مضرات استفاده از لاک ناخن

مضرات استفاده از لاک ناخن
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

مضرات استفاده از لاک ناخن

لاک ناخن

 

هشدار درمورد خطرات بهره گیری از لاک ناخن
لاک ناخن یکی از اقلام آرایشی پرمصرف در کل دنیا هست و بانوان ایرانی نیز به طور فراوان از آن بهره گیری می کنند. همۀ وقت} درمورد وجود سرب در این لاک ها بحث وجود داشته هست.همانگونه که همۀ می دانیم هیچوقت نباید به طور مرتب به ناخن ها لاک بزنیم چون ناخن ها خشک و زرد رنگ می شوند. اما ظاهرا این وسیله آرایشی ضررهای جدی تری به سلامت بدن می رساند. نمی‌خواهم بگویم که هیچوقت لاک بهره گیری نکنید اما باید مراقب موادی که در لاک ها وجود دارد باشید چون ممکن هست به سادگی تاثیرات منفی روی جسم ما بگذارد. اکنون بدونیم می خواهد تاثیرات منفی این مواد را شرح دهد.

مهمترین علت خطرناک بودن لاک ها سمی بودن آن هست. برخی از لوازم آرایشی اخیر دربردارنده مواد تشکیل دهنده زیر می باشند که قادر میباشند خطرناک ترین آسیب ها را به بدن برسانند.

تولوئن: این ماده شیمیای حلالی هست که روی ناخن ها را صاف و صیقلی می کند و از رنگدانه ها محافظت می کند. تولوئن روی سیستم عصب مرکز تاثیر می گذارد و باعث ایجاد اختلال باروری می شود. سردرد، ضعف و حالت تهوع از جمله عوارض بهره گیری از این ماده روی ناخن هاست.

فرمالدئید: گاز بی رنگی هست که عمر لاک را اکثر می کند. اگر از مشکل آلرژی رنج می برید تماس با فرمالدئید ممکن هست باعث مریضی درماتیتیس و سوختگی های شیمیایی شود. در مراحل شدیدتر این ماده باعث اختلال در ضربان قلب، تشنج و سرطان نیز خواهد شد.

دی بوتیل فتالات: این عنصر خطرناک که بعنوان عطر لاک بهره گیری می شود ممکن هست باعث بروز مریضی هایی چون اختلالات غدد درون ریز، یک سری مریضی های زنانه و مشکلات تنفسی شود.

در یکی از آزمایشات ۲۴ زن ۶ ساعت بعد از لاک زدن مورد آزمایش قرار گرفتند. در اکثر انها سطح دی فنیل فسفات از مشتقات تری فنیل فسفات که در روند متابولیسم تشکیل می شود افزایش پیدا کرد. ۱۰ ساعت بعد از شروع آزمایش سطح دی فنیل فسفات در بدن افراد ۷ برابر اکثر از حالت عادی افزایش پیدا کرد و این علامت خطری هست که باید جدی گرفته شود.

چگونه لاکی گزینش کنیم که به سلامت مان آسیب نرساند
هنگام خرید لاک باید دقت کنید که برخی از این لوازم آرایشی دارای یک سری علائم خاص میباشند:

۵-Free: یعنی این محصول دارای ۵ ماده خطرناک فرمالدئید، مشتقات فرمالدئید، تولوئن، دی بوتیل فتالات، یا کافور نیست.

۳-Free: یعنی این محصول دارای ۳ ماده خطرناک فرمالدئید، تولوئن و دی بوتیل فتالات نیست.

گذشته از خرید لاک نخستین کاری که باید بکنید این هست که به مواد تشکیل دهنده آن دقت کنید و به یاد داشته باشید که سلامت شما دست خودتان هست.

  • بدون دیدگاه
  • 2017-09-20
https://www.rahafun.com/?p=69705
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا