میلیاردرهای فوتبال را بشناسید

میلیاردرهای فوتبال را بشناسید
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

میلیاردرهای فوتبال را بشناسید

champions-league-fixed

تصویری که البته خود دست‌اندرکاران سازمان لیگ هم می‌دانند چندان منطبق با واقعیت نیست و بوده‌اند باشگاه‌هایی که رقم اعلام شده برای پرداخت به بازیکنان را به مراتب پایین‌تر اعلام کرده‌اند.

حال اگر فرض را به درستی اعداد ثبت شده در سایت سازمان لیگ قرار دهیم مجموع رقم کل قرارداد بازیکنان لیگ حرفه‌ای چهاردهم به عدد ۱۵۱ میلیون تومان می‌رسد که تاج رئیس سازمان لیگ هم در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» آن را تایید می‌کند.

 او می‌گوید:«در مجموع؛ ۱۶ تیم حاضر در لیگ برتر ایران ۱۵۱ میلیارد تومان برای پرداخت به بازیکنان خود هزینه کرده‌اند که طبق پیش‌بینی ما اگر از افزایش این مبالغ در فصل اخیرجلوگیری نمی‌شد با توجه به رشد بی‌رویه قیمت بازیکنان؛ احتمالا امسال رقم پرداختی به بازیکنان به ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کرد.

تاج با بیان اینکه این رقم‌ها کنترل شده است، ادامه داد: «در سال قبل برآورد ما این است که مبلغی حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برای قرارداد‌های کل بازیکنان لیگ برتر هزینه شده است که مبلغ ۱۵۱ میلیارد امسال نشان از کاهش قرارداد‌ها دارد.»

 ۱۸ نفر مشکل دارند
 پیش‌تر از این رئیس سازمان لیگ بر‌تر ایران گفته بود که قرارداد۱۸ بازیکن شاغل در لیگ بر‌تر ایران مشکوک است و آنها بیشتر از رقم اعلام شده دریافت کردند.

تاج با تاکید بر اینکه سازمان لیگ با تیم‌هایی که از سقف هزینه تعیین شده بیشتر هزینه کرده باشند برخورد خواهد کرد، گفته است: «ما به ۱۸ بازیکن مشکوک هستیم و به دقت قرارداد‌هایشان را زیرنظر داریم. به نظر می‌رسد این بازیکنان بیشتر از رقمی که در قرارداد‌هایشان آمده است را دریافت خواهند کرد که اسامی آنها را به کمیته صیانت و بازرسی سازمان لیگ اعلام کردیم و در حال بررسی است.»  او اطمینان می‌دهد که سازمان بازرسی عدد حقیقی قرارداد این بازیکنان را استخراج خواهد کرد و با متخلفان برخورد خواهد شد.

  میلیاردرها چه کسانی هستند
اما مطابق اعداد اعلامی سازمان لیگ می‌توان آنها که بالای یک میلیارد تومان قرارداد بسته‌اند را شناخت و لیست کرد. بر این اساس ۱۹ بازیکن در ایران هستند که دریافتی آنها ۹صفر دارد.در این رده‌بندی مهدی رحمتی اسما صدر‌نشین است، اما قطعا این‌ آندو تیموریان است که رتبه اول را در اختیار دارد. در این فهرست سپاهان و استقلال رکورد بیشترین خریدهای میلیاردی را دارند. اعضای باشگاه میلیاردی‌ها را مرور کنید:

۱) سیدمهدی رحمتی (پیکان تهران): ۱/۵ میلیارد تومان
۲) احمد آل‌نعمه (تراکتورسازی تبریز): ۱/۴ میلیارد تومان
۳) قاسم حدادی فر (ذوب آهن): ۱/۳ میلیارد تومان
۴) محمدرضا خلعتبری (سپاهان اصفهان): ۱٫۲ میلیارد تومان
۵) لوسیانو ادینهو (تراکتورسازی تبریز): ۱/۲ میلیارد تومان
۶) احسان حاج‌صفی (سپاهان اصفهان): ۱/۱ میلیارد تومان
۷) شجاع خلیل‌زاده (سپاهان اصفهان): ۱/۱ میلیارد تومان
۸) هادی عقیلی (سپاهان اصفهان): ۱/۱ میلیارد تومان
۹) عبداله کرمی (سپاهان اصفهان): ۱ میلیارد تومان
۱۰) رحمان احمدی (سپاهان اصفهان):
۱ میلیارد تومان
۱۱) لوسیانو پریرا (سپاهان اصفهان): 
۱ میلیارد تومان
۱۲) بلیکس برایان (فولاد خوزستان): 
۱ میلیارد تومان
۱۳) جاسم کرار (استقلال تهران): ۱ میلیارد تومان
۱۴) امید ابراهیمی (استقلال تهران): 
۱ میلیارد تومان
۱۵) امیرحسین صادقی (استقلال تهران): 
۱ میلیارد تومان
۱۶)‌آندرانیک تیموریان (استقلال تهران):
 ۱ میلیارد تومان
۱۷) هاشم بیگ‌زاده (استقلال تهران):
 ۱ میلیارد تومان
۱۸) خسرو حیدری (استقلال تهران):
 ۱ میلیارد تومان
۱۹) سعید دقیقی (پیکان تهران): ۱ میلیارد تومان

البته الزاما این افراد همان کسانی نیستند که تاج روی قراردادشان دست گذاشته است. رئیس سازمان لیگ اتفاقا رقم قرارداد رحمتی را حقیقی می‌داند و از باشگاه‌هایی که با صداقت در رفتار حرفه‌ای اعداد حقیقی قراردادها را حتی با وجود بالا بودن اعلام کرده‌اند تشکر می‌کند.

  • بدون دیدگاه
  • 2014-08-11
https://www.rahafun.com/?p=36266
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا