوشایندتان را بدتر خواهند کرد.قرمزی چندان پوست صورت میتواند علت‌های مختلفی داشته باشد. دلایل معمول شامل رزاسه, لوپوس, آکنه, اگزما, سبوره, پیش از یائسگی, پارگی مویرگ‌ها یا خشکی بیش از اندازه پوست می شود.

سایر دلایل قرمزی پوست, آفتاب سوختگی, قرار گرفتن در شرایط آب و هوایی سرد, بودن در محیطی گرم برای طولانی مدت, مصرف چندان الکل و استرس بیش از اندازه در زندگی هست. خوشبختانه راههای ساده و کارساز زیادی وجود دارد که میتواند این علائم را در صورت‌تان تسکین بدهد.

۱. کمپرس سرد
برای درمان قرمزی خفیف پوست صورت, کمپرس سرد بسیار خوب هست. سرما کمک میکند رگهای خونی زیر پوست منقبض شده در نتیجه قرمزی به دست کم برسد. ضمنا کمپرس سرد, از خارش و التهاب نیز می‌کاهد.

اندکی یخ را در حوله‌ای نازک بپیچید و این کمپرس را به آرامی به مدت یک دقیقه روی تمام صورت‌تان حرکت دهید. ۱۰ دقیقه فاصله بگذارید و مجددا اینکار را انجام دهید. هرگز یخ را مستقیما روی پوست نگذارید چون سرما میتواند به سلول‌های پوست صدمه بزند.

۲. آلو‌ئه ورا
می توانید از ژل آلو‌‌ئه ورا برای برطرف کردن قرمزی پوست کمک بگیرید. آلو‌ئه ورا خاصیت التیام بخش روی پوست دارد چون خصوصیت‌های ضد التهابی دارد که به کاهش التهاب, خارش و خشکی پوست کمک می کند.یک برگ آلو‌ئه ورا را برش بزنید و ژل آن را خارج کنید. ژل را به پوست صورت‌تان بمالید و اجازه دهید خودش خشک شود. با آب ولرم آبکشی کرده و با یک حوله‌ی نرم خشک کنید. چند بار در روز اینکار را انجام دهید تا قرمزی برطرف شود.

۳. جو دوسر کلوئیدی
یک درمان بسیار مشهور برای قرمزی پوست صورت, جو دوسر کلوئیدی خیس خورده هست که کاملا باز و له شده هست. این مرهم, خاصیت نمناک کنندگی برای پوست دارد که میتواند قرمزی پوست ناشی از خشکی و اگزما را برطرف کند. ضمنا, خاصیت ضد التهابی دارد که به کاهش التهاب کمک کرده و سطح pH پوست را تعدیل میکند.

مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۷ انجام شد نشان داد جو دوسر کلوئیدی خاصیت نمناک کنندگی, نرم کنندگی, مراقبت کنندگی و ضد التهابی دارد. ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری جو دوسر کلوئیدی را با مقدار کافی آب ترکیب کنید تا خمیری چسبناک درست شود, آن را به پوست‌تان بزنید و اجازه دهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب گرم آبکشی کنید. این راه حل ساده را هر روز به کار ببرید تا دیگر قرمزی روی صورت‌تان بماند.

۴. خیار
خیار حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی هست, ضمنا محتوای آب بالایی داشته که کمک میکند پوست‌تان تندرست و هیدراته بماند. خاصیت قابض خیار, رگهای خونی پوست را منقبض کرده و از قرمزی‌ پوست کم میکند.

خصوصیت خنک کنندگی خیار کمک می کند پوست ملتهب, آرام شود. ضمنا خیار, خارش و تورم پوست را هم کم می کند. برش‌های نازکی از خیار تهیه کنید و این برش‌ها را به مدت ۲۰ دقیقه در یخچال خنک کنید. یک برش را یک دقیقه روی ناحیه‌ی مورد نظر قرار دهید و بعد با برش خنک دیگری جایگزین کنید. اینکار را دست کم ۱۰ تا ۱۵ دقیقه انجام دهید و چند بار در روز تکرار کنید.

۵. چای سبز
پلی فنول‌های موجود در چای سبز, خاصیت جوان سازی پوست دارند و میتوانند هرگونه قرمزی صورت را از بین ببرند. چای سبز خاصیت ضد التهابی هم دارد که رگهای خونی را منقبض کرده و در نتیجه از التهاب و قرمزی می‌کاهد.یک فنجان چای سبز درست کنید و آن را ۳۰ دقیقه در یخچال خنک کنید. پارچه‌ی تمیزی را به آن آغشته کرده و چند دقیقه روی صورت‌تان بگذارید. اینکار را ۲ تا ۳ بار در روز انجام دهید.

۶. عنبر سایل
عنبر سایل نیز با قرمزی پوست مبارزه می کند. این گیاه یک قابض طبیعی هست که با انقباض رگهای خونی و مسدود کردن سوراخ‌های سطح پوست, خودنمایی قرمزی پوست را به دست کم میرساند.عنبر سایل حاوی تانین نیز هست که مهار کننده‌ی واکنش‌های التهابی در پوست هست. یک پنبه‌ی توپی را به عصاره‌ی عنبر سایل آغشته کرده و ۵ دقیقه به صورت‌تان بمالید. اینکار را ۲ تا ۳ بار در روز انجام دهید.

۷. عسل مانیوکا
عسل مانیوکا سرشار از آنتی اکسیدان‌ها بوده و خاصیت ضد التهابی قوی دارد که به کاهش قرمزی پوست ناشی از آکنه کمک میکند. این عسل خواص ضد باکتری دارد که با باکتری‌های آکنه که می توانند علت قرمزی پوست باشند مبارزه میکند. ضمنا عسل مانیوکا بدون این که پوست را چرب کند, آن را نمناک نگه می‌دارد.

کمی عسل مانیوکا را به پوست صورت‌تان بمالید و اجازه دهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب ولرم آبکشی کنید. بعد از خشک کردن یک نمناک کننده‌ی سبُک بزنید. اینکار را روزی یکبار انجام دهید.

۸. سرکه سیب
سرکه سیب دارای خواص ضد التهابی بوده که به کاهش قرمزی پوست ناشی از مشکلاتی چون جوش‌های ملتهب, اگزما و رزاسه کمک می کند. ضمنا خاصیت اسیدی سرکه سیب, پوست را ضد عفونی میکند. عفونت هم میتواند التهاب و قرمزی ایجاد کند.

مقادیر مساوی آب و سرکه سیب خام را با هم ترکیب کنید و یک پنبه‌ی توپی را به این محلول آغشته کرده و به ناحیه‌ی مورد نظر بمالید. بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و سپس با آب ولرم آبکشی کنید. اینکار را هر روز انجام دهید. هم‌چنین می توانید برای درمان عمقی‌تر پوست, ۲ قاشق چایخوری سرکه سیب خام را با یک قاشق چایخوری عسل خام و یک فنجان آب مخلوط کرده و آن را روزی دو بار بنوشید.

۹. روغن نارگیل
یک راه طبیعی دیگر برای برطرف کردن قرمزی پوست صورت, روغن نارگیل هست. اسید چرب بالای روغن نارگیل به کاهش التهاب و احیا کردن پوست کمک می کند. همین طور خاصیت نمناک کنندگی روغن نارگیل, با خشکی پوست که علت زیاد‌ی قرمزی پوست هست مبارزه میکند.

یک پنبه‌ی توپی را به روغن نارگیل بکر آغشته کرده و به آرامی روی پوست ماساژ دهید. بگذارید در طول شب روی پوست‌تان بماند و صبح با آب ولرم آبکشی کنید. اینکار را هر روز انجام دهید. یک راه دیگر هم این هست که ۲ تا ۳ قطره روغن درخت چای را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل ترکیب کرده و آن را به قسمت مورد نظر بزنید. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس با آب ولرم آبکشی کنید. می توانید این درمان را دو تا سه بار در روز بکار ببرید.
بهترین روش برای درمان قرمزی صورت

۱۰. آسپرین
آسپرین برای برطرف کردن قرمزی خفیف پوست بسیار سودمند هست. آسپرین حاوی اسید سالیسیلیک هست که رگهای خونی را منقبض کرده و از التهاب پوست صورت کم می کند.یک یا دو شماره قرص آسپرین را کاملا پودر کنید و با اندکی آب ترکیب کنید تا خمیر نرمی درست شود. این خمیر را با یک پارچه‌ی نخی به پوست‌تان بزنید. بگذارید ده دقیقه بماند و سپس با آب ولرم آبکشی کنید. این راه حل را دو بار در روز بکار ببرید.

چند پیشنهاد
. علت‌ قرمزی و التهاب پوست‌تان را پیدا کنید تا از عوامل برانگیزاننده‌ی آن اجتناب کنید.

. از صابون‌ها و مواد شیمیایی تند برای صورت‌تان بهره گیری نکنید چون موجب حساسیت و قرمزی پوست میشوند.

. وقتی محصول مراقبت از پوست اخیر میخرید, همۀ وقت} گذشته از بهره گیری ترکیبات آن را چک کرده و کمی از آن را تست کنید.

. بعد از شستن صورت, همۀ وقت} فورا لوسیون یا کرم نمناک کننده بزنید تا نم پوست حفظ شده و دچار خشکی پوست نشوید.

. همه ی وقت گذشته از رفتن به رختخواب آرایش صورت‌تان را پاک کنید تا آلودگی‌ها و مواد شیمیایی و باکتری‌ها روی پوست‌تان باقی نمانده و سوراخ‌ها را مسدود نکنند.

. صورت‌تان را چندان لمس نکنید.

. هر وقت قرار هست در معرض نور خورشید قرار بگیرید, کلاه لبه‌دار سرتان کنید و صورت‌تان را در سایه نگه دارید, گرچه ضد آفتاب را فراموش نکنید.

. روش‌هایی برای کاهش استرس پیدا کنید که مناسب شما باشد و مرتبا آن را بکار ببرید, چون استرس هم میتواند پوست را قرمز و ملتهب کند.

. مقدار زیادی آب بنوشید تا بدن تان دهیدراته نشود.

. غذا های آب رسان به بدن, اکثر مصرف کنید, مثل هویج, سیب زمینی شیرین, سیب, کرفس, نارگیل, خیار, هندوانه, هلو, پاپایا, اسفناج و بروکلی تا نم پوست‌تان از درون نیز حفظ شود.

. از مصرف غذا های پُرادویه, نوشیدنی‌های داغ, کافئین و الکل پرهیز کنید, این محصولات, دشواری های پوستی‌تان را تشدیدمی‌کنند.

. اگر قرمزی پوست‌تان همراه با تورک لب‌ها یا زبان هست یا تنگی نفس هم دارید هر چه زودتر به دکتر مراجعه کنید.

  • بدون دیدگاه
  • 2017-10-21
https://www.rahafun.com/?p=69889
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا