مضرترین خوراکی ها برای سلامتی انسان 

مضرترین خوراکی ها برای سلامتی انسان 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

مضرترین خوراکی ها برای سلامتی انسان

همبرگر

 

این خوراکی ها زندگیتان را کوتاه می کنند

همه ما انسان ها دنبال راز زندگی طولانی تر هستیم. دقیقا نمی توان گفت چه عواملی باعث می شود که بعضی از ما۱۰۰ سالگی را تجربه کنند، اما تغذیه سالم مطمئنا یکی از عوامل موثر در این امر است.

غذاهای مضر شما را برای زندگی طولانی کم می کنند. این مواد، عملکرد بخشی از اجزای سلولها موسوم به تلومر را مختل می کنند. تلومرها مانند سرپوش های کوچکی در انتهای کروموزوم ها هستند که مسئول محافظت DNA از آسیب ها هستند. کارشناسان تلومرها را به نوک پلاستیکی بند کفش تشبیه می کنند. در حقیقت زمانی که سلول ها تجدید می شوند، تلومرها به مرور کوتاه تر می شوند و این امر باعث عملکرد ناقص سلول ها و در نهایت مرگ سلول ها می شود. هر چه این جزء سلولی کوتاه تر شود خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی و عروقی افزایش پیدا می کند. تحقیقات نشان داده که عادات غذایی و سبک زندگی در تسریع یا کاهش این پروسه نقش بسزایی دارند. این چهار ماده غذایی می توانند باعث کوتاه شدن تلومرها شوند، پس توصیه می کنیم تا حد امکان از مصرف آن ها خودداری کنید.

 

نوشابه

 

نوشابه گازدار

نوشابه های گازدار شیرین دشمن تلومرها هستند. طبق تحقیقات اخیر در آمریکا، مصرف روزانه نیم لیتر نوشابه گازدار باعث حدودا ۴٫۶ سال زودتر پیر شدن بدن نسبت به سن واقعی انسان می شود. در واقع این عدد مساوی با میزانی است که مصرف سیگار بر بدن انسان دارد. طبق همین تحقیقات کاهش مصرف روزانه نوشابه گازدار به ۲۲۰ میلی لیتر در روز تاثیر منفی کمتری روی سلول ها دارد و روند پیری را تنها ۱٫۹ سال افزایش می دهد. اما در مورد نوشابه های بدون شکر هم موضوع خیلی متفاوت نیست. تحقیقات نشان داده که مصرف روزانه نوشابه های رژیمی باعث افزایش ۶۷ درصدی ابتلا به دیابت نوع ۲ می شود. به علاوه شیرین کننده های مصنوعی میل به استفاده از شکر را افزایش می دهند.

گوشت های فرآوری شده

یکی دیگر از غذاهای مضر برای تلومرها، گوشت های فرآوری شده مانند هات داگ، پپرونی و غیره هستند. بر اساس تحقیقی که روی ۸۴۰ نفر در مورد اثرات رژیم غذایی روی تلومرها انجام شد، دانشمندان دریافتند افرادی که هفته ای یک بار یا بیشتر از گوشت های فرآوری شده استفاده می کنند، نسبت به افرادی که اصلا از این فرآورده ها مصرف نمی کنند، تلومرهای کوتاه تری دارند.

 

گوشت قرمز

 

گوشت قرمز

همه شنیده ایم که میزان مصرف بالای گوشت قرمز، مانند همبرگر و استیک، با میزان ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان ارتباط مستقیم دارد. مصرف هفتگی گوشت قرمز تا حدود زیادی باعث کاهش طول تلومرها شده، این میزان تاثیر در مورد گوشت سفید بسیار کمتر است. خبر خوب اینکه استفاده از مواد غذایی حاوی نشاسته مانند سیب زمینی پخته، عدس، موز، کورن فلکس و غیره علاوه بر اینکه به سوختن چربی ها کمک می کنند، می توانند اثرات منفی گوشت قرمز بر تلومرها را کاهش دهند.

  • بدون دیدگاه
  • 2017-08-28
https://www.rahafun.com/?p=69504
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا