هدیه ۴۰ میلیون دلاری وزارت نیرو به لبنان

هدیه ۴۰ میلیون دلاری وزارت نیرو به لبنان
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

هدیه ۴۰ میلیون دلاری وزارت نیرو به لبنان|www.rahafun.com

وزیر آب و برق لبنان در مراسم امضای این توافقنامه افزود: هزینه ساخت این سد ، نه یک قرض بلکه هبه (هدیه) است…

ایران با کمک بلاعوض 40 میلیون دلاری به لبنان، هزینه ساخت یک سد در این کشور را می پردازد.

به گزارش عصر ایران و به نقل از روزنامه الدیار و سایت الانتقاد لبنان “مجید نامجو” وزیر نیرو ایران و همتای لبنانی اش، با امضای توافقنامه ای در بیروت، ساخت سد در منطقه “بلعا”ی لبنان با کمک بلاعوض 40 میلیون دلاری ایران را رسمیت بخشیدند.

براساس این توافقنامه، یک سد به همراه تاسیسات تصفیه آب در منطقه بلعای لبنان توسط شرکت پیمانکار از این کشور ساخته می شود. شرکت ایرانی از طرف وزارت نیرو نیز طراحی و نظارت بر ساخت این سد را برعهده خواهد داشت.

وزیر آب و برق لبنان در مراسم امضای این توافقنامه افزود: هزینه این پروژه نه یک قرض بلکه هبه (هدیه) است و توسط شرکت ها و کارگران لبنانی انجام خواهد شد.
این مقام لبنانی درباره انتقادات وارده به ساخت این سد هم گفت: هر کاری که انجام بدهیم، این اعتراضات وجود دارند. کسی که معترض می شود برای همه شناخته شده است. او می خواهد مردم لبنان را از آب، برق و گاز محروم کند.

وی درباره پیشنهاد ایران برای صادرات برق به لبنان هم گفت: لبنان به شدت نیازمند این برق است. نمی توان این پیشنهاد ایران را رد کرد به ویژه که این پیشنهاد به سود منافع بیروت است، البته برای مناسب تر شدن قیمت برق وارداتی باید مذاکرات بیشتری انجام شود.

آمریکا قبل از این به لبنان درباره واردات برق از ایران هشدار داده بود.

 

وزیر نیروی ایران هم در این مراسم گفت: تهران ده ها سال تاکید کرده که منافع عالی ملت لبنان برایش اهمیت دارد. ایران همه امکانات مهندسی و فنی پیشرفته خود را در اختیار برادرانش از جمله لبنان قرار می دهد.

نامجو درباره اعتراضات به اجرای پروژه سد بلعا توسط ایران هم گفت: برای ما تصمیمات دولت لبنان، اساس است. دولت لبنان هر تصمیمی را اتخاذ کند ما آماده انجام هر طرح عمرانی یا توسعه ای در لبنان هستیم.

این چهارمین سفر نامجو وزیر نیرو ایران به لبنان است.
این خبر علاوه بر الدیار و الانتقاد در سایر رسانه های لبنان از جمله سایت های النشره، ، اللواء، لبانون نیوز و … نیز منتشر شده است.

  • بدون دیدگاه
  • 2012-11-17
https://www.rahafun.com/?p=3082
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا