چرا نوزادان نفخ می کنند؟

چرا نوزادان نفخ می کنند؟
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

چرا نوزادان نفخ می کنند؟

ba2917

یکی از دلایل گاز معده این است که هنگام شیر خوردن هوا هم وارد معده نوزاد می شود، شاید هم شما غذایی خورده باشید که شیرتان را نفخ آور کرده است. برخی از نوزادان در طول روز به طور مرتب گاز معده تولید می کنند، اما گاهی اوقات این گاز در روده کوچک گیر کرده و تولید حباب می کند که آنان را ناراحت خواهد کرد.

نوزادتان از درد جیغ می کشد و پاهایش را به سمت شکمش جمع می کند. در این موارد باید او را آرام کرده و کاری کنید که این گاز از معده اش خارج شود و تدبیری بیندیشید تا چنین چیزی دیگر تکرار نشود. اگر فرزندتان از بطری شیر می خورد و به طور متناوب دچار این مشکل می شود می توانید از شیشه شیرهای ضد نفخ استفاده کنید. پیش از شیردهی با این شیشه ها هوا را از درون آن خارج می کنید که این کار احتمال ایجاد گاز در معده نوزاد را کاهش می دهد. همچنین سر بطری را تعویض کنید، شاید سر شیشه زیادی کوچک باشد و وقتی نوزاد آن را در دهانش می گذارد و می مکد هوا هم وارد معده اش می شود. در وسط فرآیند شیردهی نوزاد را وادار کنید آروغ بزند. اگر نوزادتان گاز زیادی از معده اش خارج می کند، این کار را دو تا سه بار هم می توانید انجام دهید. پس از اتمام شیردهی نیز باز او را بغل کرده تا آروغ بزند. اگر بعد از یکی دو دقیقه خبری از آروغ نشد به تلاش خود ادامه دهید.

اگر کودک از شیر شما تغذیه می کند باید چند روزی حواس تان به هر چه می خورید باشد تا ببینید کدام غذا باعث ایجاد گاز در معده نوزاد می شود و آن را از رژیم غذایی تان حذف کنید، برای مثال: لبنبات (شیر، پنیر و بستنی)، یادتان باشد برای اینکه بتوانید شیر دهید لازم نیست شیر بخورید. غذاهای پر ادویه مثلا غذاهای سیر دار، غذاهای تحریک کننده سیستم عصبی مثل کافئین
غذاهای نفاخ (کلم بروکلی، نخود و لوبیا یا برنامه غذایی پر از سبزیجات)، هر گروه غذایی را برای چند روز مصرف نکنید و ببینید وضعیت معده کوچک فرزندتان چطور است. همه این غذاها را با هم از رژیم غذایی تان حذف نکنید چرا که در این صورت متوجه نمی شوید کدام شان باعث ایجاد نفخ در نوزاد شده است.

اگر هیچ کدام از این کارها فایده نداشت و فرزندتان همچنان نفخ می کند با پزشک کودک تماس بگیرید و از او راهنمایی بخواهید. شاید دارو ضد نفخ (قطره های خوراکی سایمتیکون) تجویز کند. هر چند که تاثیر این دارو از نوزادی به نوزاد دیگر متفاوت است. علاوه بر این شاید پزشک از شما بخواهد مارک و نوع شیر خشکی را که به نوزاد می دهید عوض کنید.

 

منبع:farzand.net

  • بدون دیدگاه
  • 2015-02-27
https://www.rahafun.com/?p=48697
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا