نگران جدایی از همسر خود نباشید

نگران جدایی از همسر خود نباشید
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

نگران جدایی از همسر خود نباشید

za4-2337

اگر نشانه‌هایی که گفتیم را در رابطه‌تان دیده‌اید اما دیرتر از آنکه بتوانید کمکی به رابطه‌تان بکنید متوجه خطرساز بودن‌شان شده‌اید، برای‌تان متاسفیم. احتمالا این روزها یک جدایی دردناک را تجربه کرده‌اید و برای برگشتن به زندگی به کمک ما نیازمندید. شاید نکته‌هایی که در ادامه می‌آید بتواند به شما برای سر و سامان دادن به زندگی‌تان کمک کند.

گریه کنید
چیزی که شما را نکشد، قوی‌ترتان می‌کند و قطعا یک نامزدی از دست رفته هم شما را نخواهد کشت. پس حالا که قرار است برای یک زندگی تازه آماده شوید، چند روزی را به سوگواری بگذرانید. اشکالی ندارد، گریه کنید، پرخاشگر شوید و ناسازا بگویید. شما در این چند روز سوگواری از هفت دولت آزاد خواهید بود اما مراقب باشید عزاداری‌تان برای رابطه از دست رفته بیش از اندازه طولانی نشود و زندگی‌تان را مختل نکند.

حالا وقت آن است که اتفاقی که افتاده را یک‌بار دیگر بررسی کنید. در رابطه میان شما و نامزدتان چه گذشته بود؟ چرا از هم جدا شدید؟ سهم شما از آنچه اتفاق افتاده چقدر است و فکر می‌کنید اگر کجای کار اشتباه نمی‌کردید، این اتفاق برای‌تان نمی‌افتاد؟ حالا وقت آن است که معلم خوبی باشید و از آنچه پیش آمده درس بگیرید.

سرتان را شلوغ کنید
به دوستانی که مدت‌هاست از آنها خبر ندارید زنگ بزنید، با همکلاسی‌های دانشگاه‌تان قرار بگذارید، برای اضافه کاری در اداره‌تان بمانید اما اجازه ندهید فکر و خیال در مورد نامزد سابق‌تان به ذهن‌تان برگردد. این فکر و خیال‌ها باید محدود به همان قدم اولی که بعد از جدایی برداشته‌اید، یعنی دوره سوگواری‌تان بماند. پس ماجرا را کش ندهید

زندگی‌تان را از نو بسازید
راهی برای معنا دادن به زندگی‌تان پیدا کنید. ممکن است از دست رفتن رابطه‌ای که چند سال از عمرتان را برایش خرج کرده‌اید، به شما این احساس را القا کند که زندگی‌تان را بر باد داده‌اید اما اگر از همین امروز برای بیشتر رشد کردن و رسیدن به اهدافی که مدت‌ها معلق‌شان کرده‌اید استفاده کنید، مجالی برای فکر کردن به این موضوعات برای‌تان نمی‌ماند.

بدوید
دویدن هم به شما قدرت فرار از فکر‌هایی که آزارتان می‌دهد را خواهد داد و هم با ترشح بیشتر هورمون اکسی توسین در بدن‌تان به شما قدرت روانی بیشتری را هدیه خواهد کرد. وقتی هر روز بیشتر از ۴۰ دقیقه ورزش کنید، نه‌تنها اجازه حمله کردن افسردگی به زندگی‌تان را نمی‌دهید بلکه برای دوباره ساختن زندگی‌تان هم قدرت و نشاط بیشتری پیدا می‌کنید.

بلافاصله عاشق نشوید
شاید تصور کنید غم از دست دادن را با آمدن یک فرد تازه به زندگی‌تان راحت‌تر فراموش می‌کنید اما مراقب باشید! این یک فریب بزرگ است! بلافاصله وارد شدن به یک ارتباط دیگر، نه‌تنها در درازمدت کمکی به از بین رفتن احساسات منفی‌تان نمی‌کند بلکه باعث می‌شود با چشم‌های بسته به رابطه دیگری وارد شوید و با اشتباهات خود، شرایط را برای یک شکست دیگر مهیا کنید؛ شکستی که این بار سخت‌تر و ویران کننده‌تر خواهد بود.

تنها نجنگید
اگر احساس می‌کنید با وجود همه تلاش‌های‌تان نمی‌توانید از دوره سوگواری بیرون بیایید و به خود کمکی کنید، به یک تنه جنگیدن با غم‌های‌تان ادامه ندهید. کافی است به یک روانشناس مراجعه کنید و از او برای برگشتن به روزهای عادی زندگی‌تان کمک بگیرید.

منبع:مجله سیب سبز

  • بدون دیدگاه
  • 2015-03-13
https://www.rahafun.com/?p=49272
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا