مزایا و معایب شغل خواستگارتان رابدانید

مزایا و معایب شغل خواستگارتان رابدانید
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه

 

 

مزایا و معایب شغل خواستگارتان رابدانید

مزایا و معایب شغل خواستگارتان رابدانید

مرد زندگی‌تان چطور روزهایش را می‌گذراند، در حرفه‌اش چه می‌گذرد و چه برنامه‌ای برای آینده دارد. باید بتوانید واکنش‌هایش را در مهمانی‌هایی که قرار است در آینده بروید پیش‌بینی کنید و بدانید که او به ازدواج و شخصی به نام «همسر» چطور نگاه می‌کند.

قرار است یک عمر با او زیر یک سقف زندگی کنید. صاحب فرزند شوید و در کنارش با جوانی‌تان خداحافظی کنید. اما معمولا آنچه دلیل انتخاب‌تان می‌شود، چنین تصویری نیست. شاید شما به دنبال انتخابی هستید که همه را شگفت‌زده کند؛ انتخاب شایسته‌ای که ارزش شما را در ذهن دیگران بیشتر کند و مهم‌تر اینکه زندگی بی‌دغدغه و آرامی را برایتان به همراه بیاورد. خب… بهتر است کمی دید‌تان را باز‌تر کنید و چند قدم آن‌طرف‌تر را هم ببینید.

 

شما علاوه بر این موضوعات به چیزهای دیگری هم برای خوشبختی نیاز دارید. باید بدانید که مرد زندگی‌تان چطور روزهایش را می‌گذراند، در حرفه‌اش چه می‌گذرد و چه برنامه‌ای برای آینده دارد. باید بتوانید واکنش‌هایش را در مهمانی‌هایی که قرار است در آینده بروید پیش‌بینی کنید و بدانید که او به ازدواج و شخصی به نام «همسر» چطور نگاه می‌کند. باخبر شدن از این موضوعات پیچیده آسان نیست اما اگر به شغل خواستگار‌تان نگاه کنید و از اسطوره‌ها کمک بگیرید، کار برایتان کمی آسان‌تر می‌شود.

تاجر است؟

خوبی‌اش این است که:

آدم‌هایی که سراغ حرفه تجارت می‌روند، حسابی با اجتماع درگیر می‌شوند. ساعات طولانی این کار باعث می‌شود که صمیمیتی میان آنها و همکاران‌شان ایجاد شده و دایره روابط اجتماعی‌شان هر روز بزرگ‌تر شود. اگر با یک بازاری ازدواج کنید، دغدغه مالی نخواهید داشت و خوبی این شغل این است که همسرتان هیچ‌وقت کارش گیر نمی‌افتد،‌ چون همیشه آدم‌هایی در کنارش هستند که مشکلاتش را حل کنند. افرادی که چنین شغلی دارند، از حساب، کتاب و اقتصاد سر درمی‌آورند. آنها می‌توانند راهنمای خوبی برای اطرافیان‌شان باشند و در مورد موضوعات شایعی مثل پرداخت مالیات، وام گرفتن و دیگر مسائل مالی به آنها مشاوره دهند.

بدی‌اش این است که:

به دلیل ساعات کار طولانی، خسته و فرسوده به خانه می‌رسند و گرچه در بسیاری مواقع اوضاع مالی‌شان روبه راه است اما نوسانات اقتصادی به آنها اضطراب زیادی وارد می‌کند. آنها می‌توانند شرایط مالی خوبی را برای شما فراهم کنند، اما ممکن است مثل مرد‌های دیگر نتوانند زمان زیادی را با شما بگذرانند و شاید مجبور باشند که حتی در روزهای تعطیلی که همه به مسافرت می‌روند، در خدمت شغل‌شان باشند. مردی که شغل آزاد دارد، نمی‌تواند مثل یک کارمند ساعت ۶ بعد از ظهر به خانه بیاید و به احتمال زیاد وقتی در کنار شما حضور پیدا می‌کند که فکر و جسمی خسته دارد.

زئوس؛ فرمانروای بی‌رقیب

مرد بازاری، یک مرد زئوسی است. او در کارش حرفه‌ای است و چنین توانایی‌ای برایش غرور را هم به همراه می‌آورد. چنین مردی همیشه زیردست‌هایی دارد که خرده‌کاری‌هایش را انجام می‌دهند و اصلا هم بعید نیست که در دنیای زندگی مشترک هم به دنبال زیردست بگردد. تفریح برای او جمع شدن در گروه مردانی است که همه صاحب شهرت و قدرت هستند. کم پیش می‌‌آید که یک مرد زئوسی توصیه‌های دیگران را بپذیرد زیرا گمان می‌کند هیچ کس به خوبی او نمی‌تواند دنیا را ببیند.

همسری از جنس زئوس

برای این مرد‌ها قدرت حرف اول را می‌زند و احساس در درجه دوم اهمیت قرار دارد. درست است که مردان زئوسی عاشق قدرت هستند اما بعضی‌هایشان ترجیح می‌دهند زنی فرمانروایشان شود و اختیار‌شان را به دست بگیرد. آنها ترجیح می‌دهند با فردی مثل خود یا بالاتر از خود ازدواج کنند. برای مثال مرد زئوسی‌ای که صاحب یک شرکت است، ترجیح می‌دهد با دختر فردی ازدواج کند که شرکتی بزرگ‌تر در اختیار دارد. به همین دلیل است که در میان برخی بازاری‌ها، ازدواج‌های عاشقانه را کمتر می‌بینیم زیرا آنها ترجیح می‌دهند با چشم باز معیار‌های دختر مقابل‌شان را بسنجند و سنتی ازدواج کنند. در اغلب موارد چنین مردی یک پدرسالار است که هم قدرت را به دست می‌گیرد و هم خودش وظایفی که در قبال خانواده دارد را به خوبی انجام می‌دهد. اگر می‌خواهید با یک زئوسی ازدواج کنید، باید خیلی واقعیت‌ها را بپذیرید و قبول کنید که او مثل خیلی از مرد‌های دیگر شریک تک‌تک لحظات زندگی‌تان نمی‌ماند زیرا چنین مردی بعد از تمام شدن ماه عسل، وقت زیادی برای همسرش ندارد و تازه در میانسالی یادش می‌آید که باید به روابطش عمق بدهد و قدر اطرافیانش را بداند. البته در موارد کمی هم یک زن چنان پیکان عشقش را به قلب او می‌زند که حتی یک زئوسی تا آخر عمر برده‌اش می‌شود.

خبرنگار است؟

خوبی‌اش این است که:

اگر خواستگار شما اهل رسانه و وسایل ارتباط جمعی است، خوشحال باشید. او روحیه‌ای لطیف و درکی خوب از اجتماعی که در آن زندگی می‌کند، دارد. حساس است و به جزئیات توجه می‌کند و در هر جمعی که بنشیند، حرفی برای گفتن دارد. چنین فردی برون‌گراست و نه‌تنها از اینکه دانسته‌هایش را در اختیار دیگران بگذارد، خجالت نمی‌کشد، بلکه از این راه برای جلب نظر آنها هم استفاده می‌کند. او خیلی خوب روی آدم‌های اطرافش تاثیر می‌گذارد و آنها را طرفدار خود می‌کند. زندگی با چنین فردی زیباست زیرا او همیشه راه تازه‌ای برای رفتن پیش رو دارد و هیچ‌وقت تکراری و کسل‌کننده نمی‌شود.

بدی‌اش این است که:

ظرف یک چشم بر هم زدن بیکار می‌شود و روی همیشگی بودن درآمدش نمی‌توانید حساب کنید. شغلش پراسترس است و زمان‌بندی کارش می‌تواند زندگی‌تان را به هم بریزد زیرا اگر در کارش حرفه‌ای باشد، احتمالا وقت و بی‌وقت برای رسیدگی کردن به آن از خانه بیرون می‌زند و حتی ممکن است گاهی چند روز تنهایتان بگذارد. اگر به دنبال یک همسر مظلوم و باوقار می‌گردید، او را انتخاب نکنید، چون بیش از حد اجتماعی بودنش ممکن است شما را آزار دهد. گرچه او فردی توانمند است و همیشه راهی برای موفق بودن پیدا می‌کند، اما از این شاخه به آن شاخه پریدنش گاهی شما را آزار خواهد داد.

هرمس؛ خلاق و ماجراجو

مرد هرمسی ذهنی سریع دارد. او ایده‌پردازی موفق است و بدون وقت‌کشی می‌تواند ایده‌هایش را محقق کند. او مدام در حال حرکت است و هرگز نمی‌توانید یکجا بنشانیدش. چنین مردی سخنور خوبی است گرچه خلاقیتش همیشه او را پیش می‌راند اما علایق متنوعش نمی‌گذارد که یک کار را تا آخر انجام دهد و در آن متخصص شود. او دوست ندارد کاری را بر اساس نظر دیگران انجام دهد و ترجیح می‌دهد میانبری را برای رسیدن به هدف و مقصدش پیدا کند. مرد هرمسی مدام در سفر است، سبک و ساده سفر می‌کند و برای آزادی فیزیکی و روانی‌اش ارزش زیادی قائل است. همین حس ماجراجویی است که این مردها را مورد توجه قرار می‌دهد و باعث می‌شود در همان ملاقات‌های اول، زن مقابلش احساس کند که مرد زندگی‌‌اش را پیدا کرده ‌است.

همسری از جنس هرمس

مرد هرمسی اگر بتواند زن رویایی‌اش را پیدا کند، با تمام وجود عاشقش می‌شود و اگر زنی انتظارات غیرواقعی از او نداشته باشد، به خوبی در کنارش زندگی می‌کند. او به دنبال همسری می‌گردد که در نبودش بتواند خانه و زندگی را به شکلی شایسته نگه ‌دارد و همیشه منتظر بازگشت او باقی بماند. البته انتظار نداشته باشید که یک مرد هرمسی جزئیات کارش را با شما در میان بگذارد و از شما همفکری بخواهد چراکه حتی اگر نظر شما را هم بپرسد، در نهایت کار خودش را می‌کند. این مردها دوست دارند با زنانی مستقل ازدواج کنند؛ زنانی که از زندگی و معادلاتش سر درمی‌آورند و دنیا را به شکلی متفاوت از آدم‌های عادی می‌بینند. زندگی با یک مرد هرمسی زیباست اما می‌تواند بعد از مدتی استرس‌زا هم شود. از این شاخه به آن شاخه پریدن این مرد، باعث می‌شود که هیچ‌وقت نتوانید روی ثبات زندگی‌تان حساب کنید و چه از نظر مالی و چه از نظر اجتماعی، همیشه دلتان بلرزد. چنین مردی معمولا در حال زندگی کرده و کمتر از هر چیزی به آینده و عاقبت‌نگری فکر می‌کند.

هنرمند است؟

خوبی‌اش این است که:

لطیف و بااحساس است و پلیدی‌هایی که شاید در آدم‌های دیگر بتوانید پیدا کنید در ذهن و زندگی او جایی ندارد. او به چهره‌اش نقاب نمی‌زند و با آدم‌های دورو هم میانه‌ای ندارد. چنین مردی به دنبال زنی می‌گردد که ارزش واقعی عشق را بداند. اگر با او ازدواج کنید، می‌توانید به حسی که دارد هم مطمئن باشید. حمایت عاطفی این مرد را می‌توانید تا ابد از آن خود کرده و یک زندگی رمانتیک و پر از عشق را در کنارش تجربه کنید. او معمولا فردی متین است که برای آدم‌های دور و برش هم قابل احترام است.

بدی‌اش این است که:

زیاد به فکر پول و درآمد نیست و نمی‌تواند زندگی مرفهی را برای شما بسازد. اگر ازدواج‌تان با او با عشق انجام نشود، هیچ امیدی به خوشبختی نمی‌توانید داشته باشید چراکه تنها دلیل دلبستگی او به زندگی مشترک، عشق است. گاهی از اینکه در دنیای واقعی زندگی نمی‌کند و زندگی را با تمام بدی‌هایش نمی‌بیند عصبانی می‌شوید و گاهی از اینکه آنقدر بی‌آلایش است که مورد سوء‌استفاده آدم‌های دور و برش قرار می‌گیرد آسیب می‌بینید. اگر در خانواده‌ای که هنر در آن جایی ندارد زندگی می‌کنید، نباید انتظار صمیمی شدن او با اطرافیان‌تان را داشته باشید زیرا او به داشتن حرف مشترک و بی‌آلایش بودن آدم‌ها اهمیت زیادی می‌دهد.

هادس رؤیایی و عاشق

برای انسانی که دور از اجتماع زندگی می‌کند، آنچه در دنیای بیرون رخ می‌دهد، اهمیتی ندارد و زندگی هادس هم چنین زندگی‌ای است. مرد هادسی از شهرت و ثروت کافی برخوردار نیست و اهمیتی هم به آن نمی‌دهد. او نقابی به چهره ندارد و دوست دارد خودش را همانطور که هست به آدم‌های بیرون نشان دهد. حتی اگر او مزه دنیای بیرون را چشیده باشد و در دوره‌ای از زندگی‌اش غنا را تجربه کرده باشد، باز هم ترجیح می‌دهد که به دنیای درونش بازگردد و قید همه داشته‌هایش را بزند. او فردی قابل اطمینان و مشاوری خوب است. چنین مردی می‌تواند یک همیشه عاشق باشد و معمولا به کارهایی مشغول می‌شود که برایش معنا دارد.

همسری از جنس هادس

انتظار نداشته باشید که یک مرد هادسی مدیرکل یک سازمان بزرگ شود چون نه‌تنها او درهیچ حرفه‌ای استخدام نمی‌شود، بلکه تا پایان عمر کاری معمولی که از آن لذت می‌برد را، حتی با کمترین درآمد انجام می‌دهد. او برای زن‌ها مناسب و خودش هم می‌تواند عشق را به عمیق‌ترین شیوه تجربه کند اما درون‌گرایی بیش از حدش گاهی می‌تواند به تنهایی‌اش تا پایان عمر بینجامد زیرا او تنها با یک عشق دو طرفه تن به ازدواج می‌دهد. خبرهای ورزشی، سیاست و موضوعاتی از این دست برای او زیبایی ندارد. مرد هادسی حتی در شلوغ‌ترین جمع‌ها هم ساکت است و کمتر توجه دیگران را به خود جلب می‌کند. اگر به دنبال یک همسر برون‌گرا هستید که شمع مجالس باشد، هرگز چنین مردی را انتخاب نکنید، چون حتی با اصرار‌های شما هم حاضر نمی‌شود از لاک خودش بیرون بیاید. او نمی‌تواند به‌راحتی با آدم‌ها صمیمی شود و احساسات خودش را بیرون بریزد و تنها اگر همسری ایده‌آل برایش باشید، می‌توانید از راز‌هایش باخبر شوید.

پزشک است؟

آپولو مرد قانون و نظم

مردی که عاشق نظم و قانون است، یک آپولویی است. او میانه‌ای با رفتارهای هیجانی و احساسی ندارد و با قانون، موسیقی و نظم زندگی می‌کند. او معمولا فردی ایده‌آل‌گراست اما محدودیت‌های خود را هم می‌شناسد. یک مرد آپولویی سیمایی قهرمانانه دارد اما هرگز مثل یک قهرمان بی‌محابا عمل نمی‌کند و با احتیاط، از خطر دوری می‌کند. او به‌جای انداختن خود در مهلکه ترجیح می‌دهد فقط تماشاگر باشد. مرد آپولویی کاملا پیشرو و موفق است و می‌تواند روی یک کار تمرکز کند و با موفقیت آن را به اتمام برساند. به همین دلیل است که چنین مردی می‌تواند رهبر سازمانی موفقی باشد. او هدفمند است و ترجیح می‌دهد به رشته‌های حقوق و پزشکی وارد شود. مردی با روحیه آپولویی در سازمان‌های بزرگ مشغول کار می‌شود و حتی می‌تواند با وجود روابط دوستانه‌ای که با دیگران دارد، رقابت‌جو باشد.

خوبی‌اش این است که:

احتمالا درآمد خوبی دارد و به‌دلیل مهارتی که دارد، می‌تواند در زندگی شخصی هم از شما محافظت کند و به فکر سلامت‌تان باشد. حضور چنین فردی در خانه، می‌تواند شما را با گروه زیادی از آدم‌ها در شغل‌ها و جایگاه‌های مختلف پیوند بزند و نگذارد که مشکلات‌تان حل نشده باقی بماند. معمولا به نشانه‌ها و جزئیات توجه زیادی نشان می‌دهد و دقت و صبوری‌اش هم زیاد است. اگر با چنین مردی زندگی می‌کنید، می‌توانید مدیریت برنامه‌های خانواده را بر عهده‌اش بگذارید و نگران چیزی نباشید.

بدی‌اش این است که:

مدام درگیر کار یا مطالعه است و از آنجا که بیشتر با درد‌ها و غصه‌های آدم‌ها درگیر است، فکرش مشغول می‌شود؛ اما لذت یک درمان موفق، می‌تواند احساس غرور‌ش را بیشتر کند. اگر با چنین مردی ازدواج می‌کنید، انتظار نداشته باشید که پابه‌پایتان مسئولیت‌های خانه و خانه‌داری را برعهده بگیرد چراکه او بیشتر شریک شما در برنامه‌ریزی و امور مالی‌ است. در کنار او خودتان را فراموش نکنید چراکه میانه‌ای با زنان وابسته و ناتوان ندارد و این موضوع می‌تواند به شکست زندگی شما بینجامد.

وکیل است؟

همسری از جنس آپولو

چنین مردانی معمولا جذب زن‌های مستقل، با لیاقت و زیبا می‌شوند و در محیط کار هم ترجیح می‌دهند با چنین افرادی همکار باشند. سرگرمی آنها بازی‌های رقابتی است و در اوقات فراغت‌شان هم دوست دارند با شما مسابقه دهند. مرد آپولویی به هنر و موسیقی اهمیت می‌دهد اما معمولا درگیر عشق نمی‌شود و در رابطه با همسرش، چندان احساسی رفتار نمی‌کند. در مقابل او مراقب رفتار‌هایتان باشید و کاری نکنید که نتواند تا پایان عمر آن را فراموش کند چراکه کینه و انتقام‌جویی رفتار‌هایی است که می‌تواند در وجودش پنهان شده باشد. با تمام این اوصاف، ازدواج برای او مثل وارد شدن به دانشگاه و شروع یک کار جدید است که با جدیت و برنامه‌ریزی آن را ادامه می‌دهد. این مردها به دنبال این هستند که جفتی مناسب و هماهنگ با خود پیدا کنند اما دوام ازدواج آنها، کاملا به همسرش بستگی دارد.

خوبی‌اش این است که:

معمولا افراد منظمی هستند و اغلب پایگاه اجتماعی شایسته و درآمد خوبی هم دارند. این آدم‌ها معمولا در میان فامیل و دوستان محبوب هستند چون می‌توانند آنها را در مورد مسائل رایج زندگی راهنمایی کرده و در لحظات سخت زندگی‌شان، مشکلات را برایشان حل یا کمرنگ کنند. آنها آدم‌های سخت‌کوشی هستند و معمولا روانشناسان خوبی هم به‌شمار می‌آیند چون هم می‌توانند دل مراجعان‌شان را راضی کنند و هم در مقابل قانونمداران به تاثیرگذارترین شکل حرف‌هایشان را بیان کنند.

بدی‌اش این است که:

شغل آنها یکی از خطرناک‌ترین شغل‌هاست و نه‌تنها پر از اضطراب و هراس است بلکه می‌تواند صاحبش را هم در معرض تهدید‌های جدی قرار دهد. او یا از نظر ذهنی و عاطفی درگیر مشکل موکلش می‌شود و به خاطرش عذاب می‌کشد یا به دلیل بن‌بست‌هایی که در مراحل انجام کار با آنها روبه‌رو می‌شود، مدام تحت فشار و استرس است. اگر او دفتر وکالت دارد،‌ نباید انتظار آوردن یک پول ثابت ماهانه به خانه را داشته باشید چراکه پول‌های کلان را در فاصله‌های زمانی طولانی کسب می‌کند.

  • بدون دیدگاه
  • 2016-10-21
https://www.rahafun.com/?p=55833
 
تبلیغات ویژهرزرو جایگاه
 
دیدگاه ها

تمامی حقوق این سایت برای رها فان محفوظ است و هرگونه کپی برداری از مطالب و قالب پیگرد قانونی دارد . طراحی سایت و سئو : شیکنا