نشانه های منی در مردان چیست؟

نشانه های منی در مردان چیست؟
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

نشانه های منی در مردان چیست؟

نشانه های منی در مردان چیست؟

مدتی است که دچار نوعی وسواس شده ام به این ترتیب که وقتی کوچکترین فکر یا تصویر شهوانی به ذهنم می رسد یا در خیابان دختری را با ظاهر شهوانی می بینم شک می کنم که نکند منی از من خارج شده باشد و لازم باشد غسل کنم بهمین جهت زندگی ام فلج شده ، هر روز به حمام می روم و می ترسم از خانه خارج شوم. می خواستم راهنمایی ام کنید. همچنین آیا برای خارج شدن منی ، آلت باید به حالت کاملا تحریک شده (نعوظ) برسد و یا با اندک تحریکی هم ممکن است منی خارج شود؟
پاسخ اجمالی

وسواس از دسیسه و دام های شیطان است؛ و نباید به آن اعتنایی نمایید و برای رهایی از آن، بایست با اتکاء به بندگی و عبودیت خداوند و با بالا بردن اعتماد بنفس و خودباوری تلاش کنید…

 

اما در خصوص بخش اصلی سؤال شما، در جواب باید گفت:

 

مراجع معظم تقلید در رساله های عملیه­ی خود، چند نشانه برای منی بیان کرده اند. آن ها می فرمایند: اگر رطوبتی از انسان خارج شود و نداند منی است یا بول یا غیر این ها، اگر: ۱ ـ با شهوت بیرون آید،۲ ـ با جستن بیرون آید و ۳ ـ بعد از بیرون آمدن بدن سست شود، آن رطوبت حکم منی را دارد. اگر هیچ یک از این سه نشانه یا بعضی از اینها را نداشته باشد حکم منی را ندارد ولی در مریض و زن لازم نیست آن آب، با جستن بیرون آید، بلکه اگر با شهوت بیرون آمده باشد در حکم منی است و لازم نیست بدن او سست شود.

 

بنابراین اگر این شرائط را نداشته باشد منی نمی باشد و در نتیجه هم پاک است و هم موجب غسل جنابت نمی شود.

برای آگاهی بیشتر شما سؤالاتی بطور جداگانه طرح و به آنها پاسخ داده می شود:

 

  1. منی چه علائمی دارد؟ و در چه صورت احتلام برای مرد حاصل می شود؟ 
  2. اگر یقین به خروج منی پیدا کردیم، حکمش چیست؟ 

ج ۱: علایم و نشانه های تشخیص منی طبق دیدگاه های فقها چنین است:

 

همه ی مراجع عظام (به جز آیات عظام بهجت، صافی و مکارم): خروج منی در مردی که سالم است و مریض نمی باشد، دارای سه نشانه است: ۱٫ همراه با شهوت باشد. ۲٫ با جستن بیرون آید. ۳٫ بدن سست شود. اگر هیچ یک از نشانه های سه گانه و یا یکی از آنها را نداشت، حکم به منی نمی شود؛ مگر آن که از راه دیگری یقین کند که منی است.

 

آیات عظام بهجت و مکارم: خروج منی در مرد دارای دو نشانه است: ۱٫ همراه با شهوت باشد. ۲٫ با جستن بیرون آید. اگر هیچ یک از دو نشانه یا یکی از آن دو را نداشت، حکم به منی نمی شود؛ مگر آن که از راه دیگری یقین کند که منی است.

 

آیت الله العظمی صافی: اگر با شهوت و جستن بیرون آید و یا با جستن بیرون آید و بدن سست شود، آن رطوبت حکم منی را دارد و اگر هیچ یک از این دو نشانه را نداشت، حکم به منی نمی شود؛ مگر آن که از راه دیگری اطمینان پیدا کند که منی است.

 

امّا آیا این رطوبتی که علایم منی را ندارد، پاک است یا نه، باید به مسئله ی ۷۳ از رساله ی امام خمینی(ره) و دیگر مراجع در باب استبراء رجوع کرد که به طور کلی می فرمایند آبی که بعد از ملاعبه و بازی کردن و یا تحریکات شهوانی از انسان خارج می شود و علایم منی را نیز ندارد، پاک است و همچنین آبی که گاهی بعد از منی و یا گاهی بعد از بول از انسان خارج می شود، اگر بول به آن نرسیده باشد پاک است.

 

ج۲: اگر آبی که از انسان خارج می شود، نشانه های منی را داشته باشد موجب خواهد شد تا غسل جنابت بر او واجب گردد. اما در صورتی که شک داشته باشد، غسل جنابت واجب نیست و نمازهای خوانده شده هم قضا ندارد

 

در پایان متذکر می گردیم که وسواس از دسیسه و دام های شیطان است؛ و نباید به آن اعتنایی نمایید و توصیه می کنیم برای رهایی از آن و برطرف شدن این گونه حالت ها، در مسیر تربیت نفس خود، از طریق خودسازی و تهذیب نفس اقدام کنید. و با اهتمام به انجام واجبات ، تلاوت قرآن و نماز اول وقت و پرهیز از محرمات، نگاه نکردن به تصاویر شهوانی ، دوری از دوستان ناباب و با فاصله گرفتن از مکان های معصیت…، زمینه های گناه و تحریکات شهوانی غیر مشروع را در نفس خود برطرف نمایید.

  • بدون دیدگاه
  • 2013-05-29
https://www.rahafun.com/?p=12388
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا