چه جملاتی رابطه با همسرم را قوی تر میکند

چه جملاتی رابطه با همسرم را قوی تر میکند
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

چه جملاتی رابطه با همسرم را قوی تر میکند

 

چه جملاتی رابطه با همسرم را قوی تر میکند

 

طبق مقاله‌ایی که در مرکز دانشگاهی واشنگتن به چاپ رسید، روابط سالم بر پایه احترام متقابل، اعتماد و ارتباط موثر بنا شده‌ است. با این وجود، یک رابطه سالم مستلزم تلاش زیاد و ملزوماتی برای قوی‌ و موثرتر نمودن آن است.

 

محققان انجمن روانشناسی امریکا بر این باورند که نحوه ارتباط، بیش از سازگاری‌های فردی، سطح تعهد و حوادث زندگی، به پیش‌بینی طلاق کمک می‌کند. در اینجا به ۷ مورد از نکاتی که زوج‌ها در روابط سالم به یکدیگر می‌گویند، اشاره شده است.

 

۱.من از تو حمایت می‌کنم 

شاید ندانید، اما مهم است که به همسر خود بفهمانید که از او حمایت می‌کنید. طبق مطالعات منتشر شده در مجله شخصیت و روانشناسی اجتماعی، حمایت کلامی و اشارات غیرکلامی در رابطه به همسرتان حس امنیت می‌بخشد که منجر به پایه‌ریزی اعتماد و صمیمیت می‌شود.

 

این مطالعات نشان داد حمایت دلسوزانه زوجین نسبت به شخصیت و ارزش‌های یکدیگر موجب بهبود کیفیت رابطه آن‌ها می‌گردد.

 

۲.دوستت دارم 

گفتن جمله دوستت دارم، سنگ بنای هر رابطه‌ایی را می‌سازد. با این وجود، هنگامی که این رابطه پایه‌ریزی شد به مرور زمان، جمله دوستت دارم تبدیل به عادت شده و بیشتر شبیه واژه‌هایی از اعماق وجود است تا حرف‌های تکراری.

 

طبق بررسی‌های یوگو، بیش از نیمی از زوج‌ها، که رابطه آن‌ها بیش از ۱ تا ۵ سال دوام آورده، جمله دوستت دارم را اساس حرف‌های روزانه خود قرار داده‌اند. البته تعداد تکرار این جمله با افزیش سال‌های رابطه به طرز چشمگیری کاهش می‌یابد. اگرچه گفتن دوستت دارم امری طبیعی است، اما باید و می‌تواند موجب تغییر در کیفیت روابط طرفین شود.

 

۳.متاسفم 

همه ما اشتباه می‌کنیم، اما پذیرش اشتباه برای برخی دشوار است. پذیرش اشتباه و قبول مسئولیت کارها از نشانه‌های اصلی بلوغ است. با گفتن جمله متاسفم در مواقع لزوم، نه تنها همچون فردی بالغ رفتار نموده‌اید، بلکه اعتماد را در رابطه پایه‌گذاری کرده‌اید.

 

مطالعه‌ایی که در مجله روانشناسی به چاپ رسید نشان داد، عذرخواهی، بیش از انکار، موجب تقویت اعتماد متقابل بین طرفین می‌گردد.

 

۴.احساسات را با من در میان بگذار 

طبق اعلان انجمن روانشناسی امریکا، زوج‌های پرمشغله اغلب گفتگوی مختصری درباره مسائل روزمره و تعهدات معمول با یکدیگر دارند. از گفتگوهای سطحی اجتناب کرده و یکدیگر را ترغیب کنید تا همسرتان احساسات درونی خود را با شما در میان بگذارد. چنانچه یکی از رفتارهای شما طرف مقابل را آزار داد، به حرف‌های طرف مقابل داستان نیز گوش دهید.

 

اما، واقعاً به حرف‌های طرف مقابلتان گوش دهید. تحقیقات روانشناسی حاکی از آن است که اکثر افراد از این مشخصه حیاتی، ارتباط موثر، بی‌بهره‌اند. از منظر اکثر مردم کنارگذاشتن نقطه نظرهای خودشان و گوش دادن به نگرانی‌های طرف مقابل بسیار دشوار است، و همین امر ارتباط موثر را تقریباً غیرممکن می‌سازد.

 

۵.بعداً این مشکل را حل می‌کنیم 

بحث و عدم توافق بخش‌های جداناپذیر هر رابطه‌ایی هستند. با این وجود، مدیریت این عدم توافق‌ها سرانجام یک رابطه را به تصویر می‌کشد. کشمکش‌های مکرر و حل‌نشده فشار بیش از حدی را بر توان جسمی و روحی وارد کرده و می‌تواند سلامت و حس رضایت از زندگی را تحلیل ببرد.

 

به همین دلیل دست یابی به تعادل و آرامش پس از بحث‌ها از اهمیت ویژه‌ایی برخوردار است. مرکز مشاوره و سلامت متذکر می‌شود، چنانچه دقت کرده باشید، صداها بالا می‌رود، پای مسائل گذشته به میان باز می‌شود و پرخاشگری‌ها آغاز می‌شود، اما دقیقاً در همین لحظه باید نفس عمیقی کشیده و بگوئید هنگامی که سطح هورمون آدرنالین ما به میزان طبیعی بازگشت بحث خواهیم کرد.

 

۶.شب به خیر

دکتر مارک گلستون، روانشناس مرکز دانشگاهی کالیفرنیا می‌گوید، هر شب پیش از خواب، شب به خیر بگوئید، حتی اگر روز بدی را پشت سر گذاشته بودید؛ زیرا نشان می‌دهد که شما به این رابطه اهمیت می‌دهید. او تشریح می‌کند که گفتن شب‌ به خیر، بدان معناست که شما دو نفر و رابطه بین شما از هر چیز ناراحت‌کننده‌ایی که اتفاق افتاده مهم‌تر است.

 

۷.روز خوبی داشته باشی! 

گلستون همچنین بر اهمیت کمی دلگرمی در روز با گفتن روز خوبی داشته باشی و دعای خیر تاکید می‌کند. دنیای بیرون می‌تواند خشن باشد و آگاهی از اینکه همسرتان هر کجا که باشید حامی شماست، حس قدرت و انرژی مضاعفی را در برابر نبردهای زندگی به شما و او می‌بخشد.

 

در نتیجه، رابطه سالم، سلامت روح را افزایش می‌دهد. اما از طرف دیگر یک رابطه ناسالم، زندگی را به مصیبت تبدیل می‌کند. نحوه ارتباط ما با موارد مهم، نمایی از رابطه ما را آشکار می‌سازد، اما تغییر شیوه ارتباط ما نیز می‌تواند به بهبود کیفیت رابطه کمک کند.

 

روزانه این ۷ نکته را به یکدیگر گوشزد کنید و قطعاً رابطه‌ایی عمیق‌تر، دوستانه تر، بردبارانه‌تر و صمیمیتی پایدارتر را تجربه خواهید کرد.

  • بدون دیدگاه
  • 2016-10-22
https://www.rahafun.com/?p=55908
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا