معرفی گیاهان دارویی برای کوچک کردن سینه

معرفی گیاهان دارویی برای کوچک کردن سینه
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

معرفی گیاهان دارویی برای کوچک کردن سینه

معرفی گیاهان دارویی برای کوچک کردن سینه

یکی از مسائلی که در تمام دختران و خانم ها اهمیت داره و اونها رو نگران میکنه اندازه ی سینه ها است . آن دسته که دارای سایز کوچک هستند به دنبال روشهایی برای بزرگ کردن سینه ها هستند . دختران و زنانی هم که دارای سینه های بزرگ هستند و از دردسرها و مشکلات اون خبر دارند ، به دنبال روشهایی برای کوچک کردن سایز سینه میگردند . اگر بخواهیم برخی از مهمترین این مشکلات رو بیان کنیم ، باید به موارد زیر اشاره کنیم :…

  • درد شانه و دوش
  • درد ناحیه گردن و گرفتن زیاد عضلات گردنی
  • سر درد
  • درد در ناحیه لگن و پاها
  • قوز و مشکلات مربوط به کمر

علاوه بر موارد بالا که بیشتر عوارض جسمانی حاصل از بزرگ بودن بیش از حد سینه هاست ، سایر مشکلات شامل عدم تناسب لباس و مشکلاتی از این قبیل رو هم میشه درنظر گرفت . حال که با بعضی از مشکلات و معضلات داشتن پستان های بزرگ آشنا شدید بهتره بدونید تنها راه کوچک کردن اونها جراحی نیست ، روش های دیگری هم وجود داره که در منزل میتونید انجام بدید و نتیجه اونها کاهش سایز خواهد بود . در این مطلب قصد داریم روش استفاده از گیاهان دارویی را مورد بررسی قرار دهیم و در قسمت های بعد به بررسی سایر روشها خواهیم پرداخت .


گیاهان دارویی برای تعادل هورمونی و کوچک کردن سینه ها

بسیاری از گیاهان وجود دارند که به صورت طبیعی میتوانند تعادل هورمونی را در بدن شما برقرار کنند . از مشکلات عدم تعادل هورمونی در بدن ، بالا بودن هورمون استروژن است که یکی از عوامل بزرگ کننده سینه هاست . در زیر نام برخی از این گیاهان به همراه خواص آنها را ذکر میکنیم :

گیاه گل مار یا زراوند سیاه ( ‌Black Coghosh )

این گیاه که با نام Black Snakeroot نیز شناخته میشود توسط بومیان آمریکا برای اولین بار شناسایی و مورد استفاده قرار گرفت . این گیاه که امروزه در طب گسترش وسیعی دارد در درمان بیماریهای کلیوی ، گلو درد و درمان افسردگی بکار گرفته می شود . علاوه بر موارد ذکر شده از گیاه گل مار در درمان روماتیسم و بیماری های عصبی نیز استفاده میشود .

امروزه کاربرد وسیع و اصلی این گیاه در بیماری ها و مشکلات زنان است و به عنوان مکمل غذایی مطرح می باشد و در کاهش دردهای قاعدگی و عوارض یائسگی مصرف میشود . مطالعات اخیر نشان دهنده بی خطر بودن مصرف این گیاه می باشد ولی مطالعات بیشتری برای صحت این ادعا ضروری به نظر میرسد .

عوارض جانبی استفاده از گیاه گل مار شامل اسهال ، استفراغ ، سرگیجه ، گیجی ، تعرق زیاد و کاهش فشار خون است که ممکن است در برخی افراد مشاهده شود .

* نام (های) دیگر گیاه : کوهاش سیاه

* طریقه مصرف : دم ‌کرده ‌ها را باید با یک قاشق چای ‌خوری از گیاه دارویی به ازای هر فنجان آب تهیه کرد. برای این کار می‌ باید برگ‌ ها و گل ‌ها را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه و ریشه ‌ها را به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه در آب خیساند و روزانه ۲ تا ۴ فنجان از این خیسانده را در زمان دلخواه نوشید.

سیب زمینی شیرین وحشی ( wild yam )

این گیاه با نام سیب زمینی هندی وحشی هم شناخته میشود . اعتقاد بر این است که این گیاه برای بهبود عملکرد کبد و سیستم اندوکرین بسیار مفید است . همچنین باعث تنظیم سیستم جنسی زنان شده و در دوره های قاعدگی و یائسگی مفید است . از دیگر خاصیت های این گیاه درمان نازایی و عقیمی است .

گیاه سیب زمینی هندی وحشی با اثر بر روی هورمون های جنسی نظیر استروژن و پروژسترون باعث تعدیل هورمونی در بدن شده و میتواند به کوچک کردن سینه ها کمک کند . ساپونین موجود در این گیاه با متابولیسم لیپیدها باعث کاهش بافت چربی شده و جذب کلسترول از روده را نیز کاهش میدهد . مصرف بیش از اندازه این گیاه می تواند منجر به کاهش سطح کلسترول در بدن شود .

در خصوص عوارض جانبی این گیاه مطالعات کافی انجام نشده است و توصیه میشود زنان باردار و شیرده زیر نظر پزشک متخصص از این گیاه استفاده کنند .

گیاه خارشیر ( Milk Thistle )

* نامهای دیگر گیاه : خار مریم، مریم گلی، کنگر فرنگی وحشی ( گیاه از خانواده مینا می باشد )

برای قرن ها از عصاره گیاه خارشیر برای تنظیم فعالیت کبد استفاده میشود و برای درمان سیروز کبدی ، هپاتیت مزمن مفید است .

در کنار خواص این گیاه برای بهبود فعالیت کبد ، فواید دیگری نیز در این گیاه مشاهده شده است که به شرح زیر است :

  • کاهش سطح کلسترول خون
  • کاهش مقاومت انسولین در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲
  • کاهش رشد سلولهای سرطانی در سرطان پستان ، سرطان رحم و سرطان پروستات

این گیاه به شکل خوراکی و به عنوان غذا نیز مورد استفاده قرار میگیرد . ریشه گیاه به صورت خام و یا آب پز ، نیمه آب پز و سرخ شده از قرن ۱۶ میلادی مورد استفاده قرار گرفته است . همچنین از سایر بخشهای گیاه مانند برگ ها نیز میتوان استفاده کرد و جایگزین بسیار خوبی برای اسفناج در سالاد است .

 

Chasteberry

گیاه پنج انگشت یا درخت پاکدامن ( Chasteberry )

این گیاه با نام های مختلفی از جمله فلفل راهبان نیز شناخته میشود و به طور طبیعی در نواحی مدیترانه ای رشد میکند . مکانیسم اثر گیاه به طور کامل شناخته شده نیست ولی مطالعات نشان دهنده این موضوع هستند که این گیاه اثرات دوپامینرژیکی داشته و بر ترشح پرولاکتین تاثیر میگذارد ( از طریق ممانعت فعالیت گیرنده های دوپامین ۲ و رقابت در باند شدن آنها باعث افزایش میزان آزاد سازی پرولاکتین میشود ) و کاهش میزان پرولاکتین با تاثیر بر هورمون محرک فولیکولی ( FSH ) باعث کاهش مقادیر هورمونهای جنسی استروژن در زنان و تستوسترون در مردان میشود .

همچنین در سرکوب تمایلات جنسی مفید است و به همین دلیل در گذشته توسط راهبان برای کاهش میل جنسی مورد استفاده قرار میگرفته است .

این گیاه در افریقا نیز یک گیاه سنتی محسوب میشود و در بهبود تغذیه مؤثر است و به صورت شربت ، اکسیر و یا به صورت خام مصرف میشود ولی محبوب ترین نوع مصرف آن به صورت ناشتا به صورت عصاره مایع است .

مصارف پزشکی این گیاه شامل درمان سندروم استرس پیش قاعدگی ( PMS ) و کاهش درد پستان است . در حال حاضر از عصاره این گیاه برای کاهش اندازه های پستان و کاهش مشکلات مسائل زنان استفاده می شود .

*نام های دیگر گیاه : عفیفه، دل آشوب، تخم پنج انگشت، فلفل بَرّی (در شیراز) . این گیاه در اطراف استان قم ،روستای طَغَرود، کشت میشود.

مصرف این گیاه در زنان باردار و شیرده به دلیل ایجاد اختلال هورمونی ممنوع میباشد.

توجه : این مطلب تنها برای افزایش اطلاعات شما تهیه شده است لذا توصیه میکنیم قبل از استفاده از گیاهان ذکر شده با پزشک مشورت نمایید .

برای تهیه این مطلب از منابع زیر استفاده شده است :

گردآوری و ترجمه : عصرعلم.کام

منابع و مآخذ :

  • Natural Breast Reduction: Reduce Breast Size Naturally
  • Dr Donnica.com: Alternatives to Surgery for Reducing Breasts
  • International Institute of Holistic Healing: Balancing Female Hormones
  • David J. Mabberley. 2008. Mabberley’s Plant-Book third edition (2008). Cambridge University Press: UK.
  • United States Department of Agriculture.
  • Treatment of hot flushes in breast and prostate cancer Adelson K.B., Loprinzi C.L., Hershman D.L. Expert Opinion on Pharmacotherapy 2005 6:7 (1095-1106)

  • ۲ دیدگاه
  • 2013-02-22
https://www.rahafun.com/?p=6259
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها
  1. علی گفت:

    از درد سینه رنج میبرم البته این موضوع برمیگردد به بعد از کنار گذاشتن ورزشم بدنسازی، که پس از ان بشدت سینه هام رشد کرد و افتاده شد بابت این موضوع نگرانم و اعتماد بنفسم بشدت نزول کرده لطفا راهنمایی کنید

    • admin گفت:

      با سلام
      بهتر بود ورزش رو ناگهانی ترک نمیکردید
      بهترین راه ورزش اما خیلی سبک تر

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا