چرا زیاد عرق می کنیم؟

چرا زیاد عرق می کنیم؟
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

چرا زیاد عرق می کنیم؟

عرق

 

دلایل اصلی تعریق زیاد بدن و راه درمان آن
تعریق بیش از اندازه بدن در تعداد زیادی از افراد موجب رنجش آنان و اطرافیان خواهد شد، این تعریق حتما علت ریشه ای در بدن دارد. کولر را روی دور تند روشن می کنید، لباس نخی میپوشید و سعی میکنید چندان حرکت نکنید. عصرها شربت خیار و سکنجبین می نوشید و به هر دری می زنید تا پوستتان در سیلی که دانه‌های عرق راه ‌انداخته‌اند غرق نشود. تعریق شدید همه ی وقت به گرمای هوا وابسته نیست.

این مشکل شایع می تواند از اوضاع خاص جسمی یا روانی شما نشات بگیرد و در بعضی مواقع، این متخصصان غدد نیستند که باید برای بهتر شدن حال شما قدمی بردارند.

اصلی‌ترین دلایل چندان عرق کردن
اگر می خواهید با اصلی‌ترین دلایل تعریق آشنا شوید ادامه این مقاله را بخوانید. ما با روشن کردن دلایل تعریق، مسیر شما برای درمان این مشکل را کوتاه‌تر میکنیم

خوردوخوراکتان تغییر کرده؟
گذشته از این که به دلیل چندان و بدبو شدن عرق بدنتان سراغ دکتر بروید، نگاهی به الگوی خوراکی خود بیندازید. تغییر در سبک غذا خوردن و مواد خوراکی میتواند تعرق را اکثر و بودارتر کند. مصرف ادویه‌های معطر مثل کاری و زیره بوی عرق را اکثر می کنند و حتی اگر دمای کلی بدن شما بالا نباشد،

با خوردن سوپ گرم دچار تعریق میشوید. اگر به این سوپ مقداری فلفل اضافه کنید، قطعا سرعت تعریق بدنتان بالا می رود. تعریق چندان، همراه با بوی آزاردهنده، با خوردن سیر یا پیاز آرامش شما را برهم می زند و اگر سراغ خانواده کلم بروید هم بعید نیست که به دلیل تعریق چندان و بدبو آزرده شوید.

کافئین را کنار نمیگذارید؟
اگر روزتان را با قهوه شروع میکنید و با چای پررنگ و غلیظ آن را ادامه میدهید، طبیعی هست که بیش‌ازاندازه عرق کنید. مصرف کافئین باعث پرکار شدن غدد میشود و اساس را برای تعریق بیش‌ازاندازه فراهم میکند.

احساساتی شده‌اید؟
احساسات قوی و شدیدی مثل خشم، اضطراب و ترس باعث اکثر شدن تعریق میشوند. در این شرایط نواحی مثل کف دست هم درگیر میشوند و اضافه بر بدنی خیس و بدبو، دست‌هایی سرد اما عرق‌‌کرده هم نصیبتان می شود. در این شرایط، کمک زیادی از دئودورانت‌ها ساخته نیست و تنها در صورت آرام شدن و کاهش اضطراب و خشمتان می توانید از این تعریق شدید آسوده شوید.

سیگاری هستید؟
نیکوتین غدد بدن شما را فعال‌تر میکند و باعث تعریق اکثر می شود. اگر نمیتوانید بدنتان را همین‌طور که هست بپذیرید، چاره‌ای جز ترک سیگار برایتان باقی نمی ماند.

بیمارید؟
مریضی‌های مختلفی میتوانند سرعت تعریق بدنتان را اکثر کنند. دیابت و اختلالات ترشح هورمون تیروئید در بدن ازجمله مریضی‌های عرق‌ساز میباشند.دیابت از شایع‌ترین دلایل تعریق هست و اختلالات غده تیروئید هم با تغییراتی که در سوخت‌وساز بدن شما ایجاد میکنند، می توانند این مشکل را به جانتان بیندازند.

گرچه این نشانه میتواند از وجود عفونتی مخفی در بدنتان خبر بدهد یا در موارد نادر می تواند از دچار بودن شما به مریضی سرطان غدد لنفاوی حکایت کند اما دلیلی ندارد که به‌محض چندان شدن تعریق به سرطانی بودن خود شک کنید.

دارو میخورید؟
به گزارش پارس ناز تعریق شدید می تواند یکی از عوارض مصرف بعضی از داروها باشد. مصرف داروهای ضدافسردگی، داروهای قلب، داروهای فشارخون و داروهای دیابت در بعضی از افراد با تعریق شدید همراه میشود. اگر عرق کردن بیش از آن چه باید شما را آزار میدهد و زندگی‌تان را دچار اختلال کرده، موضوع را با پزشکتان در بین بگذارید. شاید بتوانید با تغییر نوع داروی مصرفی، این مشکل را هم کمتر کنید.

  • بدون دیدگاه
  • 2017-09-16
https://www.rahafun.com/?p=69681
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا