نکاتی برای انتخاب بهترین رنگ مو 

نکاتی برای انتخاب بهترین رنگ مو 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

نکاتی برای انتخاب بهترین رنگ مو 

رنگ مو

 

بهترین رنگ مو
این کافی نیست که از رنگ مویی خوش‌تان بیاید و تصمیم بگیرید آن را روی موهایتان امتحان کنید. بسیاری از رنگ‌های مو در کاتالوگ‌ها زیبا هستند اما این به معنای آن نیست که شما می‌توانید دقیقاً همان رنگ مو و همان‌قدر زیبایی را داشته باشید. انتخاب رنگ موی مناسب به رنگ پوست ، رنگ چشم و سن و سال شما وابسته است.

یک رنگ موی نامناسب می‌تواند سن و سال شما را بیشتر نشان بدهد و اگر با پوست و رنگ چشم شما هماهنگ نباشد ظاهر نازیبا و نامناسبی به شما بدهد. اما متاسفانه خیلی‌ها این اشتباه را انجام می‌دهند و این علاوه بر آنچه گفته شد باعث می‌شود فرد چهره‌ای خسته و پژمرده نیز داشته باشد.

چه انتظاری از رنگ مو دارید؟
برای انتخاب رنگ موی مناسب ابتدا باید توقع خود را مشخص کنید. آیا می‌خواهید جوان‌تر نشان داده شوید؟ رنگ کردن مو برایتان یک سرگرمی و تنوع است و دائماً رنگ‌ موها را عوض می‌کنید؟ چقدر هزینه برای این کار در نظر گرفته‌اید؟

اگر می‌خواهید یک رنگ مو را برای مدت‌ها روی سر خود داشته باشید بهتر است از رنگ‌های دائمی استفاده کنید مخصوصاً در زمانی که می خواهید موهای خود را بیشتر از دو درجه روشن تر یا تیره تر کنید . برای کسانی است که دارای موهای خاکستری با مقاومت بالا در برابر رنگ هستند. رنگ‌های دائمی نیاز به کمی کار دارند. چون از بین نمی روند و فقط با رشد موها حرکت می کنند. به احتمال زیاد شما هر ماه باید ریشه‌های مو را رنگ کنید تا رشد ریشه محسوس نباشد. هر چقدر رنگ مویی که استفاده می‌کنید به رنگ پایه نزدیک‌تر باشد کمتر دردسر رنگ کردن آن را خواهید داشت.

رنگ پوست را مشخص کنید
برای تعیین رنگ پوست بهتر است زیر نور خورشید یا نور هالوژن قرار بگیرید. زیر نور خورشید رنگ پوست‌تان واقعی‌تر دیده می‌شود. برای این کار زیر نور خورشید یا هالوژن به مچ دستتان نگاه کنید اگر رگ‌های دست‌تان آبی بود شما دارای پوستی با پس زمینه سرد هستید. اگر رگ‌های دست شما سبز رنگ بود، پوست شما پس زمینه گرم دارد.

 

رنگ مو

یک راه مؤثر دیگر برای کشف رنگ پوست این است که یک لباس سفید بپوشید و آرایش‌تان را کاملاً پاک کنید با یک حوله سفید نیز تمام موهای سر را بپوشانید. در مقابل یک آینه با نور کافی بایستید و با دقت نگاه کنید . اگر صورت‌تان به رنگ قرمز یا صورتی بود، شما چهره سردی دارید . اگر به رنگ هلویی، زیتونی یا طلایی بود شما چهره گرمی دارید . البته این نکته را در نظر بگیرید که ممکن است رنگ‌ها کاملاً در چهره‌تان خودنمایی نکنند رنگ پوست‌تان طیفی میان سرد و گرم باشد.

چشم‌ها چه می‌گویند؟
اگر چشم هایتان تیره است رنگ موی مناسب شما طیفی از رنگ‌های قهوه‌ای متوسط یا قرمز متوسط است. اگر چشم‌های شما فندقی، آبی یا سبز است، هر کدام از رنگ‌های خرمایی روشن تا بلوند متوسط عالی است. اما اگر رنگ طبیعی موهایتان روشن است، از رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز یا قرمز توت فرنگی استفاده کنید.

آیا رنگ چشم‌ها‌ی شما قهوه‌ای تیره، سیاه یا فندقی است؟ بهتر است از رنگ مشکی، قهوه‌ای متوسط یا قهوه‌ای طلایی استفاده کنید. همچنین رنگ شرابی یا قهوه‌ای مایل به قرمز رنگ مناسب چهره شماست. اگر چشم های شما فندقی، آبی یا سبز و رنگ موی مناسب را از میان طیف رنگ‌های قهوه‌ای روشن تا بلوند متوسط انتخاب کنید. در این صورت می‌توانید هایلایت‌های روشن یا طلایی به رنگ اضافه کنید. رنگ خرمایی متوسط گرم نیز برای چهره شما ایده‌آل است.

اگر چشم‌هایتان آبی یا سبز، و موهایتان به‌طور طبیعی بلوند است، از بلوند طلایی و سایه‌های خرمایی بسیار روشن استفاده کنید. رنگ‌های قرمز روشن و قرمز گرم نیز برای شما مناسبند.

 

رنگ مو

 

برای انتخاب هایلایت مناسب
اگر رنگ پوست‌تان سفید با سایه‌های صورتی رنگ است، هایلایت مسی برایتان خوب است. اگر پوست‌تان سرد است، از هایلایتی استفاده کنید که در ساقه‌های مو روشن‌تر می‌شود. این روش هایلایت برای ایجاد سایه‌های گرم مناسب است چون هایلایت‌ها پایین‌تر از صورت‌تان هستند و با رنگ پوست‌تان تضاد ایجاد نمی‌کنند.

اگر موهایتان قهوه‌‌ای مایل به قرمز است سایه‌های مسی گزینه مناسبی برای هایلایت است. اما اگر موهای‌تان قهوه‌ای تیره است، از طیف رنگ‌های کاراملی و قهوه‌ای فندقی استفاده کنید.

برای موهای بور به طور کلی بهتر است از هایلات‌های کره‌ای و گرم استفاده کنید. طیف‌های رنگ بژ نیز بسیار متفاوت و خاص است.

اگر چشم‌های تیره و قوه‌ای دارید بهتر است از هایلات‌های گرم استفاده کنید. اما اگر چشم‌های آبی خیلی روشن یا خاکستری دارید هایلایت‌های سردتر برای چهره شما بهتر هماهنگ می شوند. برای‌ چشم آبی‌ها یا کسانی که چشم‌هایی به رنگ سبز با رنگ پوست خنثی دارند هر نوع رنگ هایلایتی کاربرد دارد. از هر رنگ هایلایتی که استفاده کنید چهره شما فوق العاده به نظر خواهد رسید.

 

  • بدون دیدگاه
  • 2017-08-07
https://www.rahafun.com/?p=68824
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا