نگرانی های بارداری چیست وچگونه از بین میرود

نگرانی های بارداری چیست وچگونه از بین میرود
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

نگرانی های بارداری چیست وچگونه از بین میرود

نگرانی های بارداری چیست وچگونه از بین میرود

تولد یک نوزاد، یک انسان جدید، می تواند یکی از بهترین اتفاقات دنیا باشد. لحظه تولد این فرد قطعا برای مادرش همراه با سختی ها و مشقت هایی است که اگر مادر نتواند بر خود و بر استرس خودش مسلط شود ممکن است لحظات سختی را بگذراند اما اگر هم مادر و هم پدر نوزاد بدانند که چه اقداماتی را باید از قبل تولد تا لحظه تولد انجام بدهند قطعا این لحظات با آرامش بیشتری طی خواهد شد.
نگرانی های تمام نشدنی
وجود یکسری نگرانی ها برای خیلی از مادران بارداری که تجربه اول فرزنددار شدن را دارند، کاملا طبیعی است. این که در لحظه زایمان چه اتفاقی می افتد؟ در طول دوران بارداری چه کارهایی را انجام بدهم تا زایمان راحت تری را داشته باشم؟ بعد از زایمان چه اتفاقی برای بدن من می افتد؟ آیا زیبایی قبل از دوران بارداری ام را پیدا می کنم؟ آیا همسرم بعد از تولد فرزندمان مثل قبل من را دوست دارد؟ و سوالاتی از این قبیل می تواند ذهن مادران را به خود مشغول کند.
این نگرانی ها و نگرانی های مشابه این ها کاملا طبیعی می باشد و در اکثر خانم های باردار وجود دارد. مهم ترین مساله ای که مطرح است این است که آن مادر بداند که چگونه با این نگرانی هایش مواجه شود تا به مشکلات بیشتر و استرس های بالاتری برخورد نکند.
اولین قدم تا رسیدن به آرامش
یکی از مهم ترین مسایلی که می تواند به یک مادر و حتی پدر کمک کند تا بتوانند استرس هایشان را در دوران بارداری مادر کم کند، این است که در وهله اول این پدر و مادر باید به یک شناخت کافی نسبت به تغییراتی که در این دوران ممکن است برای مادر اتفاق بیافتد، برسند تا راحت تر بتوانند با این مساله کنار بیایند. زیرا در دوران بارداری خیلی اتفاقات عجیب و غریبی برای مادر می افتد که اگر نسبت به این اتفاقات و میزان طبیعی بودن آنها آگاهی وجود نداشته باشد ممکن است که زن و شوهر دچار استرس بشوند.
پرس و جو ممنوع
طبیعی است که زایمان هر فردی با فرد دیگر متفاوت باشد و هر کسی در این خصوص یک تجربه متفاوتی را کسب کرده باشد. ممکن است خیلی از تجربه ها دردناک هم باشند. سعی کنید هیچ گاه به تجربه های سخت و دردناک مادران دیگر از زایمانشان، گوش ندهید زیرا ممکن است این مساله استرس شما را بیشتر کند. یک سوال، از کجا معلوم است که این اتفاق برای شما هم بیافتد؟؟؟
حذف لذت ها ممنوع
خیلی از زنان با شنیدن خبر بارداری شان، دست از همه کارهایی که انجام می دادند می کشند. البته این مساله تا حدودی طبیعی می باشد. به دلیل تغییر و تحولاتی که در جسم خانم باردار ایجاد می شود، تهوع، ویار، استفراغ، کمر درد، ضربان قلب بالا و … ممکن است که مدتی توان حرکت کردن و انجام دادن فعالیت های سابق خود را نداشته باشند. توصیه می شود که تا رسیدن به یک وضعیت نرمال با مشورت با پزشکتان، سطح فعالیت های روزمره خود را کمتر کنید تا حالتان بهتر شود و بعد از آن یک روند مناسب را برای انجام فعالیت های مختلف روزمره خود انتخاب کنید. این را بدانید که بی تحرک شدن و نشستن در خانه و حذف کردن لذت های زندگیتان صرفا فقط کاری می کند که خسته و کسل شوید و حتی زودتر مبتلا به افسردگی دوران بارداری بشوید. ضمن این که عدم تحرک می تواند روال زایمان را سخت تر نیز بکند.
پس با توجه به نوع بارداریتان و با مشورت با پزشک متخصصتان، سعی کنتید یکسری از فعالیت های روزمره خود را همچنان ادامه دهید.
کلاس های زایمان
مادر باردار عزیز، چه قصد زایمان طبیعی و چه قصد زایمان به صورت سزارین را دارید، سعی کنید در کلاس های مربوط به زایمان در بیمارستان مربوط به خود را شرکت کنید. این کلاس ها اصطلاحا کلاس های ویژه آموزش مادران باردار نامیده می شود. حداقل حسنی که می تواند برای شما داشته باشد این است که با محیط بیمارستان و همچنین با ماماهای بیمارستان آشنا بشوید.
این مساله خیلی می تواند از استرس های روز زایمانتان کم کند. در کنار این ویژگی مثبت، شما می توانید با خیلی از مسایل و مشکلاتی که در این دوران برایتان ایجاد شود، آشنا بشوید و جواب سوالاتتان را به راحتی دریافت کنید. همچنین قرار گرفتن در جمعی که همه مثل هم هستند می تواند آرامش دهنده باشد که شما تنها نیستید و خیلی از مشکلات را فقط شما ندارید و تمام مسایل از قبیل تهوع، استفراغ، دل درد ها و … که در شما وجود دارد، در بقیه افراد هم هست. این مساله باعث دلگرمی شما هم هست.
حضور دلگرم کننده پدر
مردان می توانند در آرامش خانم ها در دوران بارداری نقش مفید و موثری را داشته باشند. در این دوران زنان به دلیل تغییرات هورمونی دچار مشکلات خلق و خویی می شوند و بسیار حساس و زودرنج می شوند. اگر پدران با این مساله آشنا باشند و سطح آگاهیشان نسبت به نوع برخورد با همسرانشان در دوران بارداری بالاتر برود، می توانند به آرامش بیشتر همسرشان کمک کنند.
توصیه می شود در این دوران احترام بیشتری را به همسرتان بگذارید و با صبر و حوصله بیشتری با او برخورد کنید و همچنین به تامین نیازهای روانشناختی او بیش از پیش توجه کنید. این مساله می تواند به همسرتان این اعتماد و اطمینان را بدهد که هنوز هم مثل قبل دوستش دارید و برایتان مهم است.
خواندن کتاب با هم
بهتر است که مرد و زن در دوران بارداری خانم، هر دو با هم به مطالعه کتاب هایی در زمینه بارداری و تربیت فرزند مطالعه کنند این کار علاوه بر بالا بردن سطح اطلاعات شما، می تواند کمک کند با همسرتان وقت بیشتری بگذارید.
پدر، محبت فراموش نشود
پدر آینده، سعی کن محبت کردن به همسرت را در این دوران فراموش نکنی. بی دلیل برای همسرتان هدیه و گل بخرید و یا او را در آغوش بگیرید. انجام دادن برخی از کارهای منزل هم می تواند مفید و موثر باشد.
همراهی پدر، بهترین تسکین درد
یکی از مسایل دیگری که می تواند استرس مادر باردار را کم کند این است که همسرش او را در رفتن به ویزیت پزشک، انجام سونوگرافی و آزمایش همراهی کند. این مساله بسیار برای خانم لذت بخش است.
دست در دست هم
علاوه بر حضور پدر در روزهای بارداری خانم، در روز سرنوشت ساز و مهم تولد فرزند هم این حضور میتواند مفید باشد. بهتر است پدر در تمام لحظاتی که همسرش در حال درد کشیدن است، در کنارش بماند و این کار را به دیگر اعضای خانواده از جمله مادر و یا خواهرش واگذار نکند. این کار می تواند تسکین بسیار خوبی برای دردهای همسرش باشد و زایمان راحت تری را داشته باشد.
لذت از ملاقات اول
پدرهای عزیز باید از قبل از تولد فرزندشان خود را آماده پذیرفتن مسئولیت های پدری کنند تا بتوانند راحت تر و بهتر با همسر و فرزندشان ملاقات کنند. هر چقدر از این ملاقات لذت بیشتری را ببرید، قطعا به بهتر شدن حال روحی همسرتان کمک بزرگی را کرده اید.

  • بدون دیدگاه
  • 2016-10-27
https://www.rahafun.com/?p=55860
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا