چگونه با وجود مشکلات مالی زندگی عاشقانه ای داشته باشیم

چگونه با وجود مشکلات مالی زندگی عاشقانه ای داشته باشیم
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

چگونه با وجود مشکلات مالی زندگی عاشقانه ای داشته باشیم

چگونه با وجود مشکلات مالی زندگی عاشقانه ای داشته باشیم

 

 

مشکلات مالی یکی از رایج‌ترین علل اختلافات میان همسران است. گرچه شرایط سخت اقتصادی می‌تواند بیشترین فشار را بر خانواه بیاورد، هنوز می‌توان راه‌هایی را یافت که خانواده را حفظ کرد و حتی شکوفایی آن را تداوم بخشید.

 

اهمیت ارتباط برقرار کردن در روابط شخصی کاملا اثبات شده اما وقتی به این رابطه پول را بیفزایید، بیش از پیش اهمیت می یابد. صحبت کردن مداوم درباره تصمیمات مهم زندگی نظیر هزینه ها، بازنشستگی، یا حتی بحث های پیش پا افتاده ای مانند خرج کردن مبلغ مشخصی درطول ماه، به زوجین کمک می کند تا پا به پای هم برای اهداف مشترکی که هردو می خواهند، برنامه ریزی کنند.

 

بنابراین شروع این مکالمه دوطرفه، به راحتی نشستن روی یک کاناپه و صحبت کردن معمولی است؛ کافی است یک یا دوبار در ماه، همراه با همسرتان، نگاهی صادقانه به درآمدها و هزینه های ماهانه خود بیندازید.

 

جر و بحث مالی را تمام کنید 

اگر مدام بر سر مسائل مالی با همسرتان جر و بحث می‌کنید، بهتر است به دنبال راه‌حلی برای رفع اینگونه مشاجرات باشید. و اجازه ندهید زندگی‌تان تحت‌تاثیر این مشکلات قرار بگیرد. برای این منظور باید قبل از اینکه مسائل مالی در زندگی مشترکتان به معضل تبدیل شود، آن را مورد توجه قرار دهید.

 

اگر یکی یا هر دوی شما، راجع به مسائل مالی بحث و مشاجره می‌کنید، نشان می‌دهد که در این مورد هنوز نکاتی وجود دارد که خوب حل نشده. در این شرایط باید یکدیگر را قانع کنید که مسئولیت مشکل به عهده هر دوی شماست نه یک نفر. مهم‌ترین نکته‌ای که وجود دارد، زمان‌بندی هزینه‌هاست که باید بیشتر به دنبال راهکارهای صلح‌آمیز باشید تا اینکه ثابت کنید کدام یک از شما درست می‌گوید.

 

در رابطه با موضوعات مالی صریح صحبت کنید  

در این راه سخت باید همراه هم حرکت کنید. هیچ خرید عمده‌ای را بدون صحبت کردن با همسرتان درباره آن و رسیدن به توافق دوطرفه انجام ندهید. شاید تعجب کنید که چه تعداد خریدها یی را اگر شب قبل در مورد انجام آنها فکر کرده بودید، انجام نمی‌دادید! ارتباط برقرار کردن با همسرتان در این مورد بهترین تصمیم است؛ به این ترتیب هر دوی شما در مورد خرید یک چیز معین توافق دارید و مسئولیت آن را می‌پذیرید.

 

در خریدن چیزها با وام افراط نکنید  

این کار یکی از عوامل مهم وارد آمدن استرس بر رابطه ازدواجی است. مصرف بخش بزرگی از حقوق دریافتی ماهانه برای پرداخت وام‌ها باعث می شود، آرامش شما سلب شود و نتوانید از زندگی با یکدیگر لذت ببرید. بودجه خانواده را با همفکری هم تنظیم کنید و این برنامه را رعایت کنید.

 

از همین امروز برای حل مشکل همراهی کنید

هنگامی عاشق یکدیگر هستید، به تنهایی عمل کردن باعث موفقیت شما نخواهد شد. زوج‌هایی که زندگی مشترک موفقی دارند، به همراه هم با مشکلات روبه رو می‌شوند و برای یافتن راه حل تلاش می‌کنند، و می‌دانند که تنها راه برای حل یک مشکل مالی همکاری کردن با یکدیگر است.

 

با همسرتان متحد باشید 

برای این‌که سریع‌تر بتوانید بر مشکلات مالی‌تان پیروز شوید، لازم است با یکدیگر متحد شوید. برای متحدشدن کافی است هر دوی شما مهارت‌هایتان را در نظر گرفته و از آن‌ها بهره ببرید. اکثر خانم‌ها تحصیل‌کرده هستند یا هنری دارند که می‌توانند از آن کسب در آمد کنند و به کمک آن مشاغل خانگی خوبی داشته باشند. خیاطی، آرایشگری، پخت شیرینی خانگی و … از این جمله هستند. چه ایرادی دارد که خانم هم با تکیه بر توانایی‌هایش دست به کار بشود و با همسرش برای شکست مشکلات اقتصادی متحد شود؟

 

مقایسه منفی نکنید 

هیچ‌گاه خودتان را با دیگران مقایسه نکنید. شما قطعاً از درون زندگی دیگران خبر ندارید و مشکلات آن‌ها را نمی‌دانید. به‌جای مقایسه‌کردن به فکر زندگی خود باشید و سعی کنید با کمترین امکانات موجود بهترین و شیرین‌ترین لحظات را برای خود بسازید.

 

برای موفقیت تان جشن بگیرید 

هر وقت به موفقیت مالی می‌رسید برای مثال پرداخت وام را به پایان می‌رسانید یا راهی برای کم کردن هزینه‌ها پیدا می‌کنید، جشن بگیرید. مسئولیت‌پذیری مالی یک مزیت است. اختصاص دادن زمان به جشن گرفتن با یکدیگر احساسی در شما ایجاد می‌کند که رسیدن به هدف بعدی حتی دست‌یافتنی‌تر است.

  • بدون دیدگاه
  • 2016-11-06
https://www.rahafun.com/?p=55987
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا