پیشگیریهای زنانه موثر ترند یا مردانه

پیشگیریهای زنانه موثر ترند یا مردانه
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

پیشگیریهای زنانه موثر ترند یا مردانه

پیشگیریهای زنانه موثر ترند یا مردانه

برای آموزش روش‌های پیشگیری از بارداری،استفاده از مثال‌ها و مصادیق مناسب،فهم مطلب را آسان‌ترمی‌کند.پس بحث را با یک مثال شروع می‌کنیم.زن و شوهر جوان و تازه‌ ازدواج‌ کرده‌ای را در نظربگیرید که قصد دارند تا بهبود و تثبیت شرایط تحصیلی،شغلی و اقتصادی ‌شان،برای مدتی (مثلا برای سه سال) بچه‌دار شدن را به تاخیر بیندازند،دو پیشنهاد برای آنها وجود دارد…


اگر آقا تمایل دارند در پیشگیری مشارکت کنند،کاندوم گزینه مناسبی است و اگر خانم تصمیم دارند این مسوولیت را عهده‌دار شوند دو راه وجود دارد: قرص‌های ترکیبی و آمپول‌های یک‌ماهه.اما پس از طرح این مساله احتمالا برای خانم ها و آقایان سوال‌هایی پیش می‌آید.

 

احتمال بچه ‌دار شدن در کدام روش کمتر است؟ اگر خانم جلوگیری کند بهتر است یا آقا؟

معمولا روش‌های زنانه،اگر به درستی استفاده شوند،موثرترند.چه آمپول‌ و چه قرص،اثر بخشی یکسان (حدود ۹۹ درصد) دارند.زمانی که آمپول تزریق می‌شود،باید روز ۲۷ تا ۳۳ سیکل جنسی باشد.

 

قطعا عدم رعایت این قاعده ضریب شکست را بالا می‌برد.قرص‌ها هم مرتبا هر شب باید استفاده شود و فاصله یک هفته‌ای بین آنها (زمان قاعدگی) باید رعایت شود. اگر فکر می‌کنید فراموشکار هستید،از تزریق آمپول که برای یک ماه،کار پیشگیری را انجام می‌دهد بهره بگیرید اما در مورد کاندوم،به شرط درست استفاده شدن حدود ۹۷ درصد موفقیت خواهید داشت.کاندوم یک مزیت دیگر هم دارد.

 

پیشگیری دوگانه،هم از بارداری و هم از بیماری‌های جنسی قابل انتقال به عمل می‌آورد؛چون ممکن است هر کدام از شما با التهاب یا عفونت دستگاه تناسلی مواجه شوید و بهتر است در طول درمان از انتقال مشکل پیشگیری کنید.

 

 

گفته می شود کاندوم روش مطمئنی نیست و بعضی‌ها با وجود استفاده از آن باردار می‌شوند.این گفته حقیقت دارد؟

خیلی ‌ها سال ‌هاست با این روش از بارداری پیشگیری می‌کنند اما برای استفاده حتما این نکات را باید رعایت کنید:

کاندوم باید حتما قبل از استفاده بررسی شود.اگر روی پاکت آن تاریخ انقضا ندارد یا تاریخ گذشته است استفاده نکنید.اگر پس از باز کردن،دیدید که بیش از حد خشک یا نرم یا پودری است،استفاده نکنید.اگر احتمال دادید با سطح ناهموار ناخن،موجب پارگی آن شده‌اید،نباید استفاده‌اش کنید.

 

با همه اینها اگر امکان مقاربت مثبت وجود دارد،چه شما کاندوم را درست استفاده نکرده‌اید و چه خانم قرص را فراموش کرده‌اند،باید حتما از روش اورژانس پیشگیری از بارداری یعنی قرص لونورژسترول استفاده کنید.این دارو را بدون نسخه می‌توانید تهیه کنید و خانم دو عدد را با هم و یا یک عدد را بلافاصله و قرص دوم را ۱۲ ساعت بعد بخورند.این قرص تا ۷۲ ساعت بعد از مقاربت مشکوک به بارداری و تا حتی ۱۲۰ ساعت بعد از آن کارآمد است.

 

منبع:salamat.com

  • بدون دیدگاه
  • 2013-02-13
https://www.rahafun.com/?p=5252
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا