مضرات خوردن قهوه چیست؟

مضرات خوردن قهوه چیست؟
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

مضرات خوردن قهوه چیست؟

قهوه

 

قهوه را بسیاری از افراد دوست دارند؛ چرا که انرژی بخش و نشاط آور است؛ درحال یکه مضراتی نیز به همراه دارد که به دلیل وجود «کافئین » و «اسید تانیک » موجود در آن است. درمورد عوارض جانبی قهوه می توان گفت که این ماده غذایی انرژی را موقتا بالا می برد اما ا گر به آن عادت کنید، دیگر مثل سابق برروی بدنتان تاثیر نمی گذارد؛ درنتیجه بیشتر قهوه می نوشید و به آن عادت می کنید. کسی که دارو مصرف می کند، نباید قهوه بنوشد؛ چرا که قهوه در روند تاثیر داروها در بدن اختال ایجاد می کند. کافئین موجود در قهوه نیز عملکرد یکی از مواد مترشحه از مغز را که «آدنوزین » نام دارد و آرام بخش است، مختل می کند.

قهوه انسداد عروق خونی را افزایش می دهد که علت آن بالارفتن کورتیزول است. کودکان نباید قهوه بنوشند؛ زیرا این ماده غذایی به سختی در بدن آ نها هضم می شود و چون کبد آنها توانایی سوخت وساز کافئین را ندارد، این ماده ۴ تا ۵ روز در بدن آ نها باقی می ماند و کودک را بی خواب و بیقرار می کند. خانم های باردار نیز باید از نوشیدن قهوه پرهیز کنند؛ زیرا احتمال بروز سقط جنین، تولد نوزاد نارس یا که موزن را افزایش دهد. قهوه می تواند دندان ها را زرد و خراب کند و قندخون را بالا ببرد؛ بنابراین افراد دیابتی نباید قهوه بنوشند. درضمن این ماده فشارخون و ضربان قلب را تغییر می دهد، ادرار آور است و از جذب مواد آلی و مغذی موردنیاز بدن جلوگیری می کند که می تواند تاثیری منفی برروی بدن بگذارد و فرد را بیمار کند. قهوه ویتامین های A، B و C را بیشتر تحت تاثیر قرار می دهد و علاوه بر آ ن جذب ، روی، زینک و کلسیم را نیز دچار اختلال می کند.

  • بدون دیدگاه
  • 2017-08-26
https://www.rahafun.com/?p=69490
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا